۱۴۰۵۷۴۸
۱ نظر
۱۵۷۲
۱ نظر
۱۵۷۲
پ

جریمه ۱۷ میلیارد تومانی یک پزشک در مشهد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده ارزی یک پزشک برای خروج بیش از ۲۵۰ هزار دلار از کشور با محکومیت حدود ۱۷ میلیارد تومانی قطعی شده است.

ایسنا: مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده ارزی یک پزشک برای خروج بیش از ۲۵۰ هزار دلار از کشور با محکومیت حدود ۱۷ میلیارد تومانی قطعی شده است.

جریمه ۱۷ میلیارد تومانی یک پزشک در مشهد

سید مرتضی مدنی امروز ۲۴ اسفندماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در نوروز و ماه رمضان گشت‌های تعزیرات در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌شود که مرحله اول آن از ۱۲ تا ۲۹ اسفند و مرحله دوم از یک تا ۲۱ فروردین است.

وی افزود: روزانه پنج رئیس شعبه و قاضی تعزیرات حکومتی در مرکز استان خصوصا در اطراف حرم در کنار سایر دستگاه‌های نظارتی حضور دارند تا هم دستورات لازم در محل داده شود و هم شکایات مردم با سرعت رسیدگی شود.

مدنی با بیان اینکه در اطراف حرم چهار پایگاه ایجاد شده که نمایندگان تمام دستگاه‌های نظارت و بازرسی در این پایگاه‌ها حضور دارند، عنوان کرد: در کنار نمایندگان دستگاه‌ها، رئیس شعبه و قاضی تعزیرات حضور دارند و روزانه گشت‌ها و بازرسی‌ها را انجام می‌دهند. ما در گشت‌های اطراف حرم با سایر دستگاه‌ها در حوزه درمان و دارویی، دامپزشکی و استاندارد فعالیت داریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: تاکید ما این است تا بخش‌هایی مورد رصد و پایش قرار گیرد که در این ایام بیشتر مورد تقاضای مردم است. این پایش‌ها در حوزه کالا‌های اساسی، قنادی، کیف و کفش، مراکز اسکان، درمان و دارو و کیفیت کالا‌ها و خدماتی که باید به مردم ارائه شود، مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی بالاترین آمار عملکرد در سطح کشور بعد از تهران را دارد، تصریح کرد: علی‌رغم تمام کمبود‌های نیرویی و وضعیت امکانات لجستیکی، اما ثابت کردیم با حداقل نیرو و امکانات می‌توان اقدامات خوبی را رقم زد. میانگین زمان رسیدگی در تعزیرات زیر یک ماه و در حوزه قاچاق زیر ۴۰ روز است. میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در هر شعبه ۱۹۰ پرونده است، اما در خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ فقره پرونده در ماه در هر شعبه رسیدگی می‌شود که کار مضاعفی نسبت به تکلیف ما است.

مدنی بیان کرد: در ۱۱ ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۵۵ هزار پرونده به مجموعه تعزیرات حکومتی وارد و بیش از ۵۴ هزار پرونده رسیدگی شده است. متخلفین در این پرونده‌ها به بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند. از این پرونده‌ها بیش از ۳۹ هزار مورد در زمینه کالا و خدمات، پرونده‌های صنفی و واحد‌های تولیدی، بیش از ۶۰۰۰ پرونده در حوزه بهداشت و درمان و بیش از ۹۰۰۰ پرونده در زمینه قاچاق و ارز بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: از ابتدای سال در حوزه بهداشت، درمان و دارو بیش از ۲۰ مورد حکم تعطیلی چه در حوزه داروخانه‌های متخلف و چه مطب‌های پزشکی داشتیم. برخورد‌های تعزیرات استان در حوزه‌های مختلف در کمتر استانی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت نظارت‌ها و بازرسی‌ها نیز موضوع دیگری است. قبلا نظارت و بازرسی توسط دستگاه‌های متولی و متمرکز بر سطح عرضه بود که این رویکرد را تغییر دادیم؛ زیرا بسیاری از تخلفات قبل از سطح عرضه و در سطح توزیع، بنکداران و شرکت‌های پخش و سطح تولید اتفاق می‌افتد که مورد رصد و پایش قرار گرفت و تاکید شد تمامی مراحل تولید، توزیع، تامین و عرضه مورد رصد، پایش، نظارت و بازرسی قرار گیرد. در زمان بازرسی و نظارت اگر فرایند غلطی در قیمت‌گذاری‌ها وجود داشته باشد علاوه بر اعمال قانون، آن فرایند غلط نیز باید در محل اصلاح شود.

مدنی در خصوص اهم پرونده‌های تعزیرات در موضوعات مختلف اقتصادی، درمان، بهداشت و قاچاق گفت: یک مورد از تخلفات در خصوص دو شرکت خودروسازی بود. یک شرکت ۱۶ شاکی خصوصی به علت گران‌فروشی خودرو داشت که پرونده رسیدگی شد. بیش از ۳۱۴ میلیارد ریال در حق دولت و بیش از ۳۱ میلیارد ریال در حق شکات محکوم شدند. شرکت دیگر ۵ شاکی دارد که یک میلیارد تومان در حق این ۵ شاکی و بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال در حق دولت محکوم شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: یک پرونده سوخت داریم که یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر برخلاف ضوابط توسط یک شرکت مشهور در سبزوار خریداری شده بود. رای اولیه صادر و به بیش از ۴۱۸ میلیارد ریال محکوم شد و سوخت نیز به نفع دولت مورد ضبط قرار گرفت. پرونده سوخت دیگر در دوغارون و قاچاق حدود ۵۳ هزار لیتر گازوئیل بوده که به بیش از ۲۱۷ میلیارد ریال محکوم شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰۰ تن برنج قاچاق با محکومیت بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال پرونده دیگر ما است. یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی به علت زیرمیزی و دریافت وجه خارج از تعرفه به بیش از ۴۴ میلیارد ریال محکوم شده است. یک جراح عمومی نیز با شکایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیش از ۱۴ میلیارد ریال محکوم و حکم وی اجرا شد.

مدنی اضافه کرد: کارخانه آردی به علت عرضه خارج از شبکه ۹۶۳ تن گندم محکومیت داشته که در مرحله تجدید نظر است. این پرونده علاوه بر محکومیت بیش از ۱۴۴۰ میلیارد ریالی، ملزم به برگشت گندم است. پرونده ارزی یک پزشک برای خروج بیش از ۲۵۰ هزار دلار از کشور با محکومیت حدود ۱۷ میلیارد تومانی قطعی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری تعزیرات حکومتی ۱۵ هزار و ۱۷۸ مورد گشت مشترک با حوزه‌های مختلف داشته است، عنوان کرد: از این تعداد بیش از ۵۰۰۰ پرونده تشکیل شده و محکومیت این پرونده‌ها بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۴۵۰ گشت داشتیم، تعداد گشت‌ها پنج برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۴۰۰ مورد پلمب و ۳۶۰ مورد نصب پارچه تخلف داشتیم. از ۱۲ تا ۲۴ اسفند نیز ۹۶۶ مورد بازرسی توسط همکاران تعزیرات در کنار سایر دستگاه‌ها انجام و منجر به تشکیل ۵۱۴ فقره پرونده، ۱۳ مورد پلمب و ۱۶ مورد نصب بنر شده است.

مدنی در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلف بیمارستان مهرگان در زمینه نداشتن دستگاه پوز و دریافت پول نقد گفت: همکاران ما دو روز پیش مراجعه کردند و پرونده آن در حال تشکیل است. دانشگاه علوم پزشکی باید پیش‌قدم شود و اعلام گزارش کند که موضوع در دست پیگیری است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌هایی که جدی ورود کردیم و هر هفته یک روز گشت مشترک داشتیم، بنگاه‌های املاک بود، تصریح کرد: با چندین مورد از بنگاه‌های اصلی در مناطق اصلی شهر از جمله سجاد، هاشمیه و الهیه برخورد صورت گرفته که منجر به پلمب و گاهی تشکیل پرونده‌های میلیاردی شده و اثرات خوبی داشته است. بیش از ۱۰۰۰ مورد بنگاه غیر مجاز بود که اقدامات در زمینه آن‌ها انجام شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پرونده چای دبش چی شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج