۱۴۱۳۱۹۲
۱۶۱۴
۱۶۱۴
پ

پاسخ چین به درخواست جلوگیری از انتقام ایران

مقامات آمریکا برای جلوگیری از پاسخ نظامی ایران به اسراییل بابت حمله به کنسولگری ایران در دمشق، به دولت چین متوسل شدند و عالی ترین مقام دیپلماتیک آمریکا در تماس با همتای چینی از او خواسته تا ایران را از پاسخ به تجاوز نظامی اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق بازدارد.

عصرایران: خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در خبری از تماس تلفنی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با " وانگ یی" همتای چینی خبر داده که در آن تماس، مقام آمریکایی از دولت پکن خواسته تا ایران را از واکنش نظامی به اسراییل منصرف کند. سخنگوی وزارت خارجه چین اما در نشست خبری امروز (جمعه) خود درباره این تماس تلفنی بدون اشاره به جزییات آن گفته در این مکالمه تلفنی، "وانگ یی" حمله اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم کرده و از همتای آمریکایی خود خواسته به جای حمایت یکطرفه و یکجانبه از اسراییل، "نقش سازنده ای در حل بحران غزه و ایجاد آتش بس در آن منطقه" ایفا کند.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه (امروز) در نشست خبری روزانه خود در پکن گفت: "وانگ یی تاکید کرد که چین به شدت حمله به سفارت ایران در سوریه را محکوم می‌کند."

پاسخ چین به درخواست جلوگیری از انتقام ایران

او گفت، چین از همه طرف‌های بحران غزه خواست تا "فورا نبرد را متوقف کنند و از یک بحران انسانی جلوگیری کنند و ایالات متحده به ویژه باید نقش سازنده ای در این موضوع ایفا کند."

این دیپلمات چینی افزود که دیپلمات ارشد این کشور در مکامله تلفنی با بلینکن، تنش‌ها در خاورمیانه را مورد بحث قرار داده و بر نگرانی از تشدید درگیری 6 ماهه غزه تاکید کرده است.

گفتنی است با وجودی که مقامات اسراییلی طی روزهای گذشته با انواع و اقسام زبان تهدید از واکنش نظامی خود در صورت حمله تلافی جویانه ایران به اسراییل خبر می دهند، اما همزمان مقامات آمریکایی بدون محکوم کردن حمله اسراییل، طی روزهای گذشته به مقامات همه کشورهای منطقه (عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، ترکیه ، عراق، عمان و..)  متوسل شده اند تا از ایران بخواهند در تصمیم خود برای تنبیه اسراییل بابت حمله به کنسولگری ایران، صرفنظر کند.

ایران اعلام کرده است که تصمیم به تنبیه اسراییل گرفته شده و در زمان و مکان مناسب اجرا خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج