۱۴۱۲۱۲۷
۸۴۶
۸۴۶
پ

افشاگری رشیدی‌کوچی از عواقب طرح بنزینی دولت

بنزین و کارت سوخت داغ‌ترین سوژه اخبار نفتی کشور است. تمامی این حواشی از مصاحبه جنجالی وزیر نفت درباره‌ی حذف کارت سوخت جایگاه‌ها آغاز شد‌.

انرژی پرس: بنزین و کارت سوخت داغ‌ترین سوژه اخبار نفتی کشور است. تمامی این حواشی از مصاحبه جنجالی وزیر نفت درباره‌ی حذف کارت سوخت جایگاه‌ها آغاز شد‌. جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت در مجلس یازدهم در واکنش به اظهارات اخیر وزیر نفت مبنی بر حذف کارت سوخت جایگاه‌ها به خبرنگار «انرژی پرس» گفت: نمی‌دانم خبر حذف کارت جایگاه های سوخت و استفاده از کارت شخصی تا چه حد صحیح است و جزئیاتی در این باره اعلام نشده است. اما این اتفاق نگران کننده است چرا که با سهمیه فعلی، آن هم برای خودروهایی که در دسترس عموم مردم است، به طور میانگین تنها می‌توان هزار کیلومتر رانندگی کرد.

افشاگری رشیدی‌کوچی از عواقب طرح بنزینی دولت

او ادامه داد: هزار کیلومتر رانندگی در ماه واقعا عدد زیادی نیست و اگر کسی بین دو شهر در تردد باشد، با تصمیم حذف کارت سوخت جایگاه ها و صرفا استفاده از سهمیه تعیین شده  برای هر کارت سوخت، قطعا مردم برای تردد با مشکل مواجه می شوند.

رشیدی کوچی تاکید کرد : اگر قرار باشد این موضوع اجرایی شود، قطعا فساد عظیمی در این زمینه رخ می دهد. جالب است بگویم به شخصه در برنامه دیوار کارت های سوختی را دیدم که برای فروش یا اجاره با قیمت های گزافی آگهی شده بود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم تاکید کرد: با طرح این سخنان، هنوز اتفاقی نیفتاده خودمان زمینه ایجاد بازار سیاه را فراهم کرده ایم و این سخنان و تصمیمات جای نگرانی دارد.

او همچنین بیان کرد: درباره قیمت سوخت در ایران قبلا هم اعلام کردم، قیمت سوخت در ایران نسبت به درامد مردم گران نیست و درامد یک فرد در یک کشور همسایه یا کشور اروپایی را اگر در نظر بگیرید، مصرف سوختی که دارد با ایران برابری می کند. اما ما متاسفانه همیشه یک بخش ماجرا را می گیریم و مثلا می گوییم یک لیتر بنزین در ایران از یک لیتر آب معدنی ارزان تر است. در حالی که باید بگوییم درآمد مردم هم چقدر است.

رشیدی کوچی اضافه کرد: به اعتقاد من با این وضعیت که مردم در فشار مضاعف هستند و متاسفانه صدایی هم از طرفداران دولت سیزدهم و آقای رئیسی در نمی آید.

او بیان کرد: کسانی که در دولت های گذشته کفن پوش می شدند، اکنون نسبت به شرایط فعلی سکوت کرده اند. در حالی که باید انصاف را رعایت کنند و اگر نقدی در دولت گذشته داشتند، اکنون باید نقدها را بیشتر کنند تا اوضاع به سامان شود.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس یازدهم ادامه داد: دست زدن به قیمت بنزین یا حذف کارت سوخت در این شرایط می تواند بسیار خطرناک باشد و این تصمیم بسیار نگران کننده است.

او در ادامه بیان کرد: اگر دولت برای کارت سوخت جایگاه ها فکری نکنند، امور مردم با بنزین ۱۵۰ – ۱۶۰ لیتر در ماه نمی گذرد چرا که خودروهایی که مردم سوار می شوند خودروهای کم مصرفی نیستند و یک مشت خودروی آشغالند که اجبارا سوار می شوند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج