۱۴۰۳۳۴۸
۴۳۷۳
۴۳۷۳
پ

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

اگر خانه تکانی منزلتان به پایان رسیده اما همچنان حس تمیزی و طراوت واقعی را از وسایلتان دریافت نمی کنید، شاید بخاطر این است که هنوز چند وسیله یا چند نقطه از خانه باقی مانده که به نظافت آن ها اهمیت چندانی نداده اید بنابراین؛ بهتر است دست به کار شوید و این مناطق را نیز به نحو احسن گردگیری و تمیز کنید تا گردوغبار و کثیفی یک ساله رخت خود را بسته و از منزلتان دور شود.

راهنماتو: اگر خانه تکانی منزلتان به پایان رسیده اما همچنان حس تمیزی و طراوت واقعی را از وسایلتان دریافت نمی کنید، شاید بخاطر این است که هنوز چند وسیله یا چند نقطه از خانه باقی مانده که به نظافت آن ها اهمیت چندانی نداده اید بنابراین؛ بهتر است دست به کار شوید و این مناطق را نیز به نحو احسن گردگیری و تمیز کنید تا گردوغبار و کثیفی یک ساله رخت خود را بسته و از منزلتان دور شود. اگر هم به کمک بیشتری برای تمیز کردن عمیق خانه تان نیاز دارید، با راهنماتو همراه باشید تا مراحل تمیز کردن نقاط باقی مانده و آلوده منزلتان را با شما در میان بگذاریم.

ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

ماشین ظرفشویی را معمولاً می توان با کمک یک دستمال تمیز کرد. برای این کار سعی کنید از یک حوله کاغذی استفاده کنید تا تکه‌های شل شده مواد غذایی را از کف ماشین ظرفشویی جدا کنید.

معمولاً برای تمیز کردن چرخ های و داخل ظرفشویی، باید یک محلول تمیز کننده را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و سپس اجازه دهید تا کار را تمام کند. برای تمیز کردن دقیق ماشین ظرفشویی خود به دفترچه راهنمای ویژه ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید تا از وارد کردن هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری کنید.

قهوه ساز و چای ساز را بشویید

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

اگر قهوه‌ساز یا چای ساز دارید حتما آن ها را تمیز کنید. برای تمیز کردن قهوه ساز ابتدا فیلتر قهوه را خالی کنید و آن را با سه فنجان آب گرم و سه فنجان سرکه سفید پر کنید. دکمه دم کردن را روشن کنید و اجازه دهید قبل از خاموش کردن دستگاه تا نیمه کار کند. قبل از روشن کردن مجدد دستگاه، اجازه دهید محلول به مدت یک ساعت بماند. سپس، قهوه ساز را با آب شویید.

برای تمیز کردن چای ساز هم ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را داخل دستگاه بریزید و داخل آن را با آب پر کنید. سپس دستگاه را روشن کنید، صبر کنید تا آب جوش بیاید و یک شبانه روز این محلول را داخل چای‌ساز نگه دارید. سپس آن را آبکشی کنید.

همچنین اگر به تازگی گلدان را تمیز نکرده اید، آن را نیز سریع تمیز کنید.

مایکروویو را تمیز کنید

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

برای تمیز کردن مایکروویو، یک قهوه جوش پر از آب و تکه های لیمو را در مایکروویو قرار دهید. اجازه هید تا محتویات  داخل ظرف به مدت 3 دقیقه داخل مایکرویو بجوشند، سپس دستگاه را خاموش کنید و قبل از برداشتن قابلمه اجازه دهید به مدت سه دقیقه دیگر داخل مایکروویو بماند. این کار کثیفی ها و چربی های دستگاه را از بین می برد و پاک کردن داخل مایکروویو با دستمال کاغذی را آسان تر می کند.

یخچال را تمیز کنید

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

هر بار یک قفسه از یخچال را خالی کرده و مواد غذایی قدیمی و فاسد شده را دور بریزید. قفسه ها و کشوهای قابل جابجایی را بیرون بیاورید و در سینک خود با آب و مایع ظرفشویی بشویید. از مایع ظرفشویی و آب برای پاک کردن قسمت بیرونی یخچال نیز استفاده کنید. کناره های یخچال خود را با آب و پودر ماشین ظرفشویی پاک کنید تا هرگونه لکه یا کثیفی روی آن پاک شود.

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

مطمئن شوید که دسته یخچال را هم را مایع ظرفشویی و صابون تمیز کرده باشید. دسته یخچال اغلب حاوی باکتری است.

دوش و وان را تمیز کنید

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

کیسه های حمام باید با آب و صابون شسته شوند. سر دوش را با یک مسواک پاک کنید تا زباله های انباشته شده را پاک کنید. از یک پاک کننده معمولی حمام برای پاک کردن کناره های وان خود استفاده کنید و هرگونه کپک، کثیفی یا باقی مانده صابون و شامپو را از بین ببرید. همچنین باید دیوارهای داخل دوش را با پاک کننده حمام و پارچه نرم بشویید.

از مسواک استفاده کنید تا نقاط صعب العبور مانند گوشه‌ها و بین کاشی‌ها را هم بتوانید تمیز کنید.

توالت را فراموش نکنید

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

مقداری پاک کننده توالت را داخل کاسه بریزید و از یک برس توالت برای چرخاندن آن به اطراف استفاده کنید. هر گونه لکه را از کناره کاسه توالت پاک کنید. همچنین باید یک پاک کننده اصلی حمام را روی طرفین، بالا و اطراف توالت بپاشید. پس از استفاده از پاک کننده، توالت را با یک برس مخصوص پاک کنید.

هنگام تمیز کردن توالت از دستکش استفاده کنید، زیرا حمام شما دارای باکتری های زیادی است. همچنین، پس از تمیز کردن توالت، دست های خود را کاملا بشویید.

سینک و میز را پاک کنید

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

سینک ها و میزهای توالت و حمام مستعد ایجاد کثیفی و کپک هستند. تمام وسایل را از پیشخوان حمام یا دستشویی خود بردارید. یک پاک کننده قوی را روی سینک و پیشخوان خود بپاشید. سپس، پاک کننده را با پارچه یا دستمال کاغذی پاک کنید.

برای مکان های صعب العبور، مانند شیر آب، از مسواک استفاده کنید تا وارد ترک ها و شکاف ها شوید.

گردو غبار لوستر و وسایل برقی را پاک کنید

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

چراغ ها و فن ها اغلب در نظافت روزانه نادیده گرفته می شوند، اما می توانند گرد و غبار زیادی را در خود جای دهند. هنگام تمیز کردن عمیق خانه، از یک پارچه میکروفیبر یا پارچه کمی مرطوب برای پاک کردن کثیفی پنکه های سقفی و وسایل روشنایی استفاده کنید. شیشه را از وسایل روشنایی جدا کنید تا بتوانید داخل آن را تمیز کنید و گردوخاک به دام افتاده را حذف کنید.

گرد و غبار پشت مبلمان را تمیز کنید

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

هنگام جابه‌جایی مبلمان برای جارو کردن یا جاروبرقی، متوجه تجمع گرد و غبار در پشت صندلی‌ها و مبل‌ها خواهید شد. از یک جاروبرقی و تی برای حذف گرد و غبار و زباله از این سطوح استفاده کنید.

گرد و غبار فرش ها را از بین ببرید

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

یک ملحفه تمیز روی زمین خود بگذارید و فرش خود را رو به پایین روی آن قرار دهید. با جاروبرقی پشت فرش را جارو بکشید. سپس آن را برگردانید و طرف دیگر را جاروبرقی بکشید.

اگر لکه‌ای روی فرش خود مشاهده کردید، از آب گرم و پارچه‌ای برای پاک کردن آن استفاده کنید.

گرد و غبار تشک ها را پاک کنید

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

تشک ها نیز گرد و غبار را جمع می کنند. از برس اثاثه یا لوازم داخلی جاروبرقی برای پاک کردن گرد و غبار از تشک استفاده کنید. آن را روی تشک بکشید، مطمئن شوید که وارد  شکاف ها می شود تا گرد و غبار و زباله های آشکار را از بین ببرید.

همچنین باید در حین تمیز کردن، دو طرف تشک را جاروبرقی بکشید. هنگامی که تشک خود را عمیق تمیز می کنید ملحفه های آن را هم در ماشین لباسشویی بشویید.

قاب پنجره های خود را تمیز کنید

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

هنگام تمیز کردن عمیق خانه باید قاب پنجره ها را تمیز کرد. برای شروع، از نازل جداشدنی یک جاروبرقی استفاده کنید تا کثیفی ها و زباله ها را از قاب پنجره ها پاک کنید، به خصوص زباله های موجود در شکاف ها و شیارها. سپس، یک پاک کننده همه منظوره را در امتداد قاب پنجره ها بپاشید و آنها را با پارچه ای پاک کنید.

اگر جاروبرقی ندارید، از گردگیر برای پاک کردن کثیفی و زباله از پنجره استفاده کنید.

پس از تمیز شدن قاب پنجره ها، پنجره های داخل و خارج را تمیز کنید. برای پاک کردن پنجره ها از شیشه پاک کن و روزنامه استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که در یک جهت داخل و خارج پنجره ها را پاک کنید. این امر باعث می شود که آنها واضح به نظر برسند.

دیوارها را پاک کنید

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

مقداری آب گرم را با یک قاشق غذاخوری مواد شوینده ظرفشویی در یک بطری اسپری مخلوط کنید. محلول را روی دیوارهای خود بپاشید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه روی دیوار بماند. سپس، دیوارهای خود را با استفاده از یک پارچه آغشته به آب تمیز و گرم پاک کنید.

نکته: ابتدا محلول را روی قسمت کوچک و دور از دید دیوارهای خود آزمایش کنید. این کار برای این است که مطمئن شوید به رنگ یا کاغذ دیواری شما آسیب نمی رساند.

کف خانه را تمیز کنید 

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

قبل از اینکه بتوانید کف خانه خود را به طور کامل بشویید، باید کثیفی و زباله را پاک کنید. در هر اتاق خانه خود، از جاروبرقی یا جارو استفاده کنید تا کف‌ها را از آشفتگی‌های آشکار خلاص کنید. برای کف چوبی، یک بار با جارو و بار دیگر با جاروبرقی تمیز کنید.

برای کف‌های چوبی، کاشی‌ها و سطوح مشابه، پس از جاروکشی و جارو کردن، تمیزکاری کامل انجام دهید. از مقدار کمی پاک کننده قوی که برای کفپوش شما ایمن است، استفاده کنید. برای از بین بردن کثیفی و لکه های کف چوبی از یک دستمال مرطوب استفاده کنید.

نحوه‌ تمیز کردن نقاط فراموش شده در خانه تکانی

به یاد داشته باشید که مکان های صعب العبور را هم تمیز کنید. ممکن است بخواهید از یک اسفنج، پارچه یا مسواک برای پاک کردن مکان هایی مانند گوشه ها استفاده کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج