۱۴۰۳۳۴۱
۲۳۵۱
۲۳۵۱
پ

یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار در بازار

قیمت دلار که در روزهای گذشته در بازار آزاد سرکشانه پیش رفته و با شکستن رکورد سال گذشته، از ۶۱ هزار تومان هم عبور کرده بود، در کانال ۶۰ هزار تومان باقی ماند.

ایسنا: قیمت دلار که در روزهای گذشته در بازار آزاد سرکشانه پیش رفته و با شکستن رکورد سال گذشته، از ۶۱ هزار تومان هم عبور کرده بود، در کانال ۶۰ هزار تومان باقی ماند.

 قیمت دلار در پاییز ثبات نسبی و آرامش را دنبال کرده بود، اما این ثبات در زمستان ادامه نداشت. دلار در مهر ماه در محدوده ۴۹ هزار تومان بود اما رویدادهای سیاسی مانند درگیری‌ها بین حماس و اسرائیل تا ۵۲ هزار تومان هم بالا رفت و این روند نسبتا صعودی تا نیمه‌های آبان هم ادامه داشت اما مجدد روند نزولی به خود گرفت و آذرماه هم بار دیگر به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت.

فصل زمستان برخلاف پاییز، فصل صعودی برای دلار بود؛ تحولات مرزی بین ایران و پاکستان، ناآرامی‌ها در یمن و حمله به نظامیان آمریکا در اردن منجر به صعود قیمت دلار شد تاجایی‌که در بهمن ماه این ارز تا ۵۹ هزار تومان هم پیش رفت و حتی در مقاطعی به ۶۰ هزار تومان هم رسید. اما این روند صعودی ادامه‌دار نبود و میانه بهمن ماه، دلار به ۵۵ هزار تومان هم بازگشت.

با وجود این، اسفند ماه بار دیگر دلار که مدتی کوتاه را در شرایط آرامی سپری کرده بود، صعودی شد و هفته گذشته نیز از ۵۸ هزار تومان عبور کرد؛ اما روند تند و تیز صعودی این ارز از ابتدای هفته جاری رخ داد؛ تا جایی که دلار در بازار آزاد سقف قبلی خود را شکست، از ۶۰ هزار تومان هم عبور کرد و روز گذشته در آستانه ۶۱ هزار تومان هم قرار گرفت.

همچنین در حالی که روز سه شنبه گذشته قیمت دلار در بازار آزاد تا آستانه ۶۱ هزار تومان پیش رفته بود، روز چهارشنبه قیمت این ارز برای ساعاتی در بازار آزاد در محدوده ۶۱ هزار تومان باقی ماند، اما در نهایت روند صعودی را متوقف کرده و در محدوده ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان دارد. با این وجود، دلار همچنان بالاتر از ۶۰ هزار تومان در بازار آزاد قیمت دارد.

البته خبرهای دریافتی از بازار بیانگر آن است که امروز بازارساز با عرضه و فروش ۴۰۰ میلیون درهم در سامانه نیما، نیاز بازار در ایام پایانی سال را تامین کرد. همین امر می تواند به تغییر مدار نرخ ارز و نزولی شدن آن کمک کند. همچنین اقداماتی از قبیل دو برابر شدن سهمیه از مسافری نیز طی چند روز اخیر انجام شده که می‌تواند تاثیر گذار باشد.

البته‌ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران نیز در حالی که در روزهای گذشته، قیمت دلار بدون توجه به بازار آزاد، ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان قیمت داشت، روز چهارشنبه بالاخره به کانال ۴۳ هزار تومان وارد شد. بدین‌ترتیب در حال حاضر اسکناس دلار در مرکز مبادله با افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۳۰ تومان مبادله می‌شود و قیمت دلار حواله نیز ۴۰ هزار و پنج تومان است. همچنین اسکناس یورو در مرکز مبادله با افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۶ هزار و ۷۳۷ تومان مبادله می‌شود و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۴۵۲ تومان رسیده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج