۱۴۱۱۲۳۴
۱ نظر
۱۳۵۸
۱ نظر
۱۳۵۸
پ

این روحانی، سلبریتی بدشانس سال ۱۴۰۳ لقب گرفت

فعال سیاسی اصولگرا نوشت: ماجرای آقای صدیقی فرصت طلایی است برای بزرگان روحانیت و حوزه‌های علمیه که سازوکار حاکم و جاری را مورد مطالعه قرار دهند و نگذارند میراث بزرگانی چون شیخ عبدالکریم‌حائری,آیت‌الله بروجردی و دیگران توسط افرادی که به اعتراف خود،ساده لوحانه به این و آن اعتماد می‌کنند بر باد رود.

خبرآنلاین: محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا یادداشتی در کانال تلگرامی خود تحت عنوان «سلبریتی بدشانس سال۱۴۰۳» منتشر کرده که متن آن به شرح زیر است: سلبریتی سال، بی تردید حجت الاسلام کاظم صدیقی است. اما تبدیل شدن او به سلبریتی فقط بخاطر سند زدن باغ مجاور حوزه علمیه نبود. افرادی لابد در لباس مشاوران دلسوز با ناشیگری‌های خود ،پروژه سلبریتی‌سازی را تکمیل کردند و با راهنمایی‌های غلط، او را در دامی انداختند که هر لحظه تنگ‌تر شد و همچنان ادامه دارد. دوستانی که نقش خاله‌خرسه را بازی کردند حتی در ویدیوی عذرخواهی آقای صدیقی، او را به سمت حق‌به‌جانب بودن سوق دادند. حال آنکه اشتباه شیخ فقط در اعتماد نابجا نیست. ریشه های عمیق‌تری دارد که چه در جایگاه مدیریت حوزه بماند چه نماند، در آینده آشکارتر خواهد شد.

اتفاقا ماجرای آقای صدیقی فرصت طلایی است برای بزرگان روحانیت و حوزه‌های علمیه که سازوکار حاکم و جاری را مورد مطالعه قرار دهند و نگذارند میراث بزرگانی چون شیخ عبدالکریم‌حائری,آیت‌الله بروجردی و دیگران توسط افرادی که به اعتراف خود،ساده لوحانه به این و آن اعتماد می‌کنند بر باد رود. لااقل در موضوع مورد بحث باید میزان اهلیت علمی آقای صدیقی برای تاسیس و مدیریت چنین حوزه ای روشن شود.

مطمئنا بسیاری از روحانیون عالیرتبه، طلاب و حتی طلبه های مدرسه آقای صدیقی از اقدامات و عملکرد او متاسف و متاثرند. این تاسف و تاثر آنگاه افزوده می‌شود که عده‌ای با انقلابی خواندن او بدنبال ماستمالی کردن قضیه اند.

گفته اند «حسنات الابرار، سیئات المقربین» پس اگر آقای صدیقی انقلابی است جرمش بسیار بزرگتر از دیگران است. توقع آن بود که مدافعان باندی-جناحی‌اش خصوصا بخاطر انقلابی بودنش خودشان مدعی او می‌شدند و دستکم او را بخاطر ناتوانی در مدیریت و شبهه سوء استفاده، وادار به کناره‌گیری می‌کردند.

حالا معلوم شده که صدیقی یک فرد نیست بلکه یک جریان سیاسی است. این جریان آنقدر طلبکار است که می‌خواهد چنین جا بیندازد که انقلابیون می‌توانند خطا کنند و کسی هم حق ندارد به آنها بگوید بالای چشم‌شان ابروست.

خلاصه آنکه اگر دوستان نادان، شیخ را به مسیری که مصلحت خودش و روحانیت بود هدایت می‌کردند و ضربه موثری را که او به روحانیت و نظام زد، گوشزد می‌کردند الان او ناگزیر نبود که برای جبران هر اشتباه، یک اشتباه تازه مرتکب شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      درودبرشما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج