۱۴۰۲۳۳۷
۱۴۰۱
۱۴۰۱
پ

کدام استان‌ها بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟

در حالی که دشمنان ایران بر طبل توخالی تحریم انتخابات از سوی مردم به بهانه‌های معیشتی می‌کوبیدند، اما اتفاقا این مردم استان‌های محروم بودند که پای آرمان‌های نظام و انقلاب و کشورشان ایستادند.

ایرنا: در حالی که دشمنان ایران بر طبل توخالی تحریم انتخابات از سوی مردم به بهانه‌های معیشتی می‌کوبیدند، اما اتفاقا این مردم استان‌های محروم بودند که پای آرمان‌های نظام و انقلاب و کشورشان ایستادند.

کدام استان‌ها بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟

ساعتی پس از پایان مهلت اخذ رأی در ساعت ۲۴ روز جمعه برخی منابع خبری بر اساس شمارش اولیه صندوق‌ها از مشارکت بیش از ۲۵ میلیون نفر از واجدان شرایط در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و به تعبیری رقم خوردن مشارکت ۴۱ درصدی خبر دادند، عددی که معدل مشارکت استان‌های مختلف بود و در تعداد قابل توجهی از استان‌ها مشارکت به بیش از ۶۴ درصد هم رسید.

همواره در تمامی انتخابات، عده‌ای با هزینه‌های گزاف برای دلسردی و ناامیدی مردم از صندوق رای تمام تلاش و اهتمام خود را بکار گرفتند و در این بار دوره هم علاوه بر مدعیان تحریم انتخابات از سوی رسانه‌ای‌ها یا «به اصطلاح فعالان سیاسی» خارج‌نشین که عداوت‌شان با ایران و اسلام و انقلاب محرز است، بخش مهمی از نیرو‌های مدعی اصلاح طلبی نیز بی پروا بر طبل تو خالی تحریم انتخابات کوبیدند و بر آتشی که ضد انقلاب روشن کرده بود، دمیدند.

جالب آنکه یکی از عللی که به مردم القا می‌کردند که نباید در انتخابات شرکت کرد، بحث معیشت و وضعیت اقتصادی و نرخ ارز و تورم بود و لذا باید اصلی‌ترین مخاطب این ادعا، اقشار محروم باشند، ولی اتفاقا بیشترین نرخ مشارکت به استان‌های محروم اختصاص داشت.

این موضوع همان پیش بینی‌های مکرری بود که حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بار‌ها آن را اعلام کرده بودند و به مسئولان امر تذکر داده بودند که همین اقشار محروم و مستضعف هستند که پای اسلام و آرمان‌های انقلاب و نظام و پیشرفت کشور می‌مانند و مسئولان مربوطه باید هوای همین اقشار محروم را داشته باشند؛ و برهمین اساس است که آیت الله رئیسی، از ابتدای دولت سیزدهم تمام برنامه‌های اقتصادی را در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و محروم طراحی و اجرا کرده است.

طبق آمار اعلام شده استان کهگیلویه و بویر احمد با ۶۴.۲۷ بیشترین آمار مشارکت را به ثبت رسانده است.

آمار شرکت کنندگان در انتخابات به تفکیک استانی به شرح زیر است.

کدام استان‌ها بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج