adexo3
۱۴۰۹۶۹۸
۲۱۳۵
۲۱۳۵
پ

چهره‌هایی که چند نقش‌ در یک فیلم ایفا کردند

بازیگری نوع ویژه ای از هنر است که تنها عده ی محدودی در آن به مهارت می رسند. تبدیل شدن به نقشی که برعهده ی شما گذاشته شده کار ساده ای نیست، بنابراین ایفای بیشتر از یک نقش در یک فیلم به مهارت بسیار بیشتری نیاز دارد.

روزیاتو: بازیگری نوع ویژه ای از هنر است که تنها عده ی محدودی در آن به مهارت می رسند. تبدیل شدن به نقشی که برعهده ی شما گذاشته شده کار ساده ای نیست، بنابراین ایفای بیشتر از یک نقش در یک فیلم به مهارت بسیار بیشتری نیاز دارد. برخی بازیگران هالیوود هم این تجربه را داشته و نقش های مختلفی در یک فیلم ایفا کرده اند. در ادامه با بعضی از آن ها آشنا خواهیم شد.

هلی بری – اطلس ابر (Cloud Atlas)

چهره‌هایی که چند نقش‌ در یک فیلم ایفا کردند

هلی بری در فیلم «اطلس ابر» در ۶ نقش مختلف ظاهر شد که هر یک از این نقش ها گریم و لباس کاملاً متفاوتی داشتند. بازی بری هماهنگی قابل توجهی با تغییرات نقش هایش داشت.

رایان رینولدز – دد پول (Deadpool ۲)

چهره‌هایی که چند نقش‌ در یک فیلم ایفا کردند

رایان رینولدز با ایفای نقش اصلی فیلم های «ددپول» شناخته می شود. با این حال، چیزی که کمتر کسی می داند این است که او در «ددپول ۲» به عنوان صداپیشه نقش دیگری را هم ایفا کرد، شخصیت جاگرنات که یکی از ضدقهرمان های داستان بود. رینولدز برای این شخصیت سعی کرده بود یک لهجه ی نیویورکی طراحی کند که البته چندان موفق نبود.

ایمی آدامز – شبی در موزه: نبرود اسمیتسونیان (Night at the Museum: Battle of the Smithsonian)

چهره‌هایی که چند نقش‌ در یک فیلم ایفا کردند

ایمی آدامز در فیلم «شبی در موزه: نبرود اسمیتسونیان» نقش مجسمه ی آملیا ارهارت، خلبان زن آمریکایی را برعهده داشت. با این حال، در اواخر فیلم او در نقشی زنی به نام تس نیز ظاهر می شود که به نظر می رسد قرار است میان او و شخصیت دیلی، با بازی بن استیلر ارتباطی عاشقانه شکل بگیرد.

بندیکت کامبربچ – دکتر استرنج (Doctor Strange)

چهره‌هایی که چند نقش‌ در یک فیلم ایفا کردند

بندیکت کامبربچ نقش اصلی فیلم «دکتر استرنج» را برعهده داشت. این شخصیت در طول فیلم دستخوش تغییرات قابل توجهی می شود که کامبربچ را با چالش به تصویر کشیدن آن ها رو به رو ساخته بود. علاوه بر این، او صداپیشگی یکی از شخصیت های فیلم به نام دورمامو را نیز برعهده داشت.

جک نیکلسون – مریخ حمله می کند (Mars Attacks)

چهره‌هایی که چند نقش‌ در یک فیلم ایفا کردند

در فیلم «مریخ حمله می کند» شخصیت رئیس جمهور جیمز دیل، با بازی جک نیکلسون به رسیدن موجودات فرازمینی به سیاره ی زمین اذعان می کند.

نیکلسون در این فیلم نقش مردی به نام آرتس لند را هم ایفا کرد، یک ساختمان ساز که لباس کابویی پر زرق و برقی به تن داشت.

جیسون آیزاکس – پیتر پن (Peter Pan)

چهره‌هایی که چند نقش‌ در یک فیلم ایفا کردند

جیسون آیزاکس در فیلم «پیتر پن» این فرصت را یافت تا با ایفای ۲ تا از نقش های مهم این فیلم، توانایی بازیگری خود را نشان دهد: آقای دارلینگ و کاپیتان هوک.

پیتر سلرز – دکتر استرنجلاو (Dr. Strangelove)

چهره‌هایی که چند نقش‌ در یک فیلم ایفا کردند

پیتر سلرز در فیلم کمدی «دکتر استرنجلاو» نقش اصلی را برعهده داشت. سلرز که به توانایی اش در عرصه ی کمدی شهره بود، در زمان خود یکی از برجسته ترین بازیگران این ژانر محسوب می شد.

البته سلرز در این فیلم ۲ نقش دیگر نیز ایفا کرد: رئیس جمهور مافی و کاپیتان لیونل مندریک.

جیمز مک آووی – شکافته (Split)

چهره‌هایی که چند نقش‌ در یک فیلم ایفا کردند

جیمز مک آووی در فیلم «شکافته» چند نقش مختلف برعهده داشت که هر کدام ویژگی های شخصیتی متفاوتی با یکدیگر داشتند. و توانست این کار را به هنرمندی و بدون اتکا به تغییر گریم و لباس انجام دهد.

مک آووی در این فیلم نقش مردی را ایفا کرد که ۲۳ شخصیت مختلف داشت. در طول این فیلم مک آووی ۸ تا از این شخصیت ها را به تصویر کشید.

تام هنکس – اطلس ابر (Cloud Atlas)

چهره‌هایی که چند نقش‌ در یک فیلم ایفا کردند

علاوه بر هلی بری، تام هنکس یکی دیگر از بازیگران فیلم «اطلس ابر» بود که نقش های مختلفی را در آن برعهده داشت. او در این فیلم در ۶ نقش متفاوت ظاهر شد.

رالف فاینز – آفتاب (Sunshine)

چهره‌هایی که چند نقش‌ در یک فیلم ایفا کردند

رالف فاینز در فیلم «آفتاب» ۳ نقش مختلف داشت. او توانست ۳ عضو یک خانواده که هر کدام از نسل های مختلفی بودند را با مهارت به تصویر کشد.

وارویک دیویس – هری پاتر (Harry Potter)

چهره‌هایی که چند نقش‌ در یک فیلم ایفا کردند

وارویک دیویس در مجموعه فیلم «هری پاتر» در ۳ نقش مختلف ظاهر شد. او در ۲ فیلم اول این مجموعه نقش پروفسور فیلیوس فلیتویک را برعهده داشت که استاد درس وردهای جادویی بود و ظاهری پیر داشت. این شخصیت بعداً با تصمیم سازندگان «هری پاتر» از فیلم سوم با ظاهری جوان تر حضور پیدا کرد که این بار نیز وارویک ایفاگر این نقش بود.

وارویک همچنین در فیلم های «هری پاتر» نقش گریپهوک، یک گابلین، از کارکنان بانک جادوگری گرینگاتز را برعهده داشت. البته در فیلم اول یعنی «هری پاتر و سنگ جادو» بازیگر دیگری به نام ورن ترویر نقش گریپهوک را ایفا کرد (تصویر سمت راست) اما در آنجا هم صداپیشگی این شخصیت برعهده ی وارویک بود. ترویر تنها در فیلم اول «هری پاتر» این نقش را برعهده داشت و در تمامی قسمت های بعدی وارویک ایفاگر نقش گریپهوک بود.

تام هاردی – افسانه (Legend)

چهره‌هایی که چند نقش‌ در یک فیلم ایفا کردند

تام هاردی در فیلم زندگینامه ای «افسانه» هر دو نقش رگی و رانی، برادران دوقلویی را برعهده داشت که در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ باعث ایجاد رعب و وحشت در لندن شده بودند.

از ترفندهای سینمایی مختلفی استفاده شده بود تا هاردی بتواند نقش این ۲ برادر دوقلو را در یک قاب ایفا کند.

جیک جیلنهال – دشمن (Enemy)

چهره‌هایی که چند نقش‌ در یک فیلم ایفا کردند

جیک جیلنهال در فیلم روانشناسانه ی «دشمن» ۲ نقش متفاوت داشت. این فیلم درباره ی استاد دانشگاهی به نام آدام بل است که با بازیگری به نام آنتونی کلر که عیناً شبیه به او است، رو به رو می شود. ایفای هر دوی این نقش ها برعهده ی جیلنهال بود و او توانست بازی ماهرانه ای از خود در این دو نقش ارائه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج