۱۴۱۴۰۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خاطرات رضا کیانیان از «خسرو شکیبایی»

کیانیان با اشاره به همبازی بودنش با زنده‌یاد خسرو شکیبایی در فیلم «کیمیا» گفت: «خسرو شکیبایی را قبل از انقلاب می‌شناختم و خیلی او را دوست داشتم شکیبایی در زمانی که من از مشهد به تهران آمدم ستاره تئاتر بود و حضور او در تئاتر همزمان شده بود با حضور بازیگرانی همچون پرویز پورحسینی، مهدی هاشمی. امروز نبود شکیبایی ضایعه بزرگی برای بازیگری و سینمای ایران است.»

خبرآنلاین: بازیگر فیلم سینمایی «کیمیا» ساخته احمدرضا درویش تاکید کرد کسانی که می‌گویند ما برای مردم کار کردیم، در باطن از مردم طلبکارند.

پنجمین شب از هفته فیلم دفاع مقدس برج میلاد که به همت باشگاه هواداران برگزار می‌شود، جمعه شب چهارم مهرماه با اکران فیلم «کیمیا» ساخته احمدرضا درویش و با حضور رضا کیانیان بازیگر این فیلم برگزار شد و پس از اکران فیلم جلسه نقد و بررسی آن با حضور کیانیان و امیرپوریا منتقد سینما آغاز شد.

کیانیان در سخنانی با اشاره به اینکه از تئاتر به سینما آمده، گفت: «در تئاتر یک روز نقش پادشاه را بازی می‌کنیم و یک روز نقش گدا و تنوع نقش زیاد است در سینما هم تلاش کردم تا این تنوع نقش‌ها و متفاوت بودن را بازی کنم و حفظ کنم . لذت من زمانی است که در حال بازیگری هستم و من نقشی که بازی می‌کنم برای لذت شخصی است و هیچ منتی سر تماشاگر ندارم.»

کیانیان افزود: «کسانی که می‌گویند ما برای مردم کار می‌کنیم در ظاهر این حرف را می‌زنند، اما در باطن از مردم طلبکار هستند.»

کیانیان با اشاره به همبازی بودنش با زنده‌یاد خسرو شکیبایی در فیلم «کیمیا» گفت: «خسرو شکیبایی را قبل از انقلاب می‌شناختم و خیلی او را دوست داشتم شکیبایی در زمانی که من از مشهد به تهران آمدم ستاره تئاتر بود و حضور او در تئاتر همزمان شده بود با حضور بازیگرانی همچون پرویز پورحسینی، مهدی هاشمی. امروز نبود شکیبایی ضایعه بزرگی برای بازیگری و سینمای ایران است.»

او ادامه داد: «قرار بود در فیلم «کیمیا» نقش من را عزت‌الله انتظامی بازی کند، اما به دلیل اینکه انتظامی سر صحنه فیلم «جنگ نفتکشها» بود، نقش به من پیشنهاد شد و من هم نظرات خودم را گفتم و درویش پذیرفت و بعد فیلم را بازی کردم. شکیبایی سابقه و تجربه زیادی در بازیگری داشت و لذا در هنگام بازی در این فیلم من را بسیار کمک کرد هر چند خصلت شکیبایی این بود که در همه فیلم‌ها به بازیگر نقش مقابلش کمک کرد.»

این بازیگر گفت: «اگر بازیگر روبرو و مقابل من خوب بازی کند قطعا بازی من هم بهتر دیده می‌شود و این تفکر که باید در فیلم بگونه‌ای بازی کنیم که بازی بازیگر نقش روبروی دیده نشود غلط است هرچند بیش از ۸۵ درصد بازیگران ایرانی این تفکر را دارند. اولین کسی که بازی بازیگر را می‌بیند فیلمبردار است، لذا عکس‌العمل فیلمبردار بعد از آنکه کارگردان کات می‌دهد بسیار مهم است.»

به گفته بازیگر فیلم کیمیا، سینمای ایران از روابط انسانها صحبت می‌کند. به همین دلیل عمق دارد، در حالی که سینمای امریکا از عرض بزرگ است و فقط به نوعی شعبده بازی است، البته فیلمهای خوبی هم ساخته شده که دارای مفاهیم عمیقی است.

او با اشاره به سینمای بعد از انقلاب افزود: «سینمای ایران بعد از انقلاب یک شانس بزرگ آورد و آن این بود که سیدمحمد بهشتی در بنیاد سینمایی فارابی مسئول امور سینما شد و نگذاشت سینما نابود شود والا سینما هم مانند تئاتر بلاتکلیف و نابود می‌شد. بودجه فیلم‌هایی که در سینمای ایران ساخته می‌شود برابر با میزان بودجه‌ای است که در فیلم‌های آمریکایی صرف هزینه استراحت و پذیرایی یک فیلم سینمایی می‌شود هم نیست.»

کیانیان خاطرنشان کرد: «بودجه کل سینمای ایران و گردش مالی آن در سال برابر با یک بیستم گردش مالی کل میوه فروشان ایران است. لذا نباید از سینمایی که از لحاظ بودجه بسیار ضعیف است طلبکار بود بلکه باید برای موفقیت این سینما و جوایزی که در جشنواره‌های خارجی می‌گیرد و باعث سربلندی ایران در جهان شده است قدردان این سینما نیز بود.»

براساس اعلام روابط عمومی برج میلاد تهران، هفته فیلم دفاع مقدس برج میلاد تهران تا ششم مهر ماه ادامه دارد و شنبه پنجم مهرماه قرار است فیلم «ملکه» با حضور محمد علی باشه آهنگر کارگردان و میلاد کیمرام بازیگر فیلم برای مخاطبان و علاقه مندان به سینما اکران شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج