اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۹۶۰۲
۶۳۳
۶۳۳
پ

ماجرای نجات ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان

معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ دریانورد در چهار عملیات جداگانه در شرایط نامساعد جوی در آب‌های استان از شرایط اضطرار خارج و نجات یافتند.

مهر: معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ دریانورد در چهار عملیات جداگانه در شرایط نامساعد جوی در آب‌های استان از شرایط اضطرار خارج و نجات یافتند.

ماجرای نجات ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان

به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اسماعیل مکی‌زاده با اشاره به نجات ۲۹ دریانورد در آب‌های استان افزود: با وجود هشدارهای اعلام شده اما برخی از دریانوردان استان مبادرت به دریا روی در شرایط نامساعد جوی کرده که این بی‌توجهی باعث ایجاد شرایط اضطرار و خطر برای این دریانوردان شد.‌

وی با بیان اینکه شرایط نامساعد جوی حاکم بر استان از روزها قبل اطلاع‌رسانی شده بود، در توضیح جزئیات این چهار عملیات نجات گفت: یک فروند کشتی به دلیل به گل نشستن در ۴ مایلی جنوب اسکله بهمن قشم دچار اضطرار شد که با اعزام تیم جستجو و نجات دریایی (ناجی ۱۹) به محل ۱۳ نفر از سرنشینان این شناور از شرایط اضطرار خارج شدند.

به گفته معاون اداره‌کل بنادر هرمزگان یک فروند قایق صیادی نیر با ۶ سرنشین در پنج مایلی جنوب بندر شهید حقانی به دلیل نقص فنی و شرایط نامساعد جوی دچار اضطرار شده بود که توسط ناجی ۱۵ نجات پیدا کرد.‌

مکی‌زاده گفت: همچنین یک فروند قایق صیادی با سه نفر سرنشین در ۶ مایلی جنوب شرق جزیره هرمز به دلیل اتمام سوخت و شرایط نامساعد جوی اعلام اضطرار کرده که با اعزام شناور Rib سرنشینان این شناور نیز نجات یافتند.

وی اضافه کرد: در عملیات دیگری یک فروند لنج در هشت مایلی جنوب جزیره هرمز دچار حریق شد که هفت نفر از سرنشینان آن نیز توسط قایق‌های همیار ناجی و ناجی ۱۵ و ۱۹ نجات پیدا کردند.

لازم به ذکر است، تمامی دریانوردان، گردشگران و مسافران در صورت بروز شرایط اضطرار می‌توانند بدون گرفتن پیش شماره با مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان با شماره ۱۵۵۰ تماس بگیرند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج