۱۴۰۳۳
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

تاوان سنگین آمنه در بخشش جوان اسید پاش

«آمنه» در پي اعلام گذشت از قصاص چشمان مجيد، براي هميشه از گرفتن ديه دو چشم خود محروم شد و اين در حالي است كه اين دختر جوان ادعا مي‌كند ندانسته اقدام به امضاي رضايت‌نامه كرده است.

«آمنه» در پي اعلام گذشت از قصاص چشمان مجيد، براي هميشه از گرفتن ديه دو چشم خود محروم شد و اين در حالي است كه اين دختر جوان ادعا مي‌كند ندانسته اقدام به امضاي رضايت‌نامه كرده است.

محمدهادي نجفي ـ وكيل مدافع آمنه، در اين زمينه اظهار كرد: زماني كه پرونده براي رسيدگي به جنبه عمومي جرم در دادگاه كيفري استان تهران مطرح بوده، رييس شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران با درايت خاص خود متوجه شد كه رضايت آمنه در زمان اجراي حكم، يك رضايت مشروط بوده و كماكان وي اين حق را دارد كه قصاص را انجام دهد.

وي ادامه داد: به همين دليل پرونده را به اجراي احكام دادسراي جنايي برگرداند كه تكليف اين رضايت مشخص شود. اگر قرار است مبلغي پرداخت شود، دادسرا تكليف را روشن كند و رضايت قطعي و منجز را براي دادگاه كيفري بفرستد؛ در غير اين صورت كماكان خانم بهرامي اين حق را دارد كه از قصاص استفاده كند.

وكيل آمنه بهرامي افزود: دادسراي جنايي براي تعيين تكليف اين موضوع از خانم بهرامي دعوت كرد كه البته آن زمان بنده اعلام وكالت نكرده بودم و ايشان وكيلي نداشتند. اين باعث شد حسب اطلاع رضايت‌نامه‌اي توسط آمنه بهرامي تنظيم شود كه اين رضايت‌نامه منجر به اين شد كه حتي ايشان نتوانند ديه چشمانشان را بگيرند. يعني رضايت خانم بهرامي به اين صورت است كه حتي من از ديه چشمانم هم مي‌گذرم.

نجفي اظهار كرد: خانم بهرامي در گفت‌و‌گويي كه با من داشتند، گفتند كه به ايشان در دادسراي جنايي گفته‌اند كه دادگاه كيفري استان تهران به اين مطلب اشاره داشته كه شما نمي‌توانيد ديه بگيريد.

وي يادآور شد: در مراجعه‌اي كه به دادسراي جنايي داشتيم، متاسفانه مشخص شد كه موكلم از سر بي‌اطلاعي حقوقي رضايت‌نامه را امضا كرده و منجر به اين شده كه از حقوق خود در خصوص ديه چشمانشان صرف نظر كنند. اين در حالي است كه در جلسه قبل دادگاه كيفري استان تهران، هم متهم (مجيد) و هم وكيلش صراحتا اظهار كرده بودند كه حاضر به پرداخت ديه چشمان آمنه بهرامي هستند ولي متاسفانه اين رضايت‌نامه باعث شد كه اين حق از موكلم ساقط شود.

وكيل مدافع آمنه خاطرنشان كرد: ديروز مطلع شديم كه دادگاه براي رسيدگي به جنبه عمومي جرم برگزار شده است. ظاهرا دادگاه كيفري استان تهران زماني كه رضايت‌نامه واصله از دادسراي جنايي را مشاهده كرده، بر اين امر واقف شده كه خانم بهرامي رضايت قطعي داده‌اند؛ لذا وارد رسيدگي به جنبه عمومي جرم شده‌اند.

نجفي تاكيد كرد: با توجه به شدت جرم و مسايل اجتماعي و حاشيه‌اي كه اين موضوع دارد و خواهد داشت، قضات دادگاه كيفري استان تهران با درايت و دقت نظري كه داشتند مجازات متناسب را براي مجيد كه ۱۰ سال حبس و ۵ سال تبعيد بود، در نظر گرفتند.

وي گفت: تا زماني كه متهم ديه صورت و اعضاي بدن آمنه را پرداخت نكند، گر چه ۱۰ سال حبس را هم بگذراند با اعمال ماده ۶۹۶ قانون مجازات اسلامي كماكان در زندان باقي خواهد ماند.

وكيل آمنه بهرامي يادآور شد: حضور بنده و خانم بهرامي در دادگاه كيفري استان تهران براي اين بود كه مي‌خواستيم شرايط رضايت را بازگو كنيم؛ گرچه حضور ما تاثيري در اين مساله نداشت زيرا راي صادر شده بود و دادگاه كيفري استان تهران نيز به موجب رضايت‌نامه دريافتي از رسيدگي به جنبه خصوصي جرم فارغ شده بود.

نجفي در پايان اظهار كرد: پرونده در مرحله اجراست اما بحث گرفتن ديه چشمان آمنه بهرامي منتفي اما ديه ساير اعضا به قوت خود باقي است.

«آمنه» نيز در گفت‌وگو با ايسنا، درباره نحوه اعلام رضايت خود گفت: زماني كه چشمان مجيد را بخشيدم، گفتم كه بدون قيد و شرط از قصاص گذشتم. گرچه قبلا اعلام كرده بودم كه دو ميليون يورو مي گيرم و از قصاص مي‌گذرم. منظورم از بدون قيد و شرط اين بود كه دو ميليون يورو را نمي‌خواهم.

وي يادآور شد: در آن زمان به مسئولان دادسراي جنايي و قاضي اجراي احكام گفتم كه ديه چشم، دست و صورتم را به طور كامل مي‌خواهم. من ديه‌اي را كه مي‌گويند ديه يك زن است، نمي‌خواستم بلكه ديه كامل را مي‌خواهم. در آن زمان به من قول مساعد دادند و تاييد كردند. مجيد هم اعلام كرده بود كه حاضر به پرداخت ديه است اما مسئولان دادسرا از مجيد امضا نگرفتند و فقط از من امضا گرفتند.

آمنه ادعا كرد: متاسفانه به دليل اينكه در آن زمان وكيل نداشتم و نمي‌دانستم، به من دروغ گفتند. من هم ندانسته با اعتمادي كه به مسئولان دادسراي جنايي داشتم رضايت‌نامه را امضا كردم.

وي در پايان از نورالله عزيزمحمدي ـ رييس شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران ـ به‌واسطه رسيدگي عادلانه به پرونده‌اش تشكر كرد.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تاوان سنگین آمنه در بخشش جوان اسید پاش


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد

      بعد میگن چرا آمار اسیدپاشی اینقدر زیاد شده!! وقتی در ملآ عام حق خوری میشه وقتی بعداز این همه مدت، مجرم نه قصاص میشه و نه دیه میده و راست راست واسه خودش میگرده، وقتی خیلی راحت سر بنده خدا کلاه میذارن و ازش امضای رضایت میگیرن. چه جور انتظار داشته باشیم که این جنایتها تکرار نشه! خدا میدونه آمنه بیچاره چه حالی داره! اگه دست به خودکشی نزنه خیلی خوبه!

    • الهام

      حقشه اصلا چرا باید ببخشه ؟!!!!!!!!

    • علي

      آخه آمنه جان تو نبايد با يه همراه باشي؟!؟!؟!؟ يه دودوتا 4تاي ساده هم بلد نيستي؟!؟؟!؟!؟
      اصلا بيخود قصاصم ول كردي.
      قصاص حكم شرعي و حق قرآني است و بزرگترين فايده ي آن هم عبرت براي جامعه و دگران ميباشد.

    • marmar

      اگه فقط هنگام عصبانیت یه ذره به عاقبت کاری که می خواییم انجام بدیم فکر کنیم،همه چی حله!!!!!!!

    • mahsa

      میخواست جو گیر نشه ، فقط آمار اسید پاشی رو زیاد کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج