۱۴۲۹۴۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پرونده دریای خزر با ۱۶۲ غرق شده بسته شد

عباسی افزود: بیشترین آمار غرقی‌ها در چهار ماه ابتدایی امسال با ۲۳ نفر مربوط به تهرانی‌ها و مازندران با ۲۲ و خراسان رضوی با ۱۲ نفر در رتبه بعدی قرار دارند.

ایسنا: دریای خزر امسال در سواحل گیلان و مازندران ۱۶۲ قربانی گرفت.

مدیرکل پزشک قانونی مازندران گفت: در چهار ماه نخست امسال ۹۷ نفر بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان خود را از دست دادند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد متوفیات غرق‌شدگی ۲۰۲ نفر بود، ۵۲ درصد کاهش یافته است.

دکتر علی عباسی با اشاره به این‌که ۷۷ درصد از غرق شدگان غیربومی هستند، تصریح کرد: از کل موارد غرق‌شدگی در چهار ماهه ابتدایی امسال ۹۱ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند. هم‌چنین از این تعداد۵۷ درصد مجرد و ۴۳ درصد متاهل هستند.

وی ادامه داد: در این مدت شهرستان‌های نوشهر با ۱۶، محمودآباد با ۱۵ و بابلسر با ۱۲ فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند، این در حالی است که شهرستان بهشهر تنها شهری است که هیچ گزارشی از مرگ بر اثر غرق شدگی در آن به ثبت نرسیده است.

مدیرکل پزشک قانونی مازندران گفت: بر اساس این گزارش، ۵۲ نفر در ۸۴ روز عادی، ۲۴ نفر در ۲۱ روز تعطیل و ۲۱ نفر در ۱۸ روز قبل از تعطیلات غرق شده‌اند.

عباسی افزود: بیشترین آمار غرقی‌ها در چهار ماه ابتدایی امسال با ۲۳ نفر مربوط به تهرانی‌ها و مازندران با ۲۲ و خراسان رضوی با ۱۲ نفر در رتبه بعدی قرار دارند.

عباسی اظهار داشت: بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مردادماه با ۴۴ نفر، شهریور با ۳۴ نفر، تیر با ۱۵ نفر و خرداد با ۴ مورد بود.
وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق‌شدگان در سنین 21 تا 30 سال هستند و بعد از آن 11 تا 20 با 30 مورد و 31 تا 40 با 20 مورد غرقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

جان باختن 65 شناگر در آب‌های گیلان

معاون اجتماعی پلیس گیلان گفت: 65 شناگر به دلیل عدم آشنایی به فنون شنا در آب‌های گیلان جان باختند.

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه با بیان این خبر گفت: متاسفانه در 6 ماهه گذشته از سال در آب‌های استان گیلان، 65 شناگر ناشی جان خود را فدای بی‌احتیاطی کردند.

جعفری خیرخواه توجه نکردن مسافران به علایم هشداردهنده شنا ممنوع و تذکرات ماموران حاضر در سواحل را دیگر علت‌های غرق شدگی اعلام و اظهار کرد: مسافران باید در بهره‌برداری از سواحل، در مناطقی که طرح سالم‌سازی در آن اجرا می‌شود حضور یافته و توصیه‌های پلیس و ناجیان غریق را جدی بگیرند.

وی اکثر غرق شدگی‌های ثبت شده در استان گیلان را در شهرهای بندرانزلی، رودسر، رشت، رودبار، فومن، رضوانشهر، لنگرود، تالش و آستانه اشرفیه بیان و تصریح کرد: عمده جان باختگان به دلیل شنا در رودخانه و دریا جان خود را از دست داده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج