adexo3
۱۵۷۸۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

عمه و شوهر عمه این کره را اداره می کنند!

پس از درگذشت کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی، سکان اداره کشور رسما به پسرش کیم جونگ اون سپرده شده است، اما آیا این جوان ۲۷ ساله خواهد توانست در برابر کهنه کاران این کشور هسته ای قدرت نمایی کند؟

برترین ها به نقل از هفت صبح : پس از درگذشت کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی، سکان اداره کشور رسما به پسرش کیم جونگ اون سپرده شده است، اما آیا این جوان ۲۷ ساله خواهد توانست در برابر کهنه کاران این کشور هسته ای قدرت نمایی کند؟

بحث بر سر جانشینی کیم جونگ ایل از مدت ها پیش از مرگ او آغاز شده بود. تا چند سال قبل گفته می شد که احتمالا پس از کیم جونگ ایل، پسر بزرگ او کیم جون اون، رهبری کره شمالی را در دست خواهد گرفت اما به دلایلی، این تصمیم عملی نشد و دو سال پیش، رسانه های کره جنوبی نوشتند که شایع شده رهبر کره شمالی کیم جونگ اون را به جانشینی برگزیده است.

در ماه های بعد، گزارش های پراکنده ای از حضور کیم جونگ اون در برخی مراسم دولتی منشتر شد و بعدها خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که وی به درجه ژنرالی ارتش خلق کره منصوب شده است.

عمه و شوهر عمه این کره را اداره می کنند!

به گزارش برترین ها در پاییز سال گذشته، رسانه های خبری کره شمالی گزارش کردند که کیم جونگ اون همراه با پدرش در مراسم شصت و پنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگران کره شمالی شرکت کرده و این خبر تاییدی تلقی شد بر انتخاب او به جانشینی رهبر وقت کره شمالی.

رسانه های دولتی کره شمالی در گزارش های خود از کیم جونگ اون به عنوان فردی با نبوغ استثنایی نظامی ستایش کرده اند که نشان می دهد انتخاب او از حمایت کامل ارتش که یکی از نهادهای تعیین کننده در نظام حکومتی کره شمالی محسوب می شود، برخوردار بوده است.

همه چیز در کره شمالی در پرده ای از ابهام قرار دارد، ولی یک چیز واضح و آشکار است؛ اینکه کیم جونگ اون ۲۷ ساله که عنوان «وارث کبیر» را به دوش می کشد، تجربه و توان اداره کشوری هسته ای با ۲۳ میلیون نفر جمعیت و دشمنان بسیار خارجی را نخواهد داشت. انتصاب او به عنوان رهبر جدید کشور، تنها بخشی از انتقال قدرتی است که دیگر متحدان رهبر سابق را در پست های کلیدی اطراف او قرار داده است.

بسیاری از کارشناسان مسائل کره شمالی بر این اعتقادند که قدرت اصلی پشت سر رهبر جوان، شوهر عمه او جانگ سونگ تائک ۶۵ ساله است. جانگ که با ازدواج با خواهر کیم جونگ ایل، رابطه محکمی با صدر قدرت کره شمالی برقرار ساخته، ۳۰ سال تمام فراز و نشیب های سیاسی را پشت سر گذاشت تا سرانجام بتواند دست راست رهبر مرحوم بنشیند.

مارکوس نولند، کارشناس مسائل آسیا و از اعضای ارشد موسسه پترسون، نگاهی تحقیقاتی و مشاوره ای در واشنگتن می گوید: «احساسم درباره جانگ این است که او مردی بسیار تواناست. شاید افکار و ایده های مخرب و بد و انگیزه های غیرانسانی داشته باشد، ولی اگر به سیر حرفه ای او نگاه کنید، واضح است که فردی قدرتمند و توانا است.» کیم جونگ اون بیشتر عمرش را در کره شمالی گذرانده ولی چند سالی را با نام مستعار در سوئیس تحصیل کرده است. از سال ۲۰۰۹ که مشخص شد او جانشین پدر خواهد شد، حضور عمومی او در کنار پدر در مراسم عمومی افزایش یافت، به درجه ژنرالی رسید و دستوراتی نظامی هم صادر کرد.

به گزارش برترین ها یک مقام عالی رتبه آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، می گوید: «کیم جونگ ایل سیبی را برگزید که از درخت نخواهد افتاد. او جانشینی برای خود انتخاب نکرد که از چشم اندازش برای کره شمالی برگردد یا تغییرات فاحشی در آن ایجاد کند.»

جانگ سابقه ای طولانی در نجات از وضعیت سیاسی وخیم دارد. او دست کم دوبار از حلقه مرکزی قدرت بیرون رانده شد. نخستین بار وقتی که خواست با کیم کیونگ هی، خواهر کوچک تر کیم جونگ ایل ازدواج کند، باوجود مخالفت کیم ایل سنگ، «رهبر کبیر» که در سال ۱۹۹۴ درگذشت؛ وی همچنین به گزارش گلوبال سکیوریتی دات کام، وب سایتی برای تحقیقات سیاست های نظامی جهان در فاصله سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ هم غیبش زده بود، پس از آنکه متهم شد می خواسته با ایجاد نفاق و حرکت های سیاسی قدرت را در دست بگیرد.

اما در نهایت، جانگ توانست با کیونگ هی ازدواج کند و به مقام رئیس کل کمیسیون دفاع ملی که مقام دوم کشور پس از رهبر است، برسد. وی همچنین رئیس بانک توسعه کشور است. به گفته کارشناسان، حالا او و همسرش، یعنی عمه و شوهرعمه وارث کبیر هستند که اداره کشور را در دست دارند نه کیم جونگ اون جوان.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

عمه و شوهر عمه این کره را اداره می کنند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلمان

      حالا عمه کدومه بعد شوهرش کدومه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج