اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۲۳۰۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مجلس به بلاتکلیفی وزارت علوم پایان دهد

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه فخرالدین احمدی دانش آشتیانی گزینه جدید دولت برای تصدی وزارت علوم از مدیران بسیار باسابقه آموزش عالی کشور است، گفت: نمایندگان با رای خوب، وزارت علوم را از بلاتکلیفی خارج کنند.

ایرنا: حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره گزینه جدید پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: انتظار مردم از نمایندگان این است که در شرایط حساس کنونی بیشتر به دولت کمک کنند.

وی اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دولت بار سنگینی بر عهده دارد و رفع مشکلات مردم، مسایل اقتصادی و همچنین مذاکرات هسته ای از آن جمله است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: دانشگاه مدتی است که از لحاظ مدیریت عالی دچار بلاتکلیفی شده است که امیدوارم نمایندگان به این خواست عمومی مردم پاسخ مثبت دهند و با رای خوبی که به آقای دانش می دهند این وزراتخانه را از بلاتکلیفی خارج کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش آشتیانی شخصیتی ارزشی از خانواده ای روحانی است، یادآور شد: آقای دانش سالها مسوولیت معاونت وزیر در حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش را برعهده داشته و حوزه فعالیت وی اساسا پس از پیروزی انقلاب در این زمینه بوده است.

انصاری با تاکید بر اینکه دانش آشتیانی هیچ حاشیه ای نداشته و دغدغه وی خدمت به انقلاب و نظام بوده است، ادامه داد: بنابراین امیدواریم مجلس شورای اسلامی رای خوبی به وی دهد.

وی در عین حال افزود: متاسفانه جریاناتی خارج از مجلس که از اساس با دولت مخالف و به دنبال قرار دادن چوب لای چرخ دولت هستند، از دیروز که گزینه جدید وزارت علوم معرفی شد، سعی کردند که جو روانی و فشار رسانه ای به نمایندگان مجلس وارد کنند؛ که به طور حتم شان نمایندگان اینگونه نیست که جریانات بیرون از مجلس حس کنند می توانند تاثیرگذار باشند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه امیدواری بسیاری وجود دارد که دانش آشتیانی با تعامل دولت و مجلس رای بیاورد، ادامه داد: ان شاءالله با جلساتی که توسط ما و دانش آشتیانی تنظیم شده است و همچنین در جلسات کمیسیون های تخصصی، فراکسیون ها، مجامع استانی و ملاقات با هیات رییسه و رییس مجلس سعی می شود، دانش آشتیانی و برنامه های وی بخوبی معرفی شود و احیانا اگر سوال و شبهه ای وجود دارد؛ رفع گردد.

انصاری تصریح کرد: هیچگونه حاشیه ای در مورد وزیر پیشنهادی علوم مطرح نیست و صلاحیت های عمومی و شرایط قانونی عمومی وی قبل از معرفی وزیر پیشنهادی توسط دولت و رییس جمهوری در نظر گرفته شده و استعلامات لازم انجام شده است. وزارت اطلاعات و دیگر نهادها وی را تایید کرده اند، بنابراین هیچ دلیلی نمی بینیم که وزیر پیشنهادی رای نیاورد.

انصاری با بیان اینکه دانش آشتیانی نیرویی کاملا باسابقه و فرهنگی است، اضافه کرد: اگر بخواهیم با شاخص های اصولگرایی این موضع را بسنجیم، با توجه به سابقه مدیریتی مثبت، دانش مرتبط، خدمات ارزشمند، پایداری و وفاداری به نظام که در وی وجود دارد، وی نیروی مناسب و خوبی است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری همچنین گفت که تاریخ دقیق جلسه رای اعتماد هنوز مشخص نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج