۱۴۰۲۱۷۴
۴ نظر
۳۰۵۹
۴ نظر
۳۰۵۹
پ

آب بازی یاسمین مقبلی در ایستگاه فضایی

یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی آمریکایی که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی سکونت دارد، به تازگی فیلمی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است که در آن نحوه حرکت و رفتار جالب آب در محیط بدون جاذبه این ایستگاه را نشان می‌دهد.

ایسنا: یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی آمریکایی که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی سکونت دارد، به تازگی فیلمی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است که در آن نحوه حرکت و رفتار جالب آب در محیط بدون جاذبه این ایستگاه را نشان می‌دهد.

مقبلی در توضیح این فیلم نوشته است: مایعات در محیط‌های بدون جاذبه ایستگاه فضایی بسیار متفاوت رفتار می‌کنند. تماشا کنید که وقتی من هوا را به درون آن می‌دمم چه می‌شود.

او این ویدیو را با بیان این جمله آغاز می‌کند: بیایید آب بازی کنیم و ببینیم چگونه در ایستگاه فضایی رفتار می‌کند. مقبلی سپس کمی از آب را به سمت بیرون هدایت می‌کند و یک حباب از آب تشکیل می‌شود که به گفته مقبلی قطرات آب در نبود جاذبه می‌خواهند در کنار هم بمانند و یک کره تشکیل می‌دهند.

او سپس کمی در این آب می‌دمد تا گوی ایجاد شده را بزرگ‌تر کند. در نهایت قطرات آب از هم جدا می‌شوند و در فضا شناور و پخش می‌شوند. مقبلی می‌گوید: می‌توانید تنها از آب یک حباب درست کنید در حالی که روی زمین برای ایجاد حباب با آب باید به آن صابون اضافه کنید.

این فضانورد ایرانی‌تبار روز گذشته نیز فیلمی از نقاشی‌های ارسال شده از سوی کودکان ایرانی در ایستگاه فضایی منتشر کرد. وی تک تک این نقاشی‌ها را در کلیپی هشت دقیقه‌ای روی یک تبلت با پس زمینه حیرت انگیزی از سیاره زمین به نمایش درآورده است.

ناسا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که یاسمین مقبلی که از سال ۲۰۱۷ به عضویت ناسا درآمده و دوره آموزشی دو ساله خود را گذرانده، یکی از نامزدهای حضور در برنامه «آرتمیس» خواهد بود و این احتمال وجود دارد که در آینده به ماه یا مریخ فرستاده شود.

مقبلی در تاریخ ۲۶ اوت ۲۰۲۳ به عنوان فرمانده ماموریت کرو-۷(Crew-7) با موشک شرکت اسپیس‌ایکس راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد تا نخستین پرواز فضایی وی رقم بخورد.

یاسمین مقبلی نخستین فضانورد ایرانی‌تبار است که به صورت حرفه‌ای به فضا رفته ‌است. پیش از این انوشه انصاری، سرمایه‌دار ایرانی-آمریکایی با هزینه شخصی و به عنوان گردشگر به فضا رفته بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      احسنت به این دختر ایرانی

    • مهران

      احسنت شیر زن ایرانی

    • ناشناس

      دورد خدابزتوشیرزن ایرانی وافتخارایران

    • ناشناس

      آببازی حرامه
      خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج