۱۴۱۴۶۸۹
۱۳۰۲۹
۱۳۰۲۹
پ

آموزش گام به گام نصب روکش کابینت آشپزخانه

روکش های کابینت آشپزخانه می توانند کابینت های شما را جذاب تر جلوه دهند و همچنین به تمیز نگه داشتن آن کمک کنند.

ترفندهای خاص: روکش های کابینت آشپزخانه می توانند کابینت های شما را جذاب تر جلوه دهند و همچنین به تمیز نگه داشتن آن کمک کنند. این پانل های پوششی افزودنی نه تنها اتصالات کابینت یا نور را پنهان می کنند، بلکه ظاهری یکپارچه و کامل به فضای آشپزخانه می دهند. انواع مختلفی از روکش ها وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، اما همه آنها باید به روشی مشابه نصب می شوند. روکش مورد نیاز خود را بخرید، کابینت ها را آماده کنید و سپس قفسه ها را بچینید تا کمی زیبایی به آشپزخانه تان اضافه کنید. در این راهنما، مراحل نصب روکش کابینت را به صورت گام به گام برای شما شرح خواهیم داد.

وسایل مورد نیاز را جمع آوری کنید

 برای اندازه گیری صحیح به یک خط کش معمولی و یک خط کش لحاف و همچنین یک دفترچه یادداشت و خودکار برای نوشتن آنها نیاز دارید. یک قیچی یا یک کاتر چرخشی برای بریدن روکش تهیه کنید. برخی از لوازم دیگری که نیاز دارید عبارتند از: روکش قفسه، پارچه تمیزکننده، سرکه پاک کنند همه منظوره، تاید و اسکاج.

آموزش گام به گام نصب روکش کابینت آشپزخانه

قفسه های کابینت خود را اندازه بگیرید

از خط کش معمولی برای اندازه گیری طول و عرض قفسه ای که در نظر دارید داخل آن روکش نصب کنید، استفاده کنید. حتما این اندازه ها را در یک دفترچه یادداشت کنید.

آموزش گام به گام نصب روکش کابینت آشپزخانه

مقدار لاینر مورد نیاز خود را محاسبه کنید

اندازه طول را در عرض ضرب کنید. سپس عدد به دست آمده را در تعداد قفسه هایی که دارید ضرب کنید. این به شما می گوید که تقریباً چه مقدار روکش باید بخرید.

اگر اندازه قفسه‌های شما 10 اینچ (25.4 سانتی‌متر) در 5 اینچ (12.7 سانتی‌متر) است و 8 قفسه کابینت در آشپزخانه خود دارید که می‌خواهید ردیف کنید، 10 اینچ (25.4 سانتی‌متر) در 5 اینچ (12.7 سانتی‌متر) = 50 ضرب می‌کنید. سپس 50 اینچ (127 سانتی متر) در 8 ضرب می کنیم که می شود  400 اینچ (1016 سانتی متر). در این مثال، شما باید حداقل 400 اینچ مربع (1016 سانتی متر) روکش بخرید.

آموزش گام به گام نصب روکش کابینت آشپزخانه

در مورد رنگ، طرح و مدل تصمیم بگیرید

راهروی یک فروشگاه لوازم خانگی را اسکن کنید تا طرح ها و رنگ‌هایی را که دوست دارید پیدا کنید. کاغذ پشت چسب دار یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های انتخاب روکش است زیرا از یک طرف تزئینی است و از طرف دیگر دارای چسب است. شما همچنین می توانید مواد غیر لغزنده مانند اسفنج یا پلاستیک آجدار را انتخاب کنید تا در آینده هنگام برداشتن روکش از مشکلات چسبندگی جلوگیری کنید.

آموزش گام به گام نصب روکش کابینت آشپزخانه

تمام غذاها و ظروف را از کابینت خود بردارید

قبل از اینکه قفسه های کابینت خود را روکش کنید، باید آنها را کاملا خالی کنید. تمام بطری ها، قوطی ها و جعبه های مواد غذایی فاسد نشدنی و همچنین همه ظروف غذاخوری و ظروف پخت و پز را خارج کنید. این اقلام را روی یک سطح صاف دور از دسترس  مانند میز آشپزخانه قرار دهید.

آموزش گام به گام نصب روکش کابینت آشپزخانه

فضای داخلی را با پاک کننده همه منظوره یا محلول سرکه تمیز کنید

یک پارچه تمیز را در پاک کننده همه منظوره یا سرکه رقیق شده با آب خیس کنید و پارچه را به خوبی بچلانید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس داخل کابینت را با پارچه پاک کنید. از مسواک برای تمیز کردن لبه ها، گوشه ها و ترک ها استفاده کنید.

آموزش گام به گام نصب روکش کابینت آشپزخانه

درهای کابینت را برای نیم ساعت یا بیشتر پس از تمیز کردن باز نگه دارید تا به طور طبیعی خشک شوند. پس از گذشت این مدت زمان قفسه‌ها را لمس کنید تا مطمئن شوید که کاملاً خشک شده‌اند.

آموزش گام به گام نصب روکش کابینت آشپزخانه

روکش را اندازه گیری کنید

از خط کش لحافی برای اندازه گیری آستر خود استفاده کنید تا با اندازه قفسه هایی که قبلاً نوشته اید مطابقت داشته باشد. بالا و پایین کاغذ را با مداد یا خودکار مشخص کنید.

آموزش گام به گام نصب روکش کابینت آشپزخانه

روکش را برش دهید

از قیچی استفاده کنید یا یک تشک برش را زیر آستر قرار دهید و سپس آن را با کاتر چرخشی برش دهید. هنگام بریدن آستر از خط کش لحاف به عنوان راهنما استفاده کنید. این فرآیند را تکرار کنید تا به تعداد قفسه‌ها، تکه‌های آستر ایجاد کنید.

آموزش گام به گام نصب روکش کابینت آشپزخانه

روکش را روی قفسه بگذارید و آن را صاف کنید

پشت کاغذ روکش تماسی خود را بردارید و با احتیاط آن را در قفسه خود قرار دهید. برای از بین بردن هر گونه حباب یا چین و چروک، روی آستر را با یک اسکاج صاف کنید.

قبل از قرار دادن در آستر اسفنجی یا پلاستیکی برای محکم کردن آن، یک حباب کوچک از بتونه قابل استفاده مجدد را در هر گوشه کابینت قرار دهید.

آموزش گام به گام نصب روکش کابینت آشپزخانه

این اقدامات را برای هر قفسه در کابینت تکرار کنید

تکه‌های روکش از قبل بریده شده را یکی یکی بردارید، آن‌ها را در هر قفسه قرار دهید و صاف کنید تا تمام قفسه‌های شما روکش شوند.

آموزش گام به گام نصب روکش کابینت آشپزخانه

 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج