۱۴۰۲۳۰۶
۱ نظر
۱۱۲۲۷۷
۱ نظر
۱۱۲۲۷۷
پ

کشور سودان دست رد به پیشنهاد ایران زد

به ادعای وال‌استریت ژورنال مقامات سودان پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد یک پایگاه دریایی دائمی در سواحل دریای سرخ سودان را رد کرده‌اند. این امر نشانگر اهمیت استراتژیک کشور جنگ‌زده سودان در حاشیه دریای سرخ است.

دویچه وله: به ادعای وال‌استریت ژورنال مقامات سودان پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد یک پایگاه دریایی دائمی در سواحل دریای سرخ سودان را رد کرده‌اند. این امر نشانگر اهمیت استراتژیک کشور جنگ‌زده سودان در حاشیه دریای سرخ است.

کشور سودان دست رد به پیشنهاد ایران زد

به گفته یک مقام ارشد اطلاعاتی سودان، جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرده است در ازای دریافت مجوز برای ساخت یک پایگاه دریایی در حاشیه دریای سرخ، تسلیحات پیشرفته از جمله یک کشتی جنگی حامل هلی‌کوپترها به سودان بدهد.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، احمد حسن محمد، مقام اطلاعاتی، اظهار داشت که این پایگاه به ایران اجازه می‌داد تا "اطلاعات جمع‌آوری کند" و "ناوهای جنگی" را در نزدیکی کانال حیاتی سوئز و اسرائیل "مستقر سازد".

با این حال، سودان این پیشنهاد را رد کرده و دلیل آن نگرانی در مورد ناخشنودی احتمالی آمریکا و اسرائیل است که این کشور اخیراً به دنبال بهبود روابط با آنها بوده است.

در حالی که درخواست ایران رد شده، اما این امر یک بار دیگر حاکی از اهمیت استراتژیک سودان، به ویژه خط ساحلی آن در دریای سرخ، برای قدرت‌های منطقه است.

خلاء ناشی از جنگ داخلی مداوم میان ارتش سودان و نیروهای شبه‌نظامی پشتیبانی سریع (RSF) باعث شده که کشورهای مختلف برای گسترش نفوذ خود در منطقه وارد رقابت با یکدیگر شوند.

رد درخواست احداث پایگاه جمهوری اسلامی ایران و دخالت سایر بازیگران منطقه‌ای، وضعیت پیچیده و پرنوسان سودان را برجسته می‌کند.

مقامات دولت سودان واشنگتن را به دلیل نادیده گرفتن حمایت امارات از نیروهای شبه‌نظامی سرزنش می‌کنند و می‌گویند که دولت بایدن باید پیش از آن‌که چیزی در مورد همکاری نظامی محدود سودان با ایران بگوید، مانع از حمایت امارات متحده عربی از شبه‌نظامیان شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      بالاخره ی حرکت استراتژیک از ایران دیدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج