۱۴۰۷۹۰۱
۶۵۷
۶۵۷
پ

این املت فوق العاده را حتما امتحان کنید!

املت بادمجان، یکی از آن دستورهای خوشمزه و ساده‌ای است که می‌تواند هم برای صبحانه و هم برای وعده‌های غذایی سبک مورد استفاده قرار بگیرد.

چی شی: املت بادمجان، یکی از آن دستورهای خوشمزه و ساده‌ای است که می‌تواند هم برای صبحانه و هم برای وعده‌های غذایی سبک مورد استفاده قرار بگیرد. ترکیب بادمجان سرشار از فیبر با تخم‌مرغ، مزه‌ای عالی و بافتی متفاوت به این املت می‌بخشد. به علاوه، افزودن شیر به این ترکیب سبب می‌شود که املتی نرم‌تر و لطیف‌تر داشته باشید. ادویه‌جات نیز نقش بسزایی در ارتقای طعم این غذا دارند.

این املت فوق العاده را حتما امتحان کنید!

برای تهیه املت بادمجان، ابتدا بادمجان‌ها را پوست کنده، حلقه‌ای برش زده و در مخلوط آب و نمک خیسانده تا تلخی آن گرفته شود. سپس بادمجان‌ها را خشک کرده و در روغن داغ سرخ کنید. پس از سرخ کردن، بادمجان‌ها را کنار گذاشته و در همان روغن، سیر خرد شده را تفت دهید و ادویه‌ها را اضافه کنید. بادمجان‌های سرخ شده را دوباره به تابه اضافه کرده و سپس مخلوط تخم‌مرغ زده شده با شیر، نمک و فلفل را بر روی آن‌ها ریخته و اجازه دهید تا املت کاملا بپزد.

مواد لازم مقدار
تخم مرغ ۲ عدد
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
شیر ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
بادمجان قلمی و متوسط ۲ عدد

مرحله ۱: آماده‌سازی بادمجان

ابتدا بادمجان‌ها را پوست بکنید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. سپس، برای از بین بردن تلخی احتمالی بادمجان‌ها، آن‌ها را برای چند دقیقه درون مخلوط آب و نمک قرار دهید. این کار به نرم شدن و حذف تلخی بادمجان کمک می‌کند.

مرحله ۲: خشک کردن و سرخ کردن بادمجان

پس از آبکشی بادمجان‌ها، آن‌ها را خوب خشک کنید تا هنگام سرخ شدن، روغن پاشیده نشود. تابه‌ای را روی حرارت متوسط قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. منتظر بمانید تا روغن داغ شود، سپس بادمجان‌ها را در روغن قرار دهید و آن‌ها را تا زمانی که طلایی و ترد شوند، خوب سرخ کنید.

مرحله ۳: تفت دادن سیر و افزودن ادویه‌جات

پس از سرخ کردن بادمجان‌ها، آن‌ها را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید. در همین روغن باقیمانده، سیر خرد شده را اضافه کنید و تا زمانی که عطر آن بلند شود، تفت دهید. سپس، نمک، فلفل و زردچوبه را به سیر اضافه کرده و خوب هم بزنید تا ادویه‌جات به خوبی مخلوط شوند.

مرحله ۴: اضافه کردن بادمجان به سیر و ادویه‌ها

بادمجان‌های سرخ‌شده را دوباره به تابه حاوی سیر و ادویه‌های تفت‌داده شده اضافه کنید. خوب هم بزنید تا بادمجان‌ها با سیر و ادویه‌ها به طور یکنواخت مخلوط شوند. این کار باعث می‌شود طعم‌ها به خوبی در بادمجان نفوذ کنند.

مرحله ۵: آماده‌سازی مخلوط تخم‌مرغ

در این مرحله، تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. سپس، شیر را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و کمی نمک و فلفل به آن بزنید. این ترکیب باعث می‌شود املت شما نرم‌تر و خوشمزه‌تر شود.

مرحله ۶: پخت املت بادمجان

مخلوط تخم‌مرغ و شیر را روی بادمجان‌ها در تابه بریزید. در تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا املت به آرامی بپزد و خودش را بگیرد. پس از اینکه املت کاملاً پخت، آن را با احتیاط از تابه خارج کرده و در ظرف مورد نظر بچینید. املت بادمجان شما حالا آماده سرو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج