adexo3
۱۴۱۶۳۰۴
۲۹۵
۲۹۵
پ

این سریال کره‌ای داستانی جذاب از جنس «دونگ‌یی» دارد

«قصر بی‌رحم؛ جنگ گل‌ها» (Blooded Palace: The War of Flowers) یک سریال کره‌ای در ژانر تاریخی است که بر اساس رویدادهای دوران حکومت پادشاه اینجو (نوزدهمین حاکم سلسلۀ جوسئون) ساخته شده و روایتگر دسیسه‌های پشت پردۀ صیغه‌های سلطنتی برای دستیابی به قدرت است.

فرادید: بهترین سریال‌های تاریخی کره‌ای عمدتا بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده‌اند؛ رویدادهایی که در کتاب‌های مشهوری مانند «سامگوک ساگی» یا «سالنامه‌های جوسئون» نقل شده‌اند. سریال‌هایی مثل «دونگ‌یی»، «جواهری در قصر»، «جومونگ»، «امپراتور بادها»، «پرنسس جامیونگ» و . . . همگی با وجود عناصر تخیلی‌شان در اصل مبتنی بر رویدادهای تاریخی هستند. «قصر بی‌رحم؛ جنگ گل‌ها» هم سریالی از همین جنس است.

ماجرای این سریال برگرفته از واقعیات تاریخی دوران حکومت جوسئون است و زمان آن به حدود سه نسل قبل از ماجراهای سریال «دونگ‌یی» برمی‌گردد؛ یعنی زمان حکومت پادشاه اینجو، شانزدهمین پادشاه سلسلۀ جوسئون. (ماجراهای دونگ‌یی در زمان پادشاه سوکجونگ اتفاق می‌افتد که نوزدهمین پادشاه این سلسله بود).

این سریال کره‌ای داستانی جذاب از جنس «دونگ‌یی» دارد

اما مضمون و محتوای اصلی داستان، همانطور که از اسم سریال هم می‌شود فهمید، تقریبا همان چیزی است که در سریال «دونگ‌یی» شاهدش بودیم؛ یعنی نبردی پنهان و پر از توطئه‌چینی و دسیسه در بین صیغه‌های امپراتور برای به دست آوردن قدرت و رساندن فرزندان خودشان به مقام ولیعهدی.

شخصیت اصلی سریال صیغۀ سلطنتی جو سو یونگ است؛ زنی بسیار زیبا اما بی‌رحم که از طبقه‌ای نسبتا فرودست آمده و به واسطۀ زیبایی بی‌مانندش قلب پادشاه اینجو را تصرف کرده است. حالا او تلاش می‌کند تا از جایگاه خود برای بر هم زدن رابطۀ امپراتور و جانشینش یعنی ولیعهد سو هیون استفاده کند.

این خط داستانی اصلی تا حد زیادی شبیه خط داستانی مربوط به «بانو جانگ» در سریال «دونگ‌یی» است؛ بانو جانگ هم زنی زیبا از طبقات پایین بود که می‌خواست با کنار زدن ملکه اینهیون، خودش عنوان ملکۀ جوسئون را به دست بیاورد. تلاشی که باعث شد دونگ‌یی در برابر او قرار بگیرد.

این سریال کره‌ای داستانی جذاب از جنس «دونگ‌یی» دارد

سریال «قصر بی‌رحم؛ جنگ گل‌ها» اگرچه به اندازۀ «دونگ‌یی» شناخته شده نیست اما با پیچ و خم‌های داستانی جذاب، جلوۀ بصری قابل قبول و بازیگران برجسته‌ای مثل  کیم هیون جو (در نقش جو سو یونگ) و سونگ سون می (در نقش همسر ولیعهد) می‌تواند همان حال و هوایی را برای طرفداران سریال‌های کره‌ای به ارمغان بیاورد که سریالی مثل دونگ‌یی با خود داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج