۱۴۰۲۷۴۲
۴۱۴
۴۱۴
پ

ترامپ در ایالت داکوتای شمالی هم پیروز شد

«دونالد ترامپ» در گردهمایی درون حزبی ایالت داکوتای شمالی توانست رقیب خود «نیکی هیلی» را که به تازگی برای اولین بار در واشنگتن دی‌سی پیروز شده بود، شکست دهد.

ایسنا: «دونالد ترامپ» در گردهمایی درون حزبی ایالت داکوتای شمالی توانست رقیب خود «نیکی هیلی» را که به تازگی برای اولین بار در واشنگتن دی‌سی پیروز شده بود، شکست دهد.

ترامپ در ایالت داکوتای شمالی هم پیروز شد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور از آغاز روند انتخابات مقدماتی تاکنون در تمامی ایالت‌های آمریکا به جز واشنگتن دی‌سی پیروز رقابت‌ها بوده و توانسته «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل را شکست دهد.

طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ با کسب ۸۴ درصد آرا در گردهمایی مقدماتی ایالت داکوتای شمالی، موفق شد تمامی ۲۹ نمایندگی این ایالت را از آن خود کند، درحالیکه رقیب او «نیکی هیلی» صرفا توانست با ۲۷۳ رای، ۱۴.۱ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

طبق قوانین ایالت داکوتای شمالی، اگر نامزدهای انتخاباتی دست‌کم ۲۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهند، می‌توانند کالج انتخاباتی (الکترال کالج) را به دست بیاورند. با این حال، نامزدی که دست‌کم ۶۰ درصد رای کسب کند، تمامی ۲۹ الکترال کالج این ایالت را به دست خواهد آورد.

با فرا رسیدن «سه‌شنبه بزرگ» در روند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد، با وجود این که نه «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا و نه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه پیشین آمریکا که هر دو، نامزدهای احتمالی حزب خود خواهند بود، امسال، مجبور به رقابت سختی درون حزب نشده‌اند، اما سه‌شنبه بزرگ هنوز حائز اهمیت است.

در سه‌شنبه بزرگ، به جای یک رای‌گیری مقدماتی یا نشست‌ها یا همان گردهمایی‌های حزبی، ۱۵ ایالت برای جمهوری‌خواهان و ۱۶ ایالت هم برای دموکرات‎ها، در یک روز، در سراسر این کشور انتخابات برگزار می‌کنند.

هم‌چنین در روند انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، ذکر این نکته حائز اهمیت است که رای‌گیری مقدماتی به روند رای‌دهی در سطح یک ایالت اطلاق می‌شود که در آن رای‌دهندگان نامزدان حزبی را انتخاب می‌کنند که سپس در مراحل بعدی، یکی از این نامزدان به نمایندگی از حزب در انتخابات ریاست جمهوری رقابت خواهد کرد. براساس مقررات انتخابات و رای‌گیری مقدماتی، روند رای‌دهی سری است.

گرچه نشست‌های حزبی هم مانند رای‌گیری مقدماتی، روشی برای احزاب سیاسی است تا نامزد مورد نظر را برای انتخابات ریاست‌جمهوری برگزینند، اما برخلاف رای‌گیری مقدماتی، ‌نشست‌های حزبی نوعی گردهمایی‌های محلی است که در تاریخ مشخص برگزار شده و چندین ساعت طول می‌کشد. شرکت‌کنندگان در این نشست‌ها پیرامون نامزدها گفت‌وگو کرده و رای‌گیری در این نشست‌ها علنی است. در گذشته نشست‌های حزبی متداول‌ترین روش برای انتخابات نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بود، البته در عصر جدید شمار معدودی از ایالت‌ها به این روش متکی بوده و آن را همچنان حفظ کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج