adexo3
۱۴۹۷۱
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

افشای ماموریت هواپیمای پهپاد آمریکا در ایران

برخی مطبوعات سوییس ماموریت این جاسوس آمریكایی برفراز آسمان ایران را فاش كردند.

دو روز پس از آنكه اعلام شد نیروهای مسلح ایران توانسته اند از طریق حملات سایبری، هواپیمای جاسوسی آر كیو ۱۷۰ آمریكا را در خاك ایران فرود آورند، برخی مطبوعات سوییس ماموریت این جاسوس آمریكایی برفراز آسمان ایران را فاش كردند.

مطبوعات سوییس در این زمینه نوشتند كه این هواپیما در حال عملیات برای شناسایی ساختارهای هسته ای ایران بوده است.

روزنامه 'نویه زوریخر تسایتونگ' به نقل از یك مقام آمریكایی كه نامش فاش نشده گزارش كرده كه این امر جزء عملیات سری آمریكا برای بدست آوردن اطلاعات دقیق تر درباره برنامه هسته ای ایران است.

این درحالی است كه پیش از این به نقل از مقامات آمریكایی ادعا شده بود كه این هواپیماها در افغانستان برای عملیات شناسایی در پاكستان و تحركات طالبان و القاعده در آن كشور مورد استفاده قرار می گیرند.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه روز گذشته چگونگی كنترل هواپیمای پیشرفته جاسوسی امریكا بدست نیروهای مسلح ایران را تشریح كرد.

وی گفت: اخیرا با اطلاعات جمع آوری شده و مراقبت‌های دقیق الكترونیكی مشخص شد این هواپیما قصد نفوذ و جاسوسی بر فراز كشورمان را دارد كه پس از ورود این هواپیما به فضای شرق كشور، این هواپیما در كمین گاه الكترونیكی نیروهای مسلح قرار گرفت و با حداقل خسارت در ایران به زمین نشانده شد.

طول دو بال این هواپیما حدود ۲۶ متر، طول بدنه چهار و نیم متر و ارتفاع آن یك متر و ۸۴ سانتی متر است و دارای سیستم های پیشرفته جمع آوری اطلاعات در ابعاد الكترونیكی، تصویری و مخابراتی و سامانه های راداری مختلف است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: این هواپیما از جهت نوع ساخت و پوشش، رادار گریز طراحی شده و از حیث فناوری آخرین نمونه هواپیماهای پیشرفته‌ای است كه امریكا مورد استفاده قرار می‌دهد.

"پهپاد"‌ واژه ای است که برای هواپیماهای بدون سرنشین تعریف شده و مخفف "پرنده هدایت پذیر از دور" است که از حروف اول کلمات مذکور ساخته شده است.

منبع: ایرنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

افشای ماموریت هواپیمای پهپاد آمریکا در ایران




پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sansiz

      اقا تو رو خدا ما رو شرمنده نکنید وظیفم بود البته میخواستم با یه ارپی جی منفجرش کنم گفتن سالم میخواهمش منم لاستیکش با تیر زدم سقوط کرد خوشبختانه سالم موند d:

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج