۱۴۰۶۸۹۲
۴۳۰۹
۴۳۰۹
پ

بیانیه جدیدی که در حمایت از صدیقی خبرساز شد

هنگام صدور بیانیه، که ۱۱۳ روز از زمان ادعایی حوزه مبنی بر بازگرداندن سهام به حوزه می گذرد، همچنان موسسه در تملک آقای کاظمی و پسران و رفقا قرار دارد..

عصر ایران: حوزه علمیه امام خمینی، تحت تولیت آقای کاظم رجبی صدیقی، در بیانیه ای در خصوص موسسه پیروان اندیشه های قائم نوشته است که "اشکالات شکلی"(!) در تنظیم اساسنامه وجود داشته است. سپس مدعی شده که در تاریخ ۴ آذر ۱۴۰۲ مجمع عمومی تشکیل داده اند و سهامداران پیشین یعنی آقای کاظم صدیقی، دو پسرش ، مدیر حوزه و یکی از دوستان آنها از موسسه خارج شده اند و کلیه سهام و مالکیت موسسه به حوزه علمیه منتقل شده  است.

بیانیه جدیدی که در حمایت از صدیقی خبرساز شد

تاریخ این بیانیه 27 اسفند 1402 است و دقیقاً در همان تاریخ با مراجعه به سایت روزنامه رسمی کشور که آخرین تغییرات شرکت ها و موسسات را منتشر می کند، همچنان با این ترکیب سهامداران مواجه هستیم. (چند سطر مربوط به سهامداران عینا از سایت روزنامه رسمی کپی شده است):

" میزان سهم الشرکه هر یک از شرکا
آقای محمدحسین رجبی صدیقی به شماره ملی ۰۰۸۱۱۱۷۲۸۰ دارنده ۲۵۰۰۰۰۰ ریال سهم الشرکه
آقای محمدمهدی رجبی صدیقی به شماره ملی ۰۳۸۲۱۰۷۴۲۱ دارنده ۲۵۰۰۰۰۰ ریال سهم الشرکه
آقای عادل محیسنی به شماره ملی ۱۷۵۳۶۲۴۹۱۶ دارنده ۱۰۰۰۰۰ ریال سهم الشرکه
آقای کاظم رجبی صدیقی به شماره ملی ۴۴۱۱۰۹۵۸۶۶ دارنده ۲۵۰۰۰۰۰ ریال سهم الشرکه
آقای جواد عزیزی به شماره ملی ۶۲۴۹۳۴۷۹۱۷ دارنده ۲۴۰۰۰۰۰ ریال سهم الشرکه"

اسکرین شات سایت روزنامه رسمی
بیانیه جدیدی که در حمایت از صدیقی خبرساز شد

همان طور که می بینید، هنگام صدور بیانیه، که 113 روز از زمان ادعایی حوزه مبنی بر بازگرداندن سهام به حوزه می گذرد، همچنان موسسه در تملک آقای کاظمی و پسران و رفقا قرار دارد. ملاک نیز اطلاعات ثبت شده در اداره ثبت شرکت هاست که در روزنامه رسمی، اعلام عمومی می شود و الا هر کسی می تواند بعد از برملا شدن موضوعی، بگوید  ما قبلا فلان کار را کرده ایم و صورتجلسه مجمع را به هر تاریخی که بخواهد تنظیم کند. در این خصوص نیز مبنا و ملاک قانونی، کاغذهایی نیستند که افراد در خلوت خود می نویسند و به هر تاریخی که خواستند امضا می کنند، بلکه ملاک، ثبت رسمی در اداره ثبت شرکت هاست.

شاید بگویند ما آن موقع اقدام کرده ایم و هنوز در روزنامه رسمی منتشر نشده است که باید گفت آیا ثبت تغییرات بیش از 100 روز طول می کشد؟ نه خیر! آگهی تغییرات در کمتر از یک ماه پس از مجمع عمومی در روزنامه رسمی چاپ می شود و اگر قرار بود برای چاپ یک آگهی، مردم صد روز صد روز در صف باشند که کارهای این همه شرکت فعال در کشور، پیش نمی رفت. 
حتی ثبت یک شرکت از صفر تا صد نیز حدود یک تا یک و نیم ماه طول می کشد؛ حال بماند چاپ یک آگهی تغییر!

طوری نوشته اند "اقدامات مقتصی در خصوص ثبت صورتجلسات در اداره ثبت شرکت ها نیز معمول گردیده است" که گویا در این کشور، کسی شرکت ثبت نکرده و هیچ کس نمی داند که ثبت تغییرات چقدر طول می کشد!

حتی اگر بنا را بگذاریم بر صحت ادعا، در روز ۱۹ آذر که سند انتقال باغ ۴۲۰۰ متری ازگل به نام موسسه منتقل شده، آقای صدیقی و پسران و رفقا سهامدارش بوده اند و الان هم هستند.

بیانیه جدیدی که در حمایت از صدیقی خبرساز شد

 نکته دوم و مهم تر این که مگر نمی گویند آذرماه متوجه ماجرا شده اند؟ اگر واقعاً این گونه است چرا همان زمان، نرفتند از کسی که به گفته آقای صدیقی ، امضایشان را جعل کرده و موسسه را نام ایشان و پسران شان ثبت کرده، شکایت کنند؟ چرا بعد از این که اسناد افشا شد، آقای صدیقی به دادستان نامه نوشت؟  البته بگذریم از این که روند ثبت شکایت این گونه است که شخص یا وکیل او به دفتر خدمات قضایی می رود و رسماً شکایت خود را در سیستم ثبت می کند، نه این که کاغذی بدون تاریخ بنویسند و به دادستان بگویند شکایت مرا ثبت کن! نکته پایانی این است که در بیانیه حوزه آمده است که با نقل و انتقال صورت گرفته، موسسه پیروان اندیشه های قائم، تحت مالکیت مطلق مدرسه علمیه امام خمینی است. مگر در حقوق ایران، "مالکیت یک شخصی" بر شرکت ها و موسسات به رسمیت شناخته شده است که این حوزه به تنهایی مالک آن موسسه شده است؟ً! به کسانی که عمری برایمان از رسول خدا (ص) گفته اند این حدیث نبوی را یادآور می شویم: "النَّجاةُ فی الصِّدق، کما أنَّ الهلاکَ فی الکِذب".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج