۱۴۰۰۵۹۴
۱۳ نظر
۱۵۸۴
۱۳ نظر
۱۵۸۴
پ

خبر ترسناکی که درباره خط فقر در ایران منتشر شد

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور، گفت: در شرایط فعلی خط فقر برای یک خانواده ۴ نفره از مرز ۲۵ میلیون تومان فرار رفته است و حقوق کارگر توان تأمین حتی پنجاه درصد معیشت آن را ندارد.

تسنیم: بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور، گفت: در شرایط فعلی خط فقر برای یک خانواده ۴ نفره از مرز ۲۵ میلیون تومان فرار رفته است و حقوق کارگر توان تأمین حتی پنجاه درصد معیشت آن را ندارد.

خبر ترسناکی که درباره خط فقر در ایران منتشر شد

حمیدرضا امام قلی تبار با بیان اینکه پایین نگه داشتن دستمزد باعث رکود تورمی می‌شود گفت: مصرف کننده کالا و خدمات کارگران هستند، فقط با تعیین دستمزد منطقی می‌توان تقاضای خرید و رشد تولید ایجاد کرد.

 بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران درباره مشکلات کارگران گفت: فرآیند و موضوع دستمزد هر ساله کارگران یک نمایشی است که توسط دولت‌ها اداره و مدیریت می‌شود و دستمزد کارگران وابسته به تصمیم نمایندگان دولت‌ها است. دستمزد کارگران وابسته به هیچ معیار علمی نیست و صرفاً اراده حکومتی در تعیین دستمزد دست دارد. دولت زمانی که از سرمایه گذار حمایت می‌کند، به عبارتی اعلام می‌کند من در حمایت از تولید شکست خورده ام و تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که در شورای عالی کار جبران مافات کنم و برای تأمین منافع سرمایه گذار کارفرما و اشتغال زا، دستی بالا بزنم و بتوانم منافع کارفرما را با پایین نگه داشتن دستمزد تأمین کنم، چرا که برای تأمین منابع خود به مالیات سرمایه گذار نیاز دارد، تلاش دولت امسال نسبت به سال‌های قبل بیشتر است که دستمزد را پایین نگه دارد، چرا که شرایط مالی دولت باعث می‌شود که از کارفرما حمایت کند.

وی ادامه داد: سناریوی مضحکی که بیان می‌شود دستمزد باعث تورم است سال گذشته با افزایش ۲۷ درصدی مزد و تورم ۴۵ درصدی شکست خورد و ثابت کرد که افزایش دستمزد ربطی به تورم ندارد.

امام قلی تبار بیان کرد: در تمام کشور‌هایی که تورم پایین و نزدیک به صفر دارند، دستمزد کارگران حداقل ۱۰ برابر بیشتر از ایران است، چرا که مصرف کننده کالا و خدمات در کشور‌ها اقشار آسیب پذیر هستند، کارگران و بازنشستگان به همراه خانواده هایشان در کشور بیش از ۶۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و عمدتاً حقوق بگیر و کارگر هستند، اگر نسبت به آن‌ها اقدام به سرکوب مزدی کنیم، تقاضا کاهش می‌یابد و رکود بروز می‌کند و با توجه به افزایش تورمی که سال آینده وجود دارد، سال آینده رکود تورمی را تجربه خواهیم کردیم، تمام کشور‌های صنعتی که حقوق و دستمزد بالا دارند، ساختار اقتصادی مناسبی دارند که این ساختار اقتصادی مناسب را کارگران نباید در کشور ایجاد کنند، این ساختار اقتصادی مناسب را باید دولت‌ها ایجاد کنند، در حال حاضر کارگران تمام هزینه‌های ناکارآمدی‌ها دولت‌ها در بخش مهار تورم و افزایش تولید را کارگران پرداخت می‌کنند.

وی با اینکه در شرایط فعلی خط فقر برای یک خانواده ۴ نفره از مرز ۲۵ میلیون تومان فرار رفته است اظهار داشت: حقوق کارگر توان تأمین حتی پنجاه درصد معیشت آن را ندارد موضوع مهم دیگری وجود دارد و آن اخذ وام تعداد زیادی از کارگران از سیستم‌های بانکی و متعاقب آن قبول تعهد در پرداخت بهره و اقساط وام میباشد که جهت جبران عقب ماندگی مزدی سنوات گذشته برای تامین معیشت و یا برای سایر مواردی که اصلاً در سبد معیشت مدنظر قرار نمیگیرد، دریافت شده است.

امام قلی تبار گفت: مثل تأمین هزینه‌های ازدواج خود و فرزندان، خرید و یا تعمیرات لوازم خانگی فرسوده از رده خارج منزل شامل یخچال و تلویزیون و فرش و ظروف حداقلی و سایر اقلام غیر مترقبه که در به این آنان تحمیل شده است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که غریب به اتفاق کارگران بطور متوسط دارای تسهیلات این چنینی بین ده تا سی میلیون تومانی هستند که در گذشته برای جبران پرداختی‌های فوق با مشقت از سیستم‌های بانکی اخذ نموده‌اند. این افراد ماهیانه بین بیست تا سی و پنج درصد میانگین حقوق خود را بعنوان اقساط پرداخت می‌کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      روحانی افتضاح رییسی روی روحانی رو سفید کرده

    • ناشناس

      کاش منم تو دوبی،عربستان ،قطر،عمان،بحرین زندگی میکردم خوش به حالشون

    • ناشناس

      داداش مشکل از حسرت زندگی تو اون کشورها نیست وگرنه تا چهل پنجاه سال پیش ارزوی تمام کشورها حتی کارگری تو این مملکت بود مشکل همونی هست که همه میدونن

    • ناشناس

      همین الان هم‌می تونی بری این کشورهایی که ذکر کردی زندگی کنی برو واقعا خوشبخت میشی

    • ناشناس

      اگه یه سر به مراکز درمانی گوارشی بزنید میبینید که سوتغذیه با مردم چه کرده.
      واقعا شما با خودتان چندچندید

    • ناشناس

      مردم ایران باید تقاضا کنند انها را در قبرستانهای هرجا به جز ایران دفن کنند...

    • ناشناس

      بازهم خداپدرروحانی رابیامرزد.گوشت ۸۰ تحویل داداکنون۷۰۰هزارتومان شده

    • ناشناس

      مردم.ازگرانی.کمرشان.شکسته

    • محمود

      لعنت لعنت لعنت...

    • ناشناس

      بازنشستگان نیز همین شرایط را دارند خیلی زیر خط فقرند!

    • ناشناس

      نصف حق ملت ناسپاس هس

    • ناشناس

      فدای سرتون کارگر افغان میارید بدبخت کارگر ایرانی

    • ناشناس

      قبرستان هم پول میخوا .ایرانی و خارجی هم نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج