adexo3
۱۴۲۴۷۵۸
۲۳۵
۲۳۵
پ

تمام چیزی که باید از ماساژتراپی بدانید

ماساژ درمانی شامل روش‌های مختلفی (نظیر ماساژ سوئدی، تایلندی، سنگ داغ و ...) بوده که هریک از آن‌ها از اصول منحصر به فردی برخوردار هستند.

ماساژ تراپی یک راهکار فوق‌العاده برای رهایی از اضطراب و استرس محسوب می‌شود. تکنیک‌های رایج ماساژ می‌توانند برای بهبودی بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات مؤثر واقع شوند. ماساژ درمانی شامل روش‌های مختلفی (نظیر ماساژ سوئدی، تایلندی، سنگ داغ و ...) بوده که هریک از آن‌ها از اصول منحصر به فردی برخوردار هستند. از این تکنیک‌ها می‌توان برای کاهش دردهای مزمن، سردرد، کمردرد، کوفتگی عضلات بدن و دردهای ناشی از دیسک کمر و گردن بهره‌جویی کرد.
تمام چیزی که باید از ماساژتراپی بدانید

ماساژ تراپی چیست؟

ماساژ تراپی به حرکات و تکنیک‌های مشخصی (نظیر فشار، مالش و ...) گفته می‌شود که بر روی عضلات، بافت‌های نرم، تاندون‌ها و سایر نقاط بدن اعمال می‌شوند. این تکنیک‌ها توسط شخصی مجرب و دارای مدرک و به منظور بهبود سلامتی فرد اجرا می‌شوند. ماساژ درمانی علاوه بر تسکین دردهای فیزیکی، تأثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت روانی اشخاص داشته و با تعادل بخشیدن به برخی از هورمون‌ها، می‌تواند موجبات کاهش اضطراب و استرس را فراهم آورد.
چرا ماساژ تراپی را باید انتخاب کنم؟
سبک زندگی پرشتاب کنونی می‌تواند فشارهای فیزیکی و روانی بسیاری را به افراد تحمیل سازد. کار و فعالیت بیش از حد، بی‌خوابی، استرس و تنش، فشارهای عصبی و بسیاری از عوامل دیگر که در طی روز ایجاد می‌شوند، می‌توانند سبب شوند تا فرد به احساس خستگی مفرط دچار شده یا با مشکلات مهم‌تری دست و پنجه نرم کند. در اینجا، اعمال ماساژ اصولی بر روی بدن می‌تواند به کاهش خستگی و کاهش انقباضات عضلانی کمک کرده و انرژی فرد را تمدید کند. 

تاریخچه ماساژ تراپی در یک نگاه

ماساژ درمانی قدمتی 7000 ساله دارد. در آن هنگام، تکنیک‌های ابتدایی ماساژ به چین و آسیای شرقی گسترش یافت. گسترش این تکنیک-ها به آسیای شرقی نیز سبب شد تا علوم و هنرهایی نظیر طب سنتی، یوگا و هنرهای رزمی پدیدار شوند. تکنیک‌های ماساژ درمانی حدود 3000 سال قبل در هند به عنوان یک سیستم درمانی مطرح شدند؛ چرا که، هندوها معتقد هستند که بیماری هنگامی رخ می‌دهد که بدن با محیط هماهنگ نباشد و در چنین شرایطی ماساژ درمانی می‌تواند هماهنگی را بازگردانده و در نهایت بسیاری از بیماری‌ها را بهبود بخشد. پس از کشف نتایج فوق‌العاده ماساژ درمانی، مردم سایر نقاط جهان نیز از مزایای آن بهره‌برداری کرده و این امر باعث شد تا تکنیک‌های تازه-تری از ماساژ درمانی پدیدار شوند.
تمام چیزی که باید از ماساژتراپی بدانید

ماساژ تراپی چه تاثیراتی بر بدن دارد؟

حرکات و ضربه‌هایی که در حین پروسه ماساژ به بدن وارد می‌شوند، سبب می‌شوند تا میزان هورمون کورتیزول در بدن کاهش یافته و هورمون‌های سرخوشی (نظیر دوپامین) در بدن افزایش یابند. تغییر در این هورمون‌ها نیز حس آرامش و آسودگی را در پی دارد. چنانچه این تکنیک‌های درمانی توسط افراد متخصص پیاده‌سازی شوند، می‌توانند دردهای مزمن را کاهش داده و رفع خستگی را در پی داشته باشند. این تکنیک‌ها برای تسکین عارضه‌های زیر نیز مؤثر واقع می‌شوند:
• فیبرومیالژی
• سندرم درد میوفاسیال
• سردرد و دردهای عصبی
• آسیب‌دیدگی یا کشیدگی بافت‌های نرم
• آسیب‌های ناشی از ورزش
• درد مفصل گیجگاهی
ماساژ درمانگر چه اقداماتی انجام می دهد؟
امروزه ماساژ درمانگرها در مکان‌های مختلفی نظیر دفاتر خصوصی، بیمارستان‌ها، باشگاه‌ها به فعالیت پرداخته و خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌سازند. آن‌ها با ایجاد یک محیط آرام و با اعمال تکنیک‌های خاصی که جنبه درمانی دارند، قادر هستند تا تنش‌های روانی و خستگی جسمانی را به طور مؤثر کاهش دهند. زمان ماساژ درمانی نیز به نیازهای شخص متقاضی بستگی داشته و می‌تواند از 5 دقیقه تا 2 ساعت نیز متغیر باشد

 آشنایی با مراحل کلی ماساژ درمانی

همان‌طور که می‌دانید، ماساژ درمانی شامل روش‌ها و تکنیک‌های متعددی می‌شود؛ با این حال، اکثر این روش‌ها از چند مرحله مشخص تشکیل می-شوند، که عبارتند از:
 

 

نام مرحله

نوع حرکات

1

Effleurage

حرکات دایره‌ای

2

Petrissage

ورز دادن بدن

3

Friction-Rubbing

ضربات اصطکاکی و مالشی

4

Vibration

حرکات لرزشی برای شل‌ شدن عضلات بدن

5

Tapotement

حرکت ضربه‌ای

 

 

تکنیک های ماساژ تراپی در یک نگاه

1

ماساژ سوئدی

6

ماساژ آروماتراپی

11

ماساژ شیاتسو

2

ماساژ تایلندی

7

ماساژ بافت­های عمیق

12

ماساژ بارداری

3

ماساژ سنگ داغ

8

ماساژ نقاط ماشه ای

13

ماساژ زوج­ها

4

ماساژ ورزشی

9

ماساژ فول بادی

14

ماساژ با صندلی ماساژور

5

ماساژ بافت­های عمیق

10

ماساژ آزادسازی میوفاسیال

15

رفلکسولوژی یا انعکاس‌ درمانی

 

 

آشنایی با روش های رایج ماساژ تراپی 

در ادامه با برخی از محبوب‌‌‌‌‌‌‌‌ترین روش‌‌‌‌‌‌‌‌های ماساژ تراپی و فواید آن‌ها آشنا خواهید شد:
ماساژ سوئدی
ماساژ سوئدی می‌‌‌‌‌‌‌‌تواند برای کاهش تنش، ایجاد حس آرامش و حتی برای درمان دردهای ناشی از آسیب‌‌‌‌‌‌‌‌دیدگی مفید واقع گردد. این سبک از ماساژ، شامل ضربات نرم و طولانی و ورز دهنده بر روی مفاصل بدن می-شود. در این روش، ماساژ درمانگر سؤالاتی را درباره سبک زندگی شما پرسیده و سپس بر اساس پاسخ‌‌‌‌‌‌‌‌های شما اقدام به آغاز ماساژ می‌‌‌‌‌‌‌‌کند. در خصوص اهداف و فواید این شیوه ماساژ می‌‌‌‌‌‌‌‌توان به موارد زیر اشاره داشت:
• کاهش تنش عضلات نواحی فوقانی بدن
• کاهش دردهای ناشی از آسیب‌‌‌‌‌‌‌‌دیدگی
• مقابله بهتر با برخی از بیماری‌‌‌‌‌‌‌‌ها و مشکلات (نظیر سرطان، مشکلات قلبی، مشکلات گوارشی، کمردرد و ...)
ماساژ سنگ داغ
ماساژ سنگ داغ با کمک سنگ‌‌‌‌‌‌‌‌های آتش‌‌‌‌‌‌‌‌فشانی (نظیر بازالت) گرفتگی‌‌‌‌‌‌‌‌های عمیق و انقباضات عضلانی را درمان می‌‌‌‌‌‌‌‌کند. وزن و حرارت این سنگ‌‌‌‌‌‌‌‌ها از اثربخشی بسیار بالایی برخوردار بوده و این سنگ‌‌‌‌‌‌‌‌ها قادر هستند تا بافت نواحی مختلف بدن را منعطف سازند. این تکنیک آرام‌‌‌‌‌‌‌‌بخش بر روی نواحی مختلف بدن (نظیر شکم، صورت، کف دست و پا) قابل ‌‌‌‌‌‌‌‌اجرا بوده و نتایج فوق‌‌‌‌‌‌‌‌العاده‌ای را به دنبال دارد. 
ماساژ تایلندی
ماساژ تایلندی که با عنوان TTM نیز شهرت دارد، شامل طب فشاری و حرکات کمکی یوگا می‌‌‌‌‌‌‌‌شود؛ به همین جهت، این روش می‌‌‌‌‌‌‌‌تواند کمی دردناک باشد. در حقیقت این تکنیک با ترکیب فشار ملایم و حرکات کششی به تسکین دردهای عضلانی می‌‌‌‌‌‌‌‌پردازد. مهم‌‌‌‌‌‌‌‌ترین فواید ماساژ تایلندی عبارتند از:
• کمک به منعطف شدن بدن
• تحریک گردش خون
• افزایش سطح انرژی
• بهبود دامنه تحرکات
• کاهش سردردهای تنشی
• درمان سردرد
• درمان اسپاسم عضلانی

برای ماساژ درمانی به کجا مراجعه کنم؟

ماساژ تراپی می‌‌‌‌‌‌‌‌بایست توسط متخصصین این حوزه تجویز شود؛ چرا که، هرگونه اقدام به درمان خودسرانه می‌‌‌‌‌‌‌‌تواند آسیب‌‌‌‌‌‌‌‌های جبران‌ناپذیری را به بدن وارد سازد. هریک از سبک‌‌‌‌‌‌‌‌های ماساژ درمانی برای شرایط مختلفی کاربرد داشته و برای شرایط مشخصی تجویز می‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. در هنگام انتخاب ماساژ درمانگر نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌بایست به فاکتورهای مختلفی نظیر برخوداری از مدارک و مجوزهای معتبر و بهره‌‌‌‌‌‌‌‌مندی از محیط تخصصی و بهداشتی توجه داشته باشید. برای این منظور می‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از خدمات مشاوره رایگان ما بهره‌‌‌‌‌‌‌‌جویی کرده و از دریافت خدمات باکیفیت و ایمن اطمینان حاصل کنید.
تمام چیزی که باید از ماساژتراپی بدانید

کلام آخر

ماساژ تراپی یک راهکار بی‌‌‌‌‌‌‌‌نظیر برای رهایی از تنش و استرس است. چنانچه تکنیک‌‌‌‌‌‌‌‌های ماساژ درمانی توسط متخصصین این حوزه پیاده‌‌‌‌‌‌‌‌سازی شوند، می‌‌‌‌‌‌‌‌توان از نتایج آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای کاهش استرس، کاهش دردهای فیزیکی، درمان برخی از بیماری‌‌‌‌‌‌‌‌ها و بهبود برخی از آسیب‌‌‌‌‌‌‌‌دیدگی‌‌‌‌‌‌‌‌ها بهره‌‌‌‌‌‌‌‌جویی کرد. جهت اطمینان از دریافت نتایج ایده‌آل، بهتر است ماساژ درمانی را به متخصصین این حوزه واگذار کنید. در این هنگام می‌‌‌‌‌‌‌‌بایست به فاکتورهایی نظیر برخوردار از مدارک معتبر، تجربه کافی و محیط مطلوب توجه داشته و اطمینان حاصل کنید که کاندید مناسبی برای انجام ماساژ درمانی هستید. 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج