adexo3
۱۴۹۵۲
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

هواپیمای پهپاد آمریکا در تور سپاه + عکس

س از آنکه مشخص شد هواپیمای پهپاد آمریکا قصد نفوذ و جاسوسی بر فراز کشورمان را دارد توسط نیروهای مسلح به زمین نشانده شد و وزارت امور خارجه با احضار سفیر سوئیس در تهران، ضمن اعتراض بسیار شدید به تجاوز یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا به عمق حریم هوایی ایران، توضیحات فوری و اقدامات جبرانی دولت آمریکا در این زمینه را خواستار شد.

پس از آنکه مشخص شد هواپیمای پهپاد آمریکا قصد نفوذ و جاسوسی بر فراز کشورمان را دارد توسط نیروهای مسلح به زمین نشانده شد و وزارت امور خارجه با احضار سفیر سوئیس در تهران، ضمن اعتراض بسیار شدید به تجاوز یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا به عمق حریم هوایی ایران، توضیحات فوری و اقدامات جبرانی دولت آمریکا در این زمینه را خواستار شد.

نیروهای مسلح، واحدهای جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی ۱۳ آذرماه اعلام کردند که موفق شده اند با اقدامات عملیاتی خود یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع "RQ۱۷۰" را که به طور محدود به مناطق مرزی شرق کشور تجاوز کرده بود، کشف و از کنترل متجاوزین خارج ساخته و آن را با اندک خسارتی سرنگون کرده و در اختیار بگیرند.

پهپاد "RQ۱۷۰" تصاحب شده توسط نیروهای مسلح ایران از مدرنترین پهپاد های ارتش آمریکاست که طراحی آن شبیه به جنگنده بمب افکن های رادار گریز است و از سال ۲۰۰۹ به صورت رسمی شروع به کار کرده است.

این پهپاد فوق پیشرفته با توجه به قابلیت های جاسوسی آن تا پیش از این صرفا در اختیار سازمان سیا قرار داشته است که از حالا باید گفت این انحصار توسط ایران شکسته شده است.

این پهپاد دارای رادارهای فوق پیشرفته با قابلیت کنترل از راه دور و دارای قابلیت هدایت از خود آمریکا است.

این هواپیما با وزنی بیش از ۳ تن با هر بار سوختگیری تا ۱۵۰۰ کیلومتر پرواز می کند ودارای توانایی تصویربرداری با لنز های پیشرفته و قابلیت استراق سمع بالا است و امکان تشخیص مواد رادیو اکتیو را نیز دارد.

سازمان سیا برای یافتن محل اختفای اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده نیز از همین نوع هواپیما استفاده کرده است.

هواپیمای پهپاد آمریکا در تور سپاه + عکس

نحوه کنترل هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا توسط ایران

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه ۱۷ اذرماه چگونگی کنترل هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا به دست متخصصان جنگ الکترونیک نیروهای مسلح ایران را تشریح کرد.

وی اعلام کرد: اخیرا با اطلاعات جمع آوری شده و مراقبت های دقیق الکترونیکی مشخص شد این هواپیما قصد نفوذ و جاسوسی بر فراز کشورمان را دارد که پس از ورود این هواپیما به فضای شرق کشور، این هواپیما در کمین گاه الکترونیکی نیروهای مسلح قرار گرفت و با حداقل خسارت در ایران به زمین نشانده شد.

طول دو بال این هواپیما حدود ۲۶ متر، طول بدنه چهار و نیم متر و ارتفاع آن یک متر و ۸۴ سانتی متر است و دارای سیستم های پیشرفته جمع آوری اطلاعات در ابعاد الکترونیکی، تصویری و مخابراتی و سامانه های راداری مختلف است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این هواپیما از جهت نوع ساخت و پوشش، رادار گریز طراحی شده و از حیث فناوری آخرین نمونه هواپیماهای پیشرفته ای است که آمریکا مورد استفاده قرار می دهد.

سردار حاجی زاده با بیان این که فناوری به کار رفته در این هواپیما قبلا در هواپیماهای B۲ و F۳۵ نیز استفاده شده است، افزود: هدایت این هواپیما توسط ماهواره و همچنین ایستگاه های زمینی در افغانستان و آمریکا صورت می پذیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: کارشناسان و متخصصان نظامی به خوبی واقفند که این هواپیما چه اطلاعات تکنولوژیکی ذی قیمتی با خود دارد.


واکنش ناتو به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در ایران

ساعاتی پس از سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروهای آمریکایی توسط واحدهای جنگ الکترونیکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، نیروهای ناتو با تأیید این نکته که این هواپیما متعلق به آمریکا بوده است، اعلام کردند که این پهپاد از کنترل خارج شده بود. ناتو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هفته گذشته یک فروند هوایپمای تجسسی نظامیان آمریکایی که در شرق افغانستان مشغول مأموریت بود از کنترل خارج شد.

ناتو در این بیانیه اعلام کرد: احتمال می ‌رود این همان هواپیمایی باشد که مقامات ایرانی از سقوط آن خبر داده اند لذا تحقیقاتی را در مورد چگونگی ناپدید شدن این هواپیمای جاسوسی آغاز کرده اند.

هواپیمای پهپاد آمریکا در تور سپاه + عکس

احضار سفیر سوئیس در تهران

وزارت امور خارجه کشورمان با احضار سفیر سوئیس در تهران، ضمن اعتراض بسیار شدید به تجاوز یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا به عمق حریم هوایی ایران، توضیحات فوری و اقدامات جبرانی دولت آمریکا در این زمینه را خواستار شد.

در یادداشت اعتراضی دولت جمهوری اسلامی ایران که عصر روز پنج شنبه به سفیر سوئیس، حافظ منافع آمریکا در ایران تسلیم شد، با اشاره به افزایش اقدامات تحریک آمیز و مخفیانه آمریکا علیه ایران، از جمله تجاوز یک فروند پهپاد جاسوسی آر کی یو ۱۷۰ به عمق حریم هوایی ایران آمده است:

این اقدام دولت آمریکا نقض تمام قوانین و مقررات شناخته شده بین المللی و اقدام علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است و طبعاً همه مسئولیت آن بر عهده دولت آمریکاست.

جمهوری اسلامی ایران با اعلام شدیدترین اعتراضات خود عواقب تکرار چنین رفتارهایی را متوجه دولت آمریکا دانسته و حـق پی گیری شایسته موضوع را برای خود محفوظ می داند.

رونمایی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه در رسانه ملی

پنج شنبه شب نیز تصاویر هواپیمای فوق پیشرفته بدون سرنشین جاسوسی آمریکا که پس از تجاوز به خاک ایران به دست نیروهای مسلح کشورمان به زمین نشانده شده است، از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

هواپیماهای بدون سرنشین در ایران به «پهپاد» شهرت دارند که از حروف اول "پرنده هدایت پذیر از راه دور" گرفته شده‌است.

کنترل پهپاد بدون استفاده از انسان در درون آن انجام می‌شود. اگر چه انسان می‌تواند به عنوان محموله در آن باشد. این وسیله پرنده از نیروهای ایرودینامیکی برای پرواز در مسیر دلخواه استفاده می‌کند. بهپادها یا بوسیله کنترل از راه دور یا با برنامه‌های پیش پروازی ریخته شده از قبل یا با سامانه‌های خودکار دینامیک هدایت می‌شوند.

پهپادها در حال حاضر در برنامه‌های نظامی که شامل جاسوسی و حمله می‌شود فعالیت می‌کنند. این هواپیماها همچنین در برنامه‌های غیر نظامی مانند خاموش کردن آتش سوزی‌ها یا جایی که پرواز برای خلبان خطر دارد یا کنترل پلیس در ناآرامی‌ها و صحنه‌های جرم یا شناسایی بیشتر حوادث غیرمترقبه طبیعی استفاده می‌شوند.

بیشترین سرمایه‌گذاری در جهان در زمینه ساخت و تجهیز بهپادها را وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا انجام داده‌است؛ به طوری که بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ حدود ۳ میلیارد دلار هزینه برای طراحی ساخت و تجهیز بهپادها هزینه کرده‌است. حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ باعث شد تا دولت آمریکا بودجه بیشتری را به طراحی و ساخت و تجهیز پهپادها اختصاص دهد.

خبر سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا و غنیمت‌گرفتن آن توسط نیرو‌های مسلح ایران در شبکه‌های تلویزیونی و خبرگزاری‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

با این حال امریکایی ها نتوانسته اند نگرانی خود را از احتمال لو رفتن تجهیزات مدرن جاسوسی این پهپاد را پنهان کنند چه بسا آنان این نگرانی را دارند که این توانمندی در اختیار رقبای امریکا که رابطه نزدیکی با ایران دارند یعنی چین و روسیه قرار گیرد احتمالی که از سوی سفیر ایران در سازمان ملل در مصاحبه با سی ان ان رد شد.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

هواپیمای پهپاد آمریکا در تور سپاه + عکس



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      سلام جدا که دستشون درد نکنه واقعا دمشون گرم

    • م-ر

      سلام وخسته نباشید.
      آفرین بر همت و برعلم تان برعزت و عزمتان.(به کوری چشم دشمنان،ما ایستاده ایم)

    • amini

      آفرین برهمت وپشتکار شمامهندسان کشورمان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج