۱۴۰۲۹۵۰
۵۸۹
۵۸۹
پ

ادعای جدید و خبرساز حداد عادل در یک جشنواره

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: پیش از انقلاب کمیسیون تخصیص ارز برای بیمارانی که به خارج میروند داشتیم یعنی این میزان بسیار زیاد بود اما امروز صف بیماران برای ورود به کشور ماست، این یک واقعیت است اگر کسی نمیخواهد قبول نکند.

خبر آنلاین: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: پیش از انقلاب کمیسیون تخصیص ارز برای بیمارانی که به خارج میروند داشتیم یعنی این میزان بسیار زیاد بود اما امروز صف بیماران برای ورود به کشور ماست، این یک واقعیت است اگر کسی نمیخواهد قبول نکند.

ادعای جدید و خبرساز حداد عادل در یک جشنواره

غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا که عصر امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: پیش از انقلاب ما پیشرفتی در حوزه جذب دانشجویان بین المللی نداشتیم بنابراین امروز از مسؤولان تشکر می کنیم که زمینه را فراهم کردند، البته زمینه را پیشرفت های علمی کشور فراهم کرده است، در زمانی که برخی کاه را کوه می کنند و کوه را کاه می کنند، ما به پیشرفت های بسیاری رسیدیم.

بنابر روایت فارس، وی افزود: پیش از انقلاب کمیسیون تخصیص ارز برای بیمارانی که به خارج میروند داشتیم یعنی این میزان بسیار زیاد بود اما امروز صف بیماران برای ورود به کشور ماست، این یک واقعیت است اگر کسی نمیخواهد قبول نکند.

حداد عادل ادامه داد: ساخت ماهواره ها و ماهواره برها، پیشرفت در انواع رشته ها، بحث فضایی و هسته ای، راه سازی و سدسازی از جمله پیشرفت های ماست که در منطقه پیش هستیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی رشد علمی کشور را علت اصلی اقبال دانشجویان خارجی به حضور در ایران دانست و گفت: مدیریت مسؤولان هم در این حوزه بسیار خوب بوده است.

وی افزود: به عنوان یک دانشگاهی و یک علاقمند به زبان فارسی می گویم که اکر می خواهید این اقبالی که برای تحصیل در ایران پیدا شده باقی بماند و روزافزون باشد به کیفیت توجه کنید و این را جدی بگیرید؛ اگر به کیفیت توجه نکنید یا به دانشجوی ایرانی بیشتر توجه کنید محصول کارآمد نمی شود و کشورهای رقیب جاذبه بیشتری برای دانشجویان بین الملل خواهند داشت.

حدادعادل اظهار داشت: داشتن دانشجوی خارجی در دانشگاه های ما اثری نظیر صادرات در صنعت بر سطح علمی ما خواهد داشت.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عنوان کرد: وجود دانشجویان خارجی در هر کشور علامت رشد علم، یک نشانه اقتدار و یک حسن شهرت بین المللی است که این مسأله را باید قدر بدانیم و مثل صادر کننده هایی نباشیم که پس از مدتی کیفیت را کم کنیم، ما به همان میزان که به افزایش کمی دانشجویان خارجی علاقه داریم باید به کیفیت هم توجه کنیم.

وی گفت: اطلاع دارید که ۱۲ سال است در کشور بنیاد سعدی برای آموزش زبان فارسی و گسترش آن در خارج و به خارجی ها تأسیس شده است، ما در این بنیاد بیش از ۴۰ کتاب فارسی تألیف و نرم افزارهای متعدد آموزشی تولید کردیم، تربیت معلم را در دستور کار داریم و از همه مهمتر برای آموزش زبان فارسی استانداردسازی کردیم.

حدادعادل عنوان کرد: از رؤسای دانشگاه‌ها خواهش می کنم که حتما و حتما اهتمام کنند که هیچ فارغ التحصیلی بدون تسلط به زبان فارسی به وطن برنگردد این مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است.

وی افزود: ما نمیتوانیم به دانشگاه ها الزام کنیم که از روز اول دانشجو را مسلط به زبان فارسی کنند، دانشگاه های علوم پزشکی دو نیمسال به زبان انگلیسی تدریس می کنند و پس از آن تدریس به صورت فارسی است، در رشته های دیگر هم اصرار داریم حتی الامکان دانشجویان قبل از ورود به رشته تخصصی زبان فارسی را بیاموزند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج