۱۵۷۷۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

معمای محاسبه بیمه شخص ثالث

نحوه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث دستخوش تغییراتی شده که افزایش ۷۰ درصدی تخفیف ها فقط بخش خوب ماجراست. این سکه روی دیگری هم دارد به نام جریمه خسارت زننده که احتمالا برای راننده ها خیلی خوشایند نیست.

برترین ها به نقل از هفت صبح : تصور کنید شما در خیابان تصادف می کنید و دست بر قضا مقصر هم هستید. در این موقعیت اولین کاری که می کنید از خودرو پیاده می شوید و براساس تجربیات قبلی سعی می کنید خسارت خودروی طرف مقابل را تخمین بزنید و مثلا به رقمی حدود ۱۰۰ هزار تومان می رسید.

حالا دو راه پیش رو دارید، علی القاعده باید یک کوپن از بیمه شخص ثالث شما مصرف شود تا شرکت بیمه، خسارت طرف مقابل را بدهد. در این شرایط خیلی ها ترجیح می دهند خسارت را نقدا بدهند تا از بیمه نامه شان کوپنی مصرف نشود.

دلیلش هم این است که اگر شما در طول یک سال سابقه تصادف نداشته باشید، سال بعد برای تمدید بیمه نامه می توانید از تخفیف هایی بهره بگیرید که سال به سال افزایش پیدا می کند. قبلا این تخفیف های عدم تصادف از ۱۰ تا ۵۰ درصد بود و از چندی پیش تا ۷۰ درصد هم (تخفیف سال های آتی) بالا می رود اما این همه ماجرا نیست.

آن طور که روابط عمومی بیمه مرکزی اعلام کرده، نحوه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث دستخوش تغییراتی شده که افزایش ۷۰ درصدی تخفیف ها فقط بخش خوب ماجراست. این سکه روی دیگری هم دارد به نام جریمه خسارت زننده که احتمالا برای راننده ها خیلی خوشایند نیست. خلاصه ماجرا این است اگر شما یک بار تصادف کنید سال بعد باید قید تخفیف ها را بزنید.

اگر برای بار دوم تصادف کردید و دو کوپن از چهار کوپن شما مصرف شود نه تنها از تخفیف خبری نیست، بلکه باید جریمه هم بپردازید! یعنی وقتی برای تمدید بیمه نامه خود مراجعه می کنید ۲۰ درصد به تعرفه حق بیمه شما اضافه می شود به همین ترتیب اگر سه کوپن مصرف کرده باشید ۴۰ درصد و اگر هر چهار کوپن شما رفته باشد باید ۶۰ درصد اضافه تر پول حق بیمه بدهید و اگر خسارت بدنی (جانی) در کارنامه تان داشته باشد تا ۱۰۰ درصد هم این جریمه افزایش پیدا می کند.

برای تحقیق درمورد جزئیات این ماجرا با آقای سپهری، نماینده بیمه ایران تماس می گیریم که او هم ضمن تایید این مسئله توضیح می دهد «مثلا اگر صاحب یک خودروی پژو باشید با مصرف دو کوپن سال بعد به جای حدود ۵۰۰ هزار تومان حق بیمه، باید بالای ۶۰۰ هزار تومان حق بیمه بپردازید.»

با این اعداد و ارقام بیمه پیداست که این تغییر کوچکی در آیین نامه بیمه شخص ثالث نیست اما نه شرکت های بیمه کننده و نه بیمه مرکزی کشور هیچ اطلاع رسانی درمورد این موضوع نکرده اند و خیلی از راننده ها اصلا روحشان هم از این موضوع خبر ندارد و همیشه بالش نرمی زیر سرشان است که چون پول بیمه داده ایم جای نگرانی نیست و با خیال قرص کوپن ها را مصرف می کنند. درصورتی که بعدا متوجه می شوند چه کلاه گشادی سرشان رفته است.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

معمای محاسبه بیمه شخص ثالث

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج