۱۴۰۴۲۴۴
۲ نظر
۲۹۱۲
۲ نظر
۲۹۱۲
پ

آقای جواد عزتی؛ کیهان هوادار شماست، خود دانید!

روزنامه کیهان در مطلبی به قلم مهدی امیدی از «تمساح خونی» اولین ساخته جواد عزتی تمجید کرد.

برترین‌ها: روزنامه کیهان در مطلبی به قلم مهدی امیدی از «تمساح خونی» اولین ساخته جواد عزتی در مقام کارگردانی تمجید کرد: 

جواد عزتی که سال‌ها به عنوان بازیگر در فیلم و سریال‌های طنز، تثبیت شده بود، این بار در مقام کارگردان به علاقه مندان فیلم‌های کمدی هدیه داده است؛ «تمساح خونی» یکی از آثار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بود که مورد توجه بسیاری قرار گرفت و به عنوان یک کمدی باعزت و نجیب و درعین حال خوش ساخت، خودنمایی کرد. هر چند که مانند اکثریت قریب به اتفاق فیلم‌های دوره اخیر جشنواره فیلم فجر، «تمساح خونی» نیز از ناحیه فیلمنامه رنج می‌برد و دچار کمبود داستان است، اما جواد عزتی با این فیلم، تبحر و استعداد خودش در زمینه کارگردانی را هم به خوبی نشان داده است.

آقای جواد عزتی؛ کیهان هوادار شماست، خود دانید!

نکته مهم این است که برخلاف خیلی از فیلم‌هایی که طی سال‌های اخیر با برچسب «کمدی» روی پرده رفته‌اند و صرفا یک طنز تلویزیونی بوده‌اند، «تمساح خونی» به معنای واقعی کلمه سینمایی است و از ویژگی‌های ژانر کمدی نیز برخوردار است. البته این فیلم را می‌توان در ژانر اکشن نیز تقسیم‌بندی کرد و ترکیبی از هر دو گونه است. به این نوع فیلم‌ها اصطلاحا کمدی بزن بکوب گفته می‌شود.

«تمساح خونی» ماجرای دو کارمند یک شرکت مالی است که به یک دلیل اتفاقی، مقدار هنگفتی پول نزدشان مانده و فرصت دارند تا ظهر روز بعد تحویل دهند اما منشی شرکت آنها را تحریک می‌کند که با بازی خلاف بر سر این پول، آن را چند برابر ساخته و اصل پول را هم تحویل دهند! همین موضوع باعث می‌شود یکی از مدیران شرکت هم که خود خلافکار بزرگی است به دنبال آنها بیفتد.

این اتفاقات، تعقیب و‌ گریز جذابی را ایجاد می‌کند که در نهایت به نتیجه‌گیری اخلاقی نیز می‌رسد. یعنی «تمساح خونی» فیلمی است که هم از قواعد ژانر تبعیت کرده، هم ساختار سینمایی استانداردی دارد و هم نسبت به مسائل انسانی و اخلاقی بیطرف و خنثی نیست و طالب زیست بااخلاق است. البته جواد عزتی خودش هم به عنوان بازیگر در فیلم حضور دارد و مانند اغلب موارد، بازی دلنشین و درستی دارد. هر چند که بازی او در این فیلم، یادآور شخصیت «لطیف» در سریال «دردسرهای عظیم» است. سعید آقاخانی نیز در اتمسفر فیلم، جا افتاده است و حضور تأثیرگذاری در فیلم دارد. عباس جمشیدی فر هم زوج مناسبی برای عزتی است اما کمی اغراق‌آمیز بازی کرده است. در مجموع، «تمساح خونی» یک سر و گردن نسبت به فیلم‌های طنزآمیز سال‌های اخیر سینمای ما بالاتر است. گویی مأموریت جدید جواد عزتی این است که به کمدی هم عزت ببخشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      جواد جواد جواد کاش فیلم نمی ساختی

    • ناشناس

      کیهان شیشه پاک کن چرندیات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج