۱۴۰۳۲۹۵
۱ نظر
۶۹۲
۱ نظر
۶۹۲
پ

پاسخ ایران به ادعای امیر کویت درباره جزایر سه‌گانه

سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه پایانی سفر امیر کویت به امارات عربی متحده در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی و ادعای مالکیت بر میدان آرش واکنش نشان داد.

خبر آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه پایانی سفر امیر کویت به امارات عربی متحده در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی و ادعای مالکیت بر میدان آرش واکنش نشان داد.

پاسخ ایران به ادعای امیر کویت درباره جزایر سه‌گانه

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با مردود اعلام کردن مفاد برخی بندهای مداخله جویانه بیانیه پایانی سفر امیر کویت به امارات عربی متحده در مورد جزایر ایرانی خلیج فارس اظهار داشت: همان گونه که بارها تاکید شده است، جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک و ابدی خاک ایران بوده و اشاره به آنها در این بیانیه یا بیانیه‌های تکراری نشست‌های دیگر، فاقد هرگونه ارزش سیاسی و حقوقی بوده و دخالت در امور داخلی ایران تلقی می‌شود.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران تمامیت سرزمینی خود را هرگز قابل مذاکره نمی‌داند. کنعانی در خصوص تکرار ادعای کویت پیرامون میدان آرش در این بیانیه گفت: بارها گفته‌ایم که‌ طرح ادعاهای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح نمود: مذاکرات فنی و حقوقی فیمابین، بهترین و مناسب ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است. وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات دوجانبه خود با دولت کویت آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، با دولت کویت گفتگوها را ادامه دهد.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که تنها با ایجاد فضای مثبت و سازنده و رعایت حقوق و منافع مشترک می‌توان به توافقی عادلانه درخصوص میدان آرش دست یافت.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      با هم مسابقه استخراج بگذارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج