اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۸۶۰۶
۲ نظر
۵۰۷۵۳
۲ نظر
۵۰۷۵۳
پ

فرزاد فرزین با یک سریال ترکیه‌ای به نمایش خانگی آمد

روز جمعه نخستین قسمت از سریال «قطب شمال» از شبکه نمایش خانگی منتشر شد.

همشهری: روز جمعه نخستین قسمت از سریال «قطب شمال» از شبکه نمایش خانگی منتشر شد. این سریال ساخته امین محمودی‌یکتاست و در آن فرزاد فرزین به‌عنوان شخصیت اصلی در کنار چهره‌هایی مثل بهادر زمانی، امیرحسین فتحی، آناهیتا درگاهی و نازنین بیاتی بازی می‌کند.

فرزاد فرزین با یک سریال ترکیه‌ای به نمایش خانگی آمد

محمودی‌یکتا پیش از این نوشتن فیلمنامه سریال‌های «ملکه گدایان» و «عقرب عاشق» را بر‌عهده داشته و قطب شمال نخستین ساخته اوست. داستان سریال به شکل خلاصه درباره همایون و ارغوان است که در آستانه ازدواج هستند، اما دوست همایون به نام سامان به‌دلیل علاقه خود به ارغوان برای رقیب عشقی خود پاپوش درست می‌کند و او را به زندان می‌اندازد تا بتواند با ارغوان ازدواج کند. اما همایون پس از آزادی از زندان و با چهره‌ای تغییریافته سراغ دشمنان خود می‌رود تا انتقام بگیرد.

عشق، خیانت و انتقام

داستان چندخطی درباره عشق، خیانت و انتقام را در بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌ها می‌توان دید. در تیتراژ همین سریال هم داستان آن برگرفته از رمان کنت مونت کریستو از الکساندر دوما معرفی شده است، اما واقعیت این است که برای تماشاگر ایرانی و احتمالا برای سازندگان سریال، این داستان بیشتر از اینکه اقتباسی از کنت مونت کریستو باشد، کپی از سریال ترکی ازل است که در اوایل دهه 90، پخش شد. ازل هم البته به گواه سازندگانش برداشتی از رمان الکساندر دوما بود و داستان مرد جوانی را روایت می‌کرد که بعد از یک دزدی منتهی به قتل همراه دوستانش به زندان می‌افتد و دوستانش قتل را به گردن او می‌اندازند؛ حتی یکی از آنها با دختر محبوب او ازدواج می‌کند. او در زندان دچار سانحه می‌شود و صورتش را از دست می‌دهد، اما بعد از آزادی و پس از عمل صورت، با تغییر چهره‌ای که پیدا کرده، درصدد انتقام برمی‌آید.

شائبه کپی‌برداری از  سریال ازل

سریال ازل‌، از نخستین تجربه‌های برخورد تماشاگر ایرانی با سریال‌های ترکی بود و ماجراهایش با علاقه و کنجکاوی زیاد دنبال می‌شد؛ ضمن اینکه از نظر ساختاری هم در زمان خودش سریال موفقی محسوب می‌شد. بنابراین همیشه گزینه خوبی برای ساخت یک‌سریال ایرانی به‌شمار  می‌آمد. حالا آنطور که از قسمت اول قطب شمال برمی‌آید، این سریال هم درواقع نسخه ایرانی سریال ترکی ازل است که حالا باید دید چقدر مورد توجه تماشاگر قرار می‌گیرد.

فرزاد فرزین با یک سریال ترکیه‌ای به نمایش خانگی آمد

سریال برای قسمت اول نقدهای مثبت و منفی گرفته که البته نکته مشترک همه آنها همین اشاره به کپی‌برداری از سریال ازل است. بعضی نقدها پرداخت داستان را ناموفق دانسته‌اند و بعضی دیگر فرزاد فرزین را به‌دلیل شباهت به بهادر زمانی که این شخصیت را پیش از عمل صورت بازی می‌کند، انتخاب درستی برای این نقش دانسته‌اند. به هر حال قسمت‌های بعد مشخص خواهد کرد که این سریال فقط یک کپی از سریالی پربیننده است یا اثری فراتر از آن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      سریالهای نمایش خانگی ایرانی بجزسریال شهرزاد وزخم کاری به دردسطل آشغال میخوره همین وبس

    • ناشناس

      مقایسه بازیگرهای ازل با این چهار تا درپیت؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج