طرح عجیب یک پوستر تبلیغاتی باعث سوتفاهم شد!
یک برند پوشاک با انتشار کمپینی تبلیغاتی درباره «جمعه سیاه» با انتقادهای گسترده کاربران در شبکههای اجتماعی روبهرو شد. در این کمپین، بهگونهای القا شده بود که واژه «سیاه» در این روز به رنگ پوست افراد اشاره دارد؛ برداشتی که کاربران آن را نادرست و غیرمسئولانه توصیف کردند.
برترینها: یک برند پوشاک با انتشار کمپینی تبلیغاتی درباره «جمعه سیاه» با انتقادهای گسترده کاربران در شبکههای اجتماعی روبهرو شد. در این کمپین، بهگونهای القا شده بود که واژه «سیاه» در این روز به رنگ پوست افراد اشاره دارد؛ برداشتی که کاربران آن را نادرست و غیرمسئولانه توصیف کردند.
منتقدان تأکید کردهاند که وجه تسمیه جمعه سیاه هیچ ارتباطی با رنگ پوست ندارد و استفاده تبلیغاتی از این برداشت نادرست میتواند به حساسیتهای نژادی دامن بزند. برخی کاربران نیز نوشتند در بسیاری از کشورها، راهاندازی چنین کمپینی میتوانست به لغو همکاری با برند و واکنشهای جدیتری منجر شود.

ارسال نظر