۱۴۰۵۶۴۴
۴۲۸
۴۲۸
پ

کلاهبرداری جدید با ترفند کالابرگ الکترونیکی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا به شهروندان توصیه کرد: مراقب کلاهبرداری به روش دریافت غیرمجاز از کالا برگ الکترونیکی باشید.

مهر: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا به شهروندان توصیه کرد: مراقب کلاهبرداری به روش دریافت غیرمجاز از کالا برگ الکترونیکی باشید.

کلاهبرداری جدید با ترفند کالابرگ الکترونیکی

سرهنگ عبداله چولکی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان در یکی از استان‌های مرکزی کشور مبنی بر اینکه افرادی با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهر اقدام به دریافت اقلام مربوط به کالابرگ الکترونیک آنها کرده‌اند. کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری بلافاصله پیگیری این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: بلافاصله با بررسی میدانی توسط کارآگاهان محرز گردید با استفاده متقلبانه از کارت عابر بانک منقضی شده سرپرست خانوار، با کالا برگ الکترونیک متعلق به افراد، خرید شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: لذا موضوع از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پیگیری، مشخص شد؛ تعداد ۹۰ نفر از شهروندان به اداره کل مربوطه مراجعه و برداشت غیرمجاز از اعتبار یارانه خویش را گزارش کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیگیری پرونده، با انجام اقدامات اطلاعاتی یک نفر متهم به هویت معلوم شناسایی، دستگیر و در بازرسی از منزل وی تعداد ۵۵۰ عدد کارت عابر بانک اشخاص غیر که همگی منقضی و باطل شده بودند را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ چولکی عنوان کرد: در تحقیقات انجام شده متهم اعتراف کرد از کارت‌های عابر بانک باطله سرپرست خانوار، و با همکاری یکی از کارکنان فروشگاه به هویت معلوم از حساب یارانه افراد خرید اعتباری انجام داده و در بازار با قیمت پایین‌تر به فروش رسانده‌اند. وی افزود: در نهایت با هماهنگی مرجع قضائی مربوطه، کارمند فروشگاه نیز دستگیر و هر دو متهم با قرار صادره روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: هرچند هرگونه خلاء بلافاصله به سازمان مربوطه اعلام و در کوتاه‌تر ین زمان ممکن مرتفع می‌شود ولیکن شهروندان محترم توجه داشته باشند برای پیشگیری از تکرار موارد مشابه نیاز به همکاری و هشیاری آنها است.

وی به شهروندان هشدار داد: بلافاصله بعد از منقضی شدن کارت عابربانک به نحوی آن را امحا تا از آن سو استفاده نشود. و از واگذاری هرگونه مدارک و کارت‌های بانکی به دیگران خودداری کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج