اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۸۴۱۵
۱ نظر
۲۱۱
۱ نظر
۲۱۱
پ

دلیل استفاده از اگزوزهای نمایشی چیست؟

هر خودرویی اگزوز دارد، اما دلیل استفاده از اگزوزهای نمایشی در خودروهای برقی چیست؟ در ادامه با کاربرد اگزوزهای فیک آشنا خواهیم شد

گجت نیوز: هر خودرویی اگزوز دارد، اما دلیل استفاده از اگزوزهای نمایشی در خودروهای برقی چیست؟ در ادامه با کاربرد اگزوزهای فیک آشنا خواهیم شد

امروزه خودروسازان در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا از قید تولید محصولات بنزینی و دیزلی رها شوند و ماشین برقی به بازار عرضه کنند؛ اما تا زمانی که بازارهای جهانی پر شود از خودروهای الکتریکی، فاصله زیادی داریم. اگر آخرین اخبار خودرو را دانبال کرده باشید، می‌دانید که در بازار کشور ما نیز شاهد رونمایی از محصولات الکتریکی هستیم که یکی از آنها ری را برقی است.

اگزوزهای نمایشی چه کاربردی دارند؟

مدتی پیش که ایران خودرو از ری را برقی رونمایی کرد، یک سوال مهم برای مشتریان به‌وجود آمد! کاربران فضای مجازی می‌پرسیدند که علت استفاده از اگزوز برای خودرویی که موتور احتراقی ندارد چیست؟ چرا باید در سپر عقب شاهد تعبیه اگزوز باشیم، حال آن‌که خودرو نیازی به آن ندارد؟

از آنجایی که امروزه خودروسازان عزم خود را برای تولید محصولات برقی جزم کرده‌اند و دوباره شاهد استفاده از اگزوزهای فیک و نمایشی خواهیم بود، تصمیم گرفته‌ایم یک‌بار برای همیشه به سوالات فوق پاسخ دهیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا دلیل به‌کارگیری اگزوزهای نمایشی را متوجه شوید.

علت استفاده از اگزوزهای فیک و نمایشی برای خودروهای احتراقی چیست؟

دلیل استفاده از اگزوزهای نمایشی چیست؟

سال‌ها پیش اروپایی‌ها به آلودگی‌های محیط زیستی ناشی از خودروهای بنزینی و دیزلی واکنش نشان دادند و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای خودروسازان قاره سبز تصویب کردند. تدوین چنین قوانینی دست و پای آنها را بست و مجبور شدند به‌جای سراگزوزهای واقعی از طرح اگزوز استفاده کنند.

با این اوصاف آنها توانستند کمی از حیثیت و زیبایی از دست رفته خودروهای اسپرت و جوان‌پسند خود را با تعبیه سراگزوزهای فیک یا نمایشی به‌دست آورند. ماجرا وقتی جالب شد که خودروهای چینی هم از اگزوزهای فیک برای محصولات خود استفاده کردند. البته ناگفته نماند که چینی‌ها به فکر استانداردهای آلایندگی نبودند و صرفا برای ارزان جلوه داده خودروهایشان اگزوز نمایشی کار گذاشتند.

از آنجایی که تعبیه سراگزوزهای واقعی دوتایی یا چهارتایی برای شرکت تولیدکننده هزینه زیادی دارد، ترجیح می‌دهند برای محصولات مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی از اگزوزهای فیک و نمایشی بهره ببرند. با این اوصاف می‌توان دریافت که خودروسازان برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه در اروپا و همچنین ارزان‌سازی خودروهایشان از طرح اگزوزهای فیک استفاده کرده‌اند.

چرا روی خودروهای برقی اگزوز فیک یا نمایشی نصب می‌شود؟

دلیل استفاده از اگزوزهای نمایشی چیست؟

دانستیم که استفاده از اگزوزهای نمایشی برای خودروهای احتراقی دو دلیل عمده دارد؛ اما چرا برای ماشین های برقی که نیازی به اگزوز ندارند از این قطعه استفاده می‌شود؟ داستان خودروهای برقی کمی متفاوت است و عمدتا اجرای این کار به سفارش و درخواست مشتری صورت می‌گیرد.

به‌عبارت دیگر، مشتری می‌خواهد برای زیبایی بیشتر ماشین خود از اگزوزهای نمایشی بهره ببرد. همچنین برخی از خودروسازان مثل ایران خودرو تمایلی به نصب اگزوز فیک دارند؛ اما بعضی دیگر علاقه‌ای به نصب اگزوز اضافی برای خودرویی که نیازی به آن ندارد، نشان نمی‌دهند.

برای مثال می‌توان به مرسدس بنز EQ اشاره کرد که از اگزوز نمایشی یا فیک برخوردار شده، منتها محصولات اسپرت و گران‌قیمتی نظیر پورشه تایکان و هیوندای آیونیک ان 5 لاین که تماما برقی هستند علاقه‌ای به این کار نشان نداده‌اند. بنابراین می‌توان فهمید که خودروسازان اجباری به نصب اگزوزهای نمایشی روی ماشین‌های برقی ندارند و این کار مرسوم نیست.

ایران خودرو هم برای ریرا از اگزوزهای فیک یا نمایشی استفاده کرده که اقدامی کاملا غیر عادی است. در این مطلب سعی کردیم به سوالات کاربران راجع به نصب اگزوزهای نمایشی روی خودروهای برقی پاسخ دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      درتوالت های عمومی هم زیاد ازاین اگزوزها هسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج