۱۴۰۴۱۷۲
۷۲۰
۷۲۰
پ

بازداشت یک ایرانی بعد از اخلال در سخنرانی بایدن

استیو نیکوئی، پدر کریم نیکوئی، تفنگدار ایرانی‌تبار نیروی دریایی ارتش آمریکا که در پی حمله انتحاری سال ۲۰۲۱ در فرودگاه کابل کشته شد، روز پنجشنبه ۷ مارس با حضور در کنگره ایالات متحده، سخنرانی سالانه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را برای لحظاتی مختل کرد و سپس بازداشت شد.

همشهری: استیو نیکوئی، پدر کریم نیکوئی، تفنگدار ایرانی‌تبار نیروی دریایی ارتش آمریکا که در پی حمله انتحاری سال ۲۰۲۱ در فرودگاه کابل کشته شد، روز پنجشنبه ۷ مارس با حضور در کنگره ایالات متحده، سخنرانی سالانه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را برای لحظاتی مختل کرد و سپس بازداشت شد.

بازداشت یک ایرانی بعد از اخلال در سخنرانی بایدن

کریم نیکوئی، تفنگدار ۲۰ ساله نیروی دریایی ارتش آمریکا در ۲۶ اوت سال ۲۰۲۱ به همراه ۱۲ همرزم خود در آخرین روز عملیات خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، طی حمله انتحاری داعش خراسان در دروازه «ابی‌گیت» فرودگاه کابل کشته شد.

استیو نیکوئی ۵۱ ساله، پدر این سرباز جوان ایرانی-آمریکایی، روز پنجشنبه با حضور در جلسه سخنرانی سالانه (State of Union) جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در میانه سخنرانی وی فریاد زد: «ابی‌گیت را به یاد بیاور! تفنگدار دریایی ایالات متحده! کریم نیکوئی!».

در نتیجه فریادهای آقای نیکوئی، جو بایدن لحظه‌ای مکس کرد، اما به سخنرانی ادامه داد و هیچ واکنشی نشان نداد. آقای نیکوئی با اسکورت پلیس به بیرون برده و سپس بازداشت شد.

پلیس فدرال ایالات متحده روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «حدود ساعت ۲۲:۱۵ شب گذشته، مردی با فریادهایش سخنرانی سالانه رئیس جمهوری را مختل کرد. بر هم زدن جلسه کنگره و تظاهرات در ساختمان کنگره خلاف قانون است.»

سخنگوی پلیس روز جمعه اعلام کرد: «آقای نیکویی به جرم تجمع و ایجاد مانع و اختلال متهم است.»

بنابر قانون واشنگتن دی‌سی، اعتراض در مناطقی که تظاهرات «غیرقانونی» است و ادامه آن پس از فرمان پلیس ممنوع است. به گزارش اکسیوس، چنین اتهاماتی ممکن است به جریمه تا سقف ۵۰۰ دلار و تا ۹۰ روز حبس منجر شود. این درحالی است که به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، افرادی که جلسات کنگره را این‌گونه مختل می‌کنند، معمولا پس از پرداخت جریمه ۵۰ دلاری آزاد می‌شوند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج