۱۴۱۹۴۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

انصار حزب الله: در حد حرف زدن حق تذکر داریم

مسؤول انصار حزب الله مشهد گفت: بازهم متذکر می شویم که حد " خودشان مکلف به جلوگیری هستند" را امام زنده مشخص کرده اند و آن محدوده " لسان " است. با زبانی نرم و تنها در حد گفتار خواه حضوری باشد یا خواه توسط ابزارهای گوناگون رسانه ای مانند سایت ، وبلاگ ، بنر ، شبکه های اجتماعی ، روزنامه و ... .

عصر ایران: انصار حزب الله را مردم ایران با تصویر خیابانی آنها می شناسند، سوار بر موتور و در حال تذکر به زنان و گاه نیز برخوردهای نامناسب.

انصار حزب الله مشهد نیز که با نام حمید استاد گره خورده است، سال هاست که فعالیت می کند که بخش عمده ای از آن ، در حوزه نهی از منکر زنان و دختران بوده است. اینک اما حمید استاد می گوید که مفسده های بزرگی وجود دارد که در قیاس با بدحجابی، در اولویت بالاتری برای برخورد هستند.

سوالات این گفت و گو از طریق ایمیل ارسال شده و حمید استاد نیز پاسخ های مکتوبش را برایمان فرستاده است که عیناً می خوانید:

*ماهیت حقوقی انصار حزب الله مشهد چیست؟ به عنوان مثال انصار حزب الله تهران یک موسسه است که در اداره ثبت شرکت ها ثبت شده است. انصار مشهد چه ماهیتی دارد،از کی فعال شده و ساختار و سلسله مراتبش چگونه است؟

بر اساس آیه ۵۶ سوره مائده هرکس که الله و پیامبرش را ولی خود بداند عضوی از حزب الله است. پیش از انقلاب سلامی یعنی تا قبل از سال ۱۳۵۷ طاغوتیان که حزب شیطان بودند بر مردم حکومت داشتند. آیه ۱۹ سوره مجادله صراحتا اعلان می دارد که آنانکه از شیطان پیروی کنند از حزب شیطان هستند.

لذا در آیه الکرسی می گوید کسانی که از طاغوت پیروی کنند در آتش دوزخ جاودانه خواهند بود. بر این مبنا حرکت حزب الله با زعامت امام خمینی اوجی طوفانی گرفت اما حرکت جدیدی نبود زیرا حزب الله از زمان پیامبر اکرم(ص) شکل گرفته بود. حزب الله در سال های ۱۳۵۵ به اوج جریان سازی رسید تا اینکه در سال ۱۳۵۷ توانست گام بعد از جریان یعنی نظام را رقم بزند.

اما در سال های پس از جنگ به دلیل وجود انحرافاتی در مسائل سیاسی احتماعی ؛ در سال ۱۳۷۴ ما نیز در مشهد همچون دیگر نقاط کشور اما با آرم و سایت و نشریه ای مستقل ، بر اساس تکلیفمان و بند میم وصیت نامه امام راحل تشکل مردمی و خودجوش انصار حزب الله مشهد را راه اندازی کردیم. تشکل های حزب الله ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با هم دارند و با یکدیگر تبادل اخبار و اطلاعات دارند و در مواقعی به صورت مشترک و همسان عمل می کنند.

هرچند از نظر ما همه مردم ایران عضو حزب الله هستند اما در عین حال وجود یک پایگاه با ماهیتی هیئتی برای فراخوان و تنویر افکار عمومی را برای انصار حزب الله لازم دیدیم. باز هم تاکید می کنم که نه تنها ایرانیان که تمام آزادگان جهان و کسانی که علیه استکبار جهانی قیام می کنند عضوی از حزب الله هستند. فارغ از نژاد و زبان آنان.

قرار نیست حزب الله رئیس داشته باشد. حزب الله امام دارد و در حال حاضر به علت غیبت امام معصوم به نائب عام ایشان اقتدا می کنیم. تا وقتی امام خامنه ای در عرصه هستند و منویات ایشان قابل استماع است دلیلی ندارد که کسی رئیس هیئت مدیره حزب الله باشند. این نقض غرض است که حزب الله را از حالت مردمی و خودجوش درآورده و سازماندهی کنیم. امام ، امت خود را ساماندهی و هدایت می کند از این جهت است که رسالت امام هدایت ماموم است نه کنترل و مدیریت آنان.

آیه ۷۴ سوره فرقان که می فرماید "ما را امام متقین قرار بده" بیانگر این نکته است که امام نیز مراتبی دارد. پدری می تواند امام فرزندان خود نیز باشد اگر هدایت در مسیر تقوا را سرلوحه وظایف پدرانه خود قرار دهد. فرق ماهوی امام با رئیس نیز این است که مرئوس مجبور است به اطاعت از رئیس و حقی در انتخاب او ندارد اما ماموم حق انتخاب امام خود را دارد و تنها از امام منتخب خود الگوبرداری می کند.

بنده در مشهد از سال های دور توفیق راهبری جوانانی را دارم که خودجوش دور هم جمع شده ایم تا منویات امام خامنه ای را تا حد وسعمان در اینجا جاری و ساری و پیگیری و مطالبه کنیم که همانا خداوند هیچ کس را بجز قدر وسعش تکلیف نمی کند.(۲۸۶ سوره بقره)

* با توجه به تجربه سالیان متمادی انصار حزب الله در مواجهه با آنچه ناهنجاری های اجتماعی می نامید، آیا روش هایی که تا کنون به کار برده اید و همنامان شما در تهران به کار می برند ، مفید و موثر بوده است؟ اگر مفید بوده است چرا اوضاع را همچنان نابسامان می دانید؟

اولا صرف یدک کشیدن نام حزب الله موید نوع مواجهه نخواهد بود.

در ثانی ما هم مدعی موثر بودن نبودیم، موضوع؛ به روز رسانی نوع مواجهه و کیفیت آن است. اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد که اوج حضور انصار حزب الله در خیابان ها بود ، نوعی رسانه محسوب می شد. در آن زمان کمیت و کیفیت رسانه ها به اندازه الان نبود. در حال حاضر که بنا داریم امربه معروف و نهی از منکر را در حد وسیع تری گسترش دهیم کمتر از حضور خیابانی بهره خواهیم برد.

برنامه ما این چنین است که مردم بالاخص جوانان را اولا با معارف و مزایای واجبی مانند امربه معروف و نهی از منکر آشنا (تر) کنیم و دوم اینکه جوانان را برای بهره وری حداکثری از ظرفیت رسانه ها و فرصت های بی نظیر کنونی در راستای منویات رهبری در حوزه امربه معریف و نهی از منکر آموزش دهیم.

وقتی امام خامنه ی موکدا می فرمایند نهی از منکر لسانی باشد حاوی این نکته است که بایستی در همان مسیر جنگ نرم حرکت کنیم. منظور معظم له از لسان، نه لغوی بلکه اصطلاحی از لین و نرم بودن نوع برخورد و مواجهه با منکرات است. قرار نیست کسی که پا فراتر از ابزار زبان بگذارد و متوسل به ابزارهای جنگ سخت شود. در جنگ نرم زمین بازی حوزه فرهنگ و اطلاعات است و در جنگ سخت نظامی. برخوردهای فیزیکی در حوزه جنگ سخت می گنجد و در جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون به عهده نهادهای خاصی می باشد و امت حزب الله تنها رسالت برخورد نرم با منکرات را دارند.

* انصار معروف شده اند به این که در خیابان ها به زنان و دخترانی که آنها را بدحجاب می دانند،گیر می دهند و به ادعای خودشان امر به معروف و نهی از منکر می کنند. با توجه به این که نزدیک به چهار دهه تجربه ثابت کرده که این روش ها فایده ندارد و یکی از شرایط اولیه امر به معروف و نهی از منکر در همه رساله های عملیه ، احتمال قوی و عقلانی تاثیر است، آیا اساسا این اقدام (یعنی امر به معروف و نهی از منکری که احتمال جدی اثر گذاری ندارد) شرعی است؟ از این گذشته آیا منکر فقط پوشش بانوان است و داعیه داران امر به معروف و نهی از منکر غیر از لباس پوشیدن زنان و دختران ، موارد دیگری برای امر به معروف و نهی از منکر ندارند؟

قطعا اقدام به هتاکی و برخوردهای سخت که غیر از لسان(اصطلاحی) محسوب شوند محکوم است و غیرشرعی زیرا که غیر قانونی است. به هیچ وجه بنا نیست خارج از محدوده قانون و شرع حرکتی صورت گیرد و جو جامعه مشوش شود. نیروهای حزب اللهی در دفاع از ارزش ها و دست آوردهای انقلاب و در جهت جلوگیری از فضاسازی و تبلیغات دشمنان علیه جریان های حزب اللهی ، به صورت واکنش حافظه دار و هوشمندانه عمل کرده و با هیجانات کور و نیروهای نفوذی و گروه های خودسر برخورد می کنند و به نحوی یک نظم و انضباط درونی بوجود می آورند.

در مورد اینکه منکر فقط بی حجابی است یا خیر باید عرض کنم که بسیارند مواردی که حادتر از بی حجابی هستند و متاسفانه در سال های گذشته کمتر بدان توجه شده. حزب الله در حال تحقیق و تبیین سطوح و گستره معروفات و منکرات است. بر این اساس معروفات و منکرات در گستره تمامی حوزه های پنج گانه امنیت (سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و نظامی) در حال احصا می باشد که در سطوح ملی ، استانی و شهری قابل اجرا هستند.

از آنجایی که رسالت اصلی امت حزب الله تذکر به مسئولین در راستای امربه معروف و نهی از منکر است قرار است در مسائلی مانند گران فروشی ، کم فروشی ، عدم توجه به کرامت انسانی در ادارات ، کم کاری نهادهای ذیربط با رفاه عمومی و ... ورود جدی و پرنگی داشته باشیم و با آمار و ارقام مستند مراتب منکر را به مسئول مربوطه تذکر و اجرای عدالت را به عنوان معروف از وی مطالبه کنیم.

معیار عدالت منویات رهبری است که برگرفته از قرآن است و شاخص عدالت نیز قانون است. لذا عدول از چارچوب قانون به قول امام راحل غیرشرعی خواهد بود و از نظر ما محکوم است، خواه عاملین این حرکت منحوس ملبس باشند یا مکلایی ظاهرالصلاح.

فساد ، ابتدا به ساکن معلول است و علت و مسبب آن بی کفایتی مدیرانی است که بدون سواد لازم مسئولیتی را قبول می کنند که این خود بدترین منکر در یک حکومت است و پایه گذاری ظلمی خواهد شد که پیامبر اکرم فرمودند: الملک یبقی مع الکفرو لایبقی معالظلم. از نظر ما بی حجابی در مرحله اول معلول فساد اداری و عدم مدیریت مدیران است ، نه علت فساد که بخواهیم در ابتدای امر با آن برخوردی زننده داشته باشیم. شاید در این بین پس از اجرای تذکرات در رسانه های مختلف و عدم توجه به تذکرات ، مجبور به حضور خیابانی در محل شویم اما قابل ذکر است که این حضور کاملا مبتنی بر قانون و رعایت شئونات قانونی آن است و قرار نیست به کسی توهین شود یا برخوردی صورت بگیرد.

*طبق فتوای حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، تمکین از قوانین مصوب در جمهوری اسلامی وظیفه شرعی هم هست. وقتی یک گروه موسیقی با طی همه مراحل قانونی نظام جمهوری اسلامی ایران اجازه قانونی برای اجرای موسیقی می گیرد چرا یک عده به خود اجازه می دهند برخلاف قانون و دیدگاه شرعی امام راحل و رهبری معظم، جلوی این برنامه های قانونی را بگیرند؟

پاسخ در همان وصیت نامه امام است . سه خط پایانی بند میم وصیت نامه حضرت امام. ایشان وصیت کرده اند : "از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند ."

بازهم متذکر می شویم که حد " خودشان مکلف به جلوگیری هستند" را امام زنده مشخص کرده اند و آن محدوده " لسان " است. با زبانی نرم و تنها در حد گفتار خواه حضوری باشد یا خواه توسط ابزارهای گوناگون رسانه ای مانند سایت ، وبلاگ ، بنر ، شبکه های اجتماعی ، روزنامه و ... .

*در ادامه سوال قبل، اگر دغدغه آخرت برای منع کنندگان وجود دارد ، آیا فکر نمی کنند منع مردم از تفریحات قانونمند داخلی انها را مسیرها و امکانات دیگری مانند ماهواره سوق می دهد؟ اگر دغدغه نظام را دارند آیا فکر نمی کنند مردم و به ویژه جوان ها با این تندروی ها نسبت به نظام بدبین می شوند؟

فکر نمی کنیم با توجه به رسالت جدید امت حزب الله که برخوردی لسانی را در پیش گرفتند دیگر کسی بهانه ای برای سوق به ماهواره ، متهم کردن ما به تندروی و بدبینی به نظام داشته باشد. زین پس اگر فردی یا گروهی با هویت هایی معلوم یا مجهول در مسیر اجرای واجب امربه معروف و نهی از منکر متمسک برخوردهایی زننده و توهین آمیز بشوند از نظر تمام اعضای انصار حزب الله که همان امت حزب الله هستند محکومند و پیشاپیش خواهان برخورد مجدانه قوه قضاییه با عاملین و هتاکین به ساحت مردم محترم هستیم تا اجازه ندهند عده ای قلیل با دست اندازی به مقدسات عده ای کثیر را از انقلاب اسلامی دور کرده و جذب حداکثری به دفع حداکثری مبدل سازند.

*اخیر انصار حزب الله تهران اعلام کرده که عملیات خیابانی خواهد کرد؟ این اقدام را چقدر قانونی و شرعی می دانید و آیا فکر نمی کنید این اقدامات همانند همه کارهای سالیان گذشته این گروه اثر معکوس خواهد داشت؟

احتمالا منظور از عملیات خیابانی همان حضور خیابانی بوده که از ابتدا نیز این چنین بوده و بازهم تاکید میکنم که حرکتی نخواهیم کرد که فراقانونی باشد زیرا که غیر شرعی است و محکوم به شکست است. شاخص قانون است و ما خود را در برابر دستگاه قضا پاسخگو می دانیم. حضور خیابانی را نهایتا پس از بارها تذکر در مورد منکری خاص پس از طی مراحل قانونی می توان متصور شد با همان هدف تذکر لسانی مد نظر رهبری اما در حد وسیع تر و با رعایت موازین شرعی و قانونی.

*منابع تامین مالی انصار حزب الله تهران و مشهد چیست؟

همانطور که در ابتدای عرایضم گفتم حزب الله ماهیت حقوقی ندارد که مکلف به تامین مالی برای اعضای خود باشد. حزب الله جلوه واقعی مردم سالاری دینی است و مردم متدین که خدا و پیامبرش را ولی خود انتخاب کرده اند عضوی از آن هستند و در هر مراسم و مناسبتی هرکسی به اندازه وسع و معرفتش نیاز مالی آن را به عهده می گیرد.

*اگر نکته خاصی دارید که گفتنش را مفید می دانید بفرمایید.

فقط در پایان از امت حزب الله دعوت می کنم به دستور رهبری لبیک بگویند و در هر برهه زمانی و مکانی که هستند واجب امربه معروف و نهی از منکر را فقط در حد لسان انجام دهند و در انجام این رسالت احساس خستگی را به خود راه ندهند که ما ماموریم به تکلیف و نه نتیجه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج