۱۴۷۷۵
۱ نظر
۵۰۴۴
۱ نظر
۵۰۴۴
پ

بشار اسد فقط ۲۴ ساعت مهلت دارد

کمیته وزارتی اتحادیه عرب از سوریه خواست تا پروتکل اعزام ناظران به این کشور را در اسرع وقت امضا کند و در غیر این صورت تحریم‌های مصوب علیه دمشق اجرا خواهد شد. وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که تعیین مهلت مردود است.

کمیته وزارتی اتحادیه عرب از سوریه خواست تا پروتکل اعزام ناظران به این کشور را در اسرع وقت امضا کند و در غیر این صورت تحریم‌های مصوب علیه دمشق اجرا خواهد شد. وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که تعیین مهلت مردود است.

کمیته وزارتی اتحادیه عرب روز گذشته بار دیگر علیه سوریه تشکیل جلسه داد و هیئتی به نمایندگی از ترکیه را در نشست خود میزبانی کرد.

این نشست برای بازنگری در موارد تحریمی علیه سوریه برگزار شد که چندی پیش اتحادیه عرب تصویب کرد اما رسانه‌هایی مانند الجزیره که رویکردی خصمانه علیه سوریه دارند با فضاسازی به گونه‌ای خبر را منتشر کردند که تحریم‌های جدیدی علیه سوریه جلوه کند.

شیخ حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر که ریاست کمیته وزارتی را بر عهده دارد، سوریه را به امضای پروتکل اعزام ناظران فراخواند و به دمشق هشدار داد که این پروتکل را در اسرع وقت امضا کند و در غیر این صورت عواقب و تحریم‌ها گریبان آن را خواهد گرفت.

وی اعلام کرد که به هنگام نشست دیروز، با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه تماس تلفنی گرفته و از وی خواسته است تا پروتکل را تا امروز یکشنبه امضا کنند.

برخی رسانه‌ها مدعی شدند که اتحادیه عرب مهلت یک روزه به سوریه داده است تا با پروتکل اعزام ناظران به این کشور موافقت کند.

نخست وزیر قطر که تاکنون از کاری علیه دمشق دریغ نکرده است و تمایل شدیدی برای بین‌المللی شدن بحران سوریه دارد، هشدار داد که ممکن است زمام امور از دست اعضای اتحادیه عرب خارج شود.

طبق تحریم‌های سوریه ۱۹ نفر از شخصیت‌ها و مسئولان بلندپایه سوریه جز بشار اسد و ولید معلم رئیس جمهوری و وزیر خارجه سوریه از سفر به کشورهای عربی منع شدند و دارایی‌های احتمالی آنان در کشورهای عربی مسدود می‌شود. همکاری با بانک مرکزی سوریه متوقف می‌شود و تبادلات تجاری با سوریه جز کالاهای راهبردی تعلیق می‌شود.

کمیته فنی که مامور تعیین کالاهای راهبردی بود، لیست خود را ارائه داد و کمیته وزارتی با آن موافقت کرد.

بر اساس این تحریم‌ها صادرات هرگونه سلاح به سوریه نیز مشمول تحریم می‌شود. میزان پروازها از کشورهای عضو اتحادیه عرب به دمشق به میزان ۵۰ درصد کاهش خواههد یافت.

این تحریم‌ها از ۱۵ ماه دسامبر تا پایان ماه جاری اجرا خواهد شد.

کمیته وزارتی همچنین از نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب خواست تا به سوالات دمشق درباره بندهای پروتکل پاسخ بدهد.

واکنش دمشق

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که موضع سوریه در قبال پروتکل کاملا روشن است و نیازی به تعیین کردن زمان نیست.

جهاد مقدسی سخنگوی رسمی وزارت خارجه سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با تلویزیون الدنیا (سوریه) اعلام کرد که هرگونه مهلت تعیین کردن مردود است و نیازی به تعیین این زمان‌ها نیست.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بشار اسد فقط 24 ساعت مهلت دارد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهاب

      بايد تحريمش كنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج