۱۴۰۴۶۲۱
۴۰۹
۴۰۹
پ

رپورتاژ آگهی

پریود بعد از لابیاپلاستی

چنانچه به هر دلیلی قصد انجام این عمل را دارید، بدون شک نگرانی هایی برایتان بوجود می آید. دوره عادت ماهیانه از جمله مهم ترین دغدغه هایی است که فکر متقاضیان این عمل جراحی زیبایی را به خود مشغول می کند. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی همه جانبه این مسئله سهمی در کاهش اضطراب شما و افزایش آگاهی تان داشته باشیم. پس با ما همراه باشید

منظور از لابیاپلاستی همان عمل زیبایی در ناحیه لب های داخلی ناحیه تناسلی بانوانان در جهت تغییر در شکل و اندازه آن است. چنانچه به هر دلیلی قصد انجام این عمل را دارید، بدون شک نگرانی هایی برایتان بوجود می آید. دوره عادت ماهیانه از جمله مهم ترین دغدغه هایی است که فکر متقاضیان این عمل جراحی زیبایی را به خود مشغول می کند. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی همه جانبه این مسئله سهمی در کاهش اضطراب شما و افزایش آگاهی تان داشته باشیم. پس با ما همراه باشید.

پریود بعد از لابیاپلاستی

همزمانی پریود بعد از لابیاپلاستی

یکی از اتفاق های محتمل پس از عمل لابیاپلاستی، خونریزی ماهیانه بانوان است. از آنجایی که این پدیده سیکلی منظم از فعالیت هورمونی است، جای تعجب نیست که پس از عمل، این اتفاق برای شما بیفتد. خونریزی ناشی از عادت ماهیانه و زخم عمل جراحی فرد را در شرایط دشوار و دردناکی قرار می دهد. برای جلوگیری از این پیشامد، باید با پزشک خود مشورت کنید تا تدابیر لازم، پیش از انجام عمل شما اندیشه شود. پزشک شما ممکن است راهکارهایی نظیر تجویز دارو برای کاهش خونریزی زخم یا تنظیم زمان پریودی شما ارائه دهد. لازم به ذکر است که شما باید برای انجام هرگونه تغییر در رژیم غذایی خود یا مصرف داروهای تان با پزشک خود مشورت کنید. چنانچه قصد دارید مشاوره های لازم پیش از عمل را داشته باشید می توانید با دکتر پوپک یحیوی در ارتباط باشید.

 لابیاپلاستی و پریودی

به جرات می توان گفت که پریودی یکی از حساس ترین وضعیت ها را برای بانوان پس از جراحی بوجود می آورد. شما پس از انجام عمل لابیاپلاستی باید در صورت مشاهده خونریزی در ناحیه بخیه ها بدون اتلاف وقت به پزشک مراجعه کنید. در این میان مشکلی که پریودی برای شما بوجود می آورد آن است که خونریزی رحم تان، خون مربوط به بخیه عمل شما را می پوشاند و شما متوجه این مسئله نخواهید شد. این مشکل منجر به عفونت در ناحیه جراحی شما می شود. از آنجایی که بانوان مجبور هستند در دوره عادت ماهیانه خود از نوار بهداشتی استفاده کنند، این قضیه فشار را در ناحیه تناسلی افزایش می دهد و موجب طولانی تر شدن دوره نقاهت شما می شود.

پیشگیری از پریود بعد از عمل لابیاپلاستی  

اما برای بسیاری ممکن است این سوال پیش بیاید که اگر فردی نیاز اورژانسی به انجام این عمل داشته باشد و عادت ماهیانه او هم بسیار نزدیک تاریخ این جراحی باشد، باید چه کرد. در چنین شرایطی شما ناچار هستید که زمان پریودی خود را به تعویق بیاندازید. شایان ذکر است که در چنین موقعیتی به هیچ عنوان نباید مشورت با پزشک خود را فراموش کنید. در این شرایط پزشک با تجویز دارو یا استفاده از دیگر شیوه ها نظیر آنتی پریودیال، پریودی شما را عقب می اندازد. باید توجه داشته باشید که استفاده از قرص های ضد بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی شود مگر در شرایط اضطراری زیرا که موجب اختلال در عملکرد هورمون ها می شود.

پریود بعد از لابیاپلاستی

آیا پریود بعد از لابیاپلاستی روی نتایج جراحی تاثیر دارد؟

بسیاری از بانوان حتی اگر نزد بهترین جراح لابیاپلاستی نیز عمل کرده باشند، نگران تاثیر پریودی شان بر نتایج عمل شان هستند. لازم است بدانید که پریودی تنها مراقبت های پس از عمل را دچار مشکل می کند و هیچ تاثیری بر خود عمل جراحی یا نتیجه آن نخواهد داشت. پس خیالتان از تاثیر نداشتن این پدیده، بر ظاهر لابیا آسوده باشد.

نکات مهم در پریودی بعد از لابیاپلاستی

صرف نظر از شیوه عمل شما که می تواند لابیاپلاستی با لیزر یا لابیاپلاستی جراحی باشد، رعایت برخی نکات بخصوص در دوران پریودی بسیار حائز اهمیت است. نکات مراقبتی ضروری در این دوره به شرح زیر است:

·       مصرف دقیق و منظم داروهای تجویز شده توسط پزشک شما برای کنترل خونریزی و کاهش درد، در این دوره بسیار اهمیت دارد.

·       انتخاب دستمال های بهداشتی باکیفیت برای تمیز کردن لابیا به منظور ممانعت از بروز هر گونه عفونت در محل جراحی، لازم است.

·       شست و شوی منظم لابیا با آب و صابون ملایم هیچ گاه نباید فراموش شود.

·       در این دوره از انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش های شدید بپرهیزید و تلاش کنید به منظور بهبودی سریع تر بخیه ها استراحت کافی داشته باشید.

·       استفاده از خوراکی هایی که ارزش غذایی بالایی دارند، در این دوره بسیار اهمیت دارد. مواد غذایی که غنی از انواع ویتامین، آهن و در کل مواد مغذی هستند، به تسریع بهبودی و عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می کنند.

·       از دردهای مکرر و شدید خود ساده نگذرید. اگر درد و خونریزی بعد از جراحی تان از حالت نرمال خارج شد، حتما به پزشک جراح خود مراجعه کنید.

پریود بعد از لابیاپلاستی

نتیجه گیری

مانند هر عمل دیگری، عمل لابیاپلاستی نیز موجب واکنش در بدن می شود. بنابراین اگر پس از عمل، درد ملایمی در ناحیه جراحی احساس کردید، نگران نباشید. همچنین لازم به ذکر است که مدتی چند پس از جراحی، امکان نامنظم یا متغیر بودن میزان خونریزی شما در دوره عادت ماهیانه تان وجود دارد اما این مسئله نیز با مشورت پزشکی و گذر زمان حل خواهد شد.

منبع: doctoryahyavi.com

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج