adexo3
۱۴۱۳۲
۲۴ نظر
۵۰۰۷
۲۴ نظر
۵۰۰۷
پ

سوءاستفاده از دختران دلیل دوستی خیابانی

متاسقانه به علت عدم وجود زمینه‌ای برای ازدواج، دختران به این ارتباطات نامشروع تن می‎دهند و با افراد زیادی ارتباط پیدا می‌کنند.

«من به دنبال دوست هستم،نه ازدواج»،« تو که دیگر سنت از ازدواج گذشته بیا دوست شویم و خوش باشیم!»«یک دوستی ساده و سالم!» این‌ها جملاتی است که برخی واضح و بدون پروا در جامعه آن را به کار می‌برند.

جالب اینجاست که برخی از خانواده‌ها هم این مساله را حق مسلم فرزندان خود می‌دانند و از آن دفاع میکنند. این روزها دوستی‌هایی که به ازدواج نمیرسند رو به افزایش است.

دکتر امان الله قرائی مقدم، جامعه شناس در این باره گفت:متاسفانه چشم انداز بدی که در زمینه ازدواج، چه برای دختران و پسران به وجود آمده، باعث شده است دوستی‌های بی مورد و نابهنجار و غیر ارزشی به بهانه‌های مختلف در جامعه گسترش پیدا کند.

به علت نگاه ارزشی مردم به جایگاه یک دختر ،اگر خانمی با رابطه‌ای نا مشروع قبل از ازدواج روزگار بگذراند، مطمئنا در دوران متاهلی با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

متاسقانه به علت عدم وجود زمینه‌ای برای ازدواج، دختران به این ارتباطات نامشروع تن می‎دهند و با افراد زیادی ارتباط پیدا می‌کنند.

در این مساله ضعف ارتباطات معنوی، دینی، مذهبی و اعتقادی وجود دارد و معیارهای دینی و سنتی لحاظ نشده و از طرفی خانواده‌ها ضعف کنترل و اقتدار دارند. والدین کم توجه و مسامحه کار شده و در روابط با اطرافیان و دوستان خود توجه نمی‌کنند.


از طرف دیگر عوامل بیرونی نظیر ماهواره‌ها و شبکه‌های خارجی و سی دی‌ها و ویدیو کلیپ‌های غیر اخلاقی نیز در این زمینه تاثیر زیادی دارند و نیاز است دست اندرکاران در زمینه تمهیدات لازم را بیاندیشند.

منبع: برنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سوءاستفاده از دختران دلیل دوستی خیابانی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mahsa

      میشه بگید با کدوم پول؟؟؟؟؟؟؟
      آقای دکتر لطفا الکی تاسف نخورید ، جامعه طوری شده که جوونها قادر به تحمل مخارج ازدواج نیستن.....
      در ضمن من هم برای شما متاسفم...

    • دانیال

      اینا همش چرتی بیش نیست انقدر بدبختی برا ما جوان ها درست کردین که من پسر جرات به ازدواج ندارم از طرفی دخترانم آرزوهایی دارن که بعد ازدواج بهش برسن نمیتونن با نداری ما زندگی کنند بعدم به سن بلوغ برسید دیگه خاه ناخاه کشیده میشی به مشکلاتی که شما گفتین اما فقط دلایلش مشکلات جامعه است بس ؟

    • 7 ... Saeed

      حقیقتا ما عکسشو هم دیدیم ... هستن کسایی که دوران مجردی ادم سر به زیر و پاکی بودن ولی زمانی که شوهر کردن با این احساس که از جوونیم هیچ لذتی نبردم و ...... به بیراهه رفتن ... حالا شما هی بگین سو استفاده از دختران ... ؟

      پاسخ ها

      • فاران

        saeed...7 عزیز
        اینم یک حقیقت است که اشاره کردی .
        ممنون .

    • v.r

      به نظر من مشکل از خود دختراست،
      میدونید چرا به خاطر اینکه دختر اگه سنگین باشه ون نجیب باشه فکر نکنم پسری باهاش کاری داشته باشه...
      ضمننا دخترا تو دوست شدن خودشون همیشه پیش قدم ترن...

    • ANA

      نمی دونم چی بگم نظرات بچه ها همش درسته,من الان 20سالم ام متاهم همسرم قبل از ازدواج به من پیشنهاد دوستی داد ولی من قبول نکردم وگفتم باید بیاد خواستگاریم الان یک ساله ازدواج کردیم هردوتامون دانشجویم ,همسرم به دلیل بیکاری وفشارهای زندگی دچار افسردگی شده وزود عصبانی میشه دلم براش می سوزه آخه چرا باید اول جوانیش این همه زجر بکشه؟کاش اون روز پیشنهادشو قبول میکردم!!!

    • گلي محسني

      بنظرم بايد شانيتت دختران را بالا برد و در اين راه خانواده مخصوصا مادران نقش برزگي را دارند . در همان جامعه غرب كه به ولنگبازي معروف ولي مي بينيم در خانواده هاي خوب . دختران هرگز حاضر نيستد با هر كس ارتباط برقرار كنند

    • sooda

      با سلام؛ اینجا قضیه مقصر بودن دختر و پسر یا جامعه نیست ، مسئله اینجاست که هدف گم شده و هیچکس به حق خودش قانع نیست و به حق همدیگر تجاوز می کنند، سطح توقعات نیز بالا رفته، مهریه آنچنانی و جهیزیه آنچنانی و ... و از همه مهمتر عدم تعهد از طرف پسر ، دختر و حتی جامعه

      پاسخ ها

      • v.r

        شما حرفاتون متین ولی میخواستم چیری بگم که متاسفانه دخترای امروزی خیلی متوقع و دهن بینن،قبول کنید...

      • فاران

        سودای عزیز :
        نظر خوبی دادی
        با شما هم عقیده ام .

      • حمید 2

        نظر جالبی بود سودان خانم

    • عزیز

      بنظر من موضوع به این سادگی ها هم نیست نمیخوام کلیشه ای وآرمانی صحبت کنم ولی لازمه که ریشه ای ودلسوزانه کارشناسی بشه نمیدونم چه موقعی وقتشه که از حرف ها بگذریم وفقط عمل کنیم!؟

    • فاران

      ارتباط منطقی و تبادل افکار و کمک به یکدیگر با درنظر گرفتن اصول اخلاقی و احترام به حقوق یکدیگر و بالا رفتن فرهنگ رفتاری نه تنها مشکلی پیش نمیاد که شاید در بسیاری از مواقع مددکار همدیگر باشند

    • mohammad reza

      سلام.
      منم با نظر دانيال موافقم.
      من فكر ميكنم توقعات بيجا باعث شده كه پسرا قيد ازدواج رو بزنن و به دوستي خيابوني رو بيارن.كه بعدشم عواقب داره. البته همشون نه و خيلياشون هم به خيري سرانجام ميگيره.

    • مهرداد

      یک جامعه جوان در عین حال که بسیار خوب است، بسیار نیاز به مدیریت خوب دارد تا بتواند جامعه ی مناسبی باشد. با مدیریت منطقی می توان نیازهای جوانان را براورده ساخت و از هرز رفتن آنها جلوگیری کرد ولی صد افسوس که مدیریت در جامعه مشکل اساسی دارد و قادر به درک نیازهای قشر جوان نیست !!

    • kavosh

      آقای دکتر بهتراست دیگر نظر ندهی چرا می گویی متاسفانه دختران چرا جمع می بندی . چرا اینقدر مادی هستی و مشکلات را با پول می سنجی . چرا محدودیتها و لجبازیهای دختران که بدینوسیله قصد دارند در جامعه خودی نشان بدهند را مطرح نمی کنی (مثلاَ دوچرخه سواری برای خانمها ممنوع است)چرا از خانمهای ایرانی چه در داخل و خارج از کشور که پستهای مهم مدیریتی دارند چیزی نمی گویی . از سبک مطالبت مشخص است مدرکت آبکی می باشد . زنان ایرانی آنقدر قوی هستند که تمام شوهرانشان از آنان حساب می برند .

    • R.R

      nazaret binazir bod kavosh jan...

    • مهشید

      که چی حالا؟!!این حرفا چه معنی داره.دوستی دوستیه دیگه،سالم بودن یا نبودنش به خودمون بستگی داره چه با پسرا چه دخترا.صن اگه ارتباطی خصوصا قبل از ازدواج نباشه مثل اینه شانسی با یکی ازدواج کنی دیگه تا ببینی چی پیش میاد!!!!!!!!بعدم اونایی که معتقدن این کار اساساً بده چرا به دخترا می چسبوننش واسه پسرا خوبه؟!!!

      پاسخ ها

      • حمید 2

        نظر جالبی بود اما با اخر اخرش مخالفم

    • yaC

      mahshid joon ba nazaret movafeghan...be nazare man doosti aslan bad nist vali dar soorati ke har 2 taraf hade khodeshoono bedoonan...va inke vaghean baraye oonaE ke na salem boodane doostia ro be dokhtara nesbat midan moteasefam shadidaaaaan

    • مهشید

      جناب حمید2 با چیش مخالفی؟ با اینکه اگه بده واسه هر درو طرف بده؟!!

    • ali20

      دكتر جون اولا اين مورد دختر وپسر نداره دوما كم شدن سن بلوغ فكري وجسمي وبالا رفتن سن ازدواج ونبود برنامه براي اين خلا زماني باعث شده هر كي به اندازه وسع خودش برنامه ريزي كنه

    • afsoon

      akhe pas chekar konim.mane noei chetor ba kasike nemishnasamesh o faghat shabe khastegari didamesh tan b ezdevaj bedam han?taze kasike khodesham mano entekhab nakarde.mamanesh ya dokhtar amash mano entekhab kardan.khob mosalaman vase on shakhs farghi nemikarde k zanesh ki bashe......to shabe khastegariam k chon hadaf moshakhase hame khodeshono az one vagheyishon behtar neshon midan k mabada....

    • شیما

      این چیزایی که اسمشو. عشق گذاشتن همش هوس،کاش دخترا ارزش خودشونو بیشتر می دونستن......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج