۱۴۰۵۴۴۵
۶۵۶
۶۵۶
پ

هوش مصنوعی به انتخابات که رسید، لال شد

گوگل اجازه نمی‌دهد چت بات جمینی سوالات درباره فرایندهای انتخاباتی که امسال در سراسر جهان برگزار می‌شود را پاسخ دهد. طبق بیانیه گوگل به نظر می‌رسد شرکت قصد دارد از هرگونه اقدام اشتباه در استفاده از این فناوری جلوگیری کند.

مهر: گوگل اجازه نمی‌دهد چت بات جمینی سوالات درباره فرایندهای انتخاباتی که امسال در سراسر جهان برگزار می‌شود را پاسخ دهد. طبق بیانیه گوگل به نظر می‌رسد شرکت قصد دارد از هرگونه اقدام اشتباه در استفاده از این فناوری جلوگیری کند.

هوش مصنوعی به انتخابات که رسید، لال شد

به روزرسانی مذکور در زمانی اعلام می شود که پیشرفت در توسعه هوش مصنوعی از جمله تولید تصویر و ویدیو، نگرانی ها درباره اخبار جعلی و اطلاعات اشتباه میان مردم را گسترش داده و دولت ها را وادار به قانونمندسازی این فناوری کرده است.

هنگامیکه از جمینی درباره انتخابات های پیش رو مانند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقابت بین جوبایدن و دونالد ترامپ سوال شد، این چت بات پاسخ داد: من هنوز در حال یادگیری پاسخ به این سوال هستم. در این میان از جستجوی گوگل استفاده کنید.

گوگل قبلا و در دسامبر 2023 میلادی محدودیت هایی درباره فرایندهای انتخابات اعلام کرده و گفته بود این اقدامات قبل از برگزاری رویدادهای مذکور اجرا می شوند.

سخنگوی شرکت نیز در این باره اعلام کرد: برای آماده سازی فرایندهای انتخاباتی متعددی که در 2024 میلادی در سراسر جهان روی می دهد و به دلیل احتیاط ما انواع جستجوی مرتبط با انتخابات را که جمینی باید پاسخ دهد محدود می کنیم.

در کشورهای دیگر به غیر از آمریکا از جمله آفریقای جنوبی و هندوستان نیز فرایندهای انتخاباتی بزرگی برگزار می شود. هندوستان از شرکت های فناوری خواسته قبل از عرضه هرگونه ابزار هوش مصنوعی غیر معتبر یا آزمایشی از دولت تاییدیه دریافت کنند و باید آنها را به دلیل احتمال ارائه پاسخ اشتباه برچسب بزنند.

ماه گذشته پس از رصد اشتباهاتی در برخی تصاویر تاریخی که جمینی تولید کرده بود، محصولات هوش مصنوعی گوگل تحت بررسی دقیق قرار گرفته است.

ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی گوگل اعلام کرده این شرکت مشغول برطرف کردن مشکلات مذکور است و از سوی دیگر اعلام کرده پاسخ های چت بات تبعیض آمیز و کاملا غیرقابل قبول هستند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج