۱۴۰۶۲۳۹
۱ نظر
۷۱۴
۱ نظر
۷۱۴
پ

پیشنهاد عجیبی که حسابی کارگران را عصبانی می‌کند

طبق توضیحات محسن باقری (نماینده کارگران در شورای عالی کار)، گروه کارگری اعلام کردند که سبد معیشت سال گذشته را قبول نداریم. همچنین با توجه به مذاکرات فی‌مابین شرکای اجتماعی به نظر می‌رسد دولت و کارفرمایان سبد معیشت را در محدود ۱۵ میلیون تومان توافق دارند.

جماران: طبق توضیحات محسن باقری (نماینده کارگران در شورای عالی کار)، گروه کارگری اعلام کردند که سبد معیشت سال گذشته را قبول نداریم. همچنین با توجه به مذاکرات فی‌مابین شرکای اجتماعی به نظر می‌رسد دولت و کارفرمایان سبد معیشت را در محدود ۱۵ میلیون تومان توافق دارند.

 محسن باقری (نماینده کارگران در شورای عالی کار) گفت: چطور با تغییر مبنای سال پایه از ۱۳۹۵ به ۱۴۰۰، ضریب اهمیت خوراکی‌ها تغییر کرد و از ۳۶.۶ به ۳۹ افزایش پیدا کرد! بدون اینکه در نوع خوراکی‌ها، میزان گرم و کالری آن‌ها در سبد معیشت ضریب اهمیت تا این حد افزایش پیدا کرده است؟ با وجود اینکه سال پایه تغییر نکرده دلیل این حد افزایش ضریب اهمیت چیست؟ همین رقم کارگران را دو دهک فقیرتر کرده است.

همچنین مبنای دهک چهارم برای ما قابل پذیرش نیست و ما دهک هفتم را در محاسبات قابل قبول می‌دانیم.

گروه کارگری اعلام کردند که سبد معیشت سال گذشته را قبول نداریم. همچنین با توجه به مذاکرات فی‌مابین شرکای اجتماعی به نظر می‌رسد دولت و کارفرمایان سبد معیشت را در محدود ۱۵ میلیون تومان توافق دارند.

دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد

جلسه امروز شورای عالی کار بعد از بیش از ۷ساعت مذاکره بدون تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران پایان یافت و بقیه مذاکرات به فردا موکول شد.

سیدصولت مرتضوی(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: قانون مرکز آمار ایران را مرجع تعیین کرده است اما شما نمایندگان کارگری هیچ یک آن را قبول ندارید!

هر آنچه دولت برای کارمندان مشخص کرده است به علاوه ۲ درصد برای سختی کار را با ساعت کار یکسان برای دستمزد کارگران در نظر بگیریم! این عینا مر قانون است!

اگر درصد کمتری مشخص شود نه ارث پدر ما کم می‌شود، نه از حقوق‌مان کسر می‌شود و نه پاداش می‌گیریم! ما باید مصالح کشور را در نظر بگیریم.

هم کارمند و هم کارگر لباس می‌خواهند و هم فرزندان‌شان به مدرسه می‌روند! با این حال کارگران بیمه تامین اجتماعی صفر تا صد درمان رایگان دارند ولی کارمندان بابت درمان فرانشیز می‌پردازند!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      درمان رایگان؟؟؟
      بر آدم دروغگو لعنت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج