adexo3
۱۵۸۵۹۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

فریبا کوثری:

قرار بود من قطام سریال «امام علی» باشم

بازیگر سریال تاریخی «مختارنامه» با اشاره به اینکه سریال‌های تاریخی از یک هویت مشخص برخوردارند، گفت: قرار بود قطام سریال «امام علی(ع)» من باشم، اما متاسفانه به لطف بعضی دوستان نتوانستم در این فیلم بازی کنم و ویشکا آسایش نقش قطام را بازی کرد.

ایسنا: آخرین شب از نمایش فیلم‌های عاشورایی برج میلاد تهران، به اکران فیلم «صلح سرخ»(مختارنامه) اختصاص داشت که در این برنامه فریبا کوثری و میترا آقامیری یکی از گریمورهای این سریال حضور داشتند و پس از آن نیز نشست نقد و بررسی فیلم آغاز شد.

قرار بود در سریال امام علی (ع) نقش قطام را بازی کنم

فریبا کوثری با اشاره به همکاری خود با داوود میرباقری گفت: قرار بود در سریال امام علی (ع) نقش قطام را من بازی کنم. حسین پناهی و داوود میرباقری به منزل من آمدند و فیلمنامه را خواندم و بعد تست گریم شدم و قرار شد در فیلم بازی کنم، اما متاسفانه به لطف بعضی دوستان نتوانستم در این فیلم بازی کنم و ویشکا آسایش نقش قطام را بازی کرد.

وی افزود: بعد از سریال امام علی(ع) از ایران رفتم و بعد از چند سال دوباره برگشتم و داوودمیرباقری پیشنهاد بازی در سریال «معصومیت از دست رفته» را داد و بعد «مختارنامه» را بازی کردم.

بازیگر سریال «مختارنامه» با اشاره به اینکه سه سال برای سریال «مختارنامه» وقت گذاشته است، گفت: ابتدا علاقه داشتم که نقش جاریه را که نسرین مقانلو بازی کرد را ایفا کنم، اما میرباقری گفت که باید نقش زن دیگر مختار را بازی کنم. در این سریال مختار دو همسر دارد اما در روایات تاریخی آمده است که وی سه همسر داشته است.

وی تاکید کرد: میرباقری اصرار داشت که رفتار من و نسرین مقانلو در سریال مانند دو هوو نباشد.

کوثری همچنین با اشاره به همکاری خوب ماه‌چهره خلیلی و نسرین مقانلو با وی در این سریال گفت: ابتدا قرار بود به جای ماه‌چهره خلیلی هدیه تهرانی در این سریال حضور داشته باشد اما به دلایلی این اتفاق نیافتاد.

زنان ایرانی قابلیت‌هایی فراتر از کار در آشپزخانه دارند

وی گفت: متاسفانه بیشتر نقش‌هایی که به زن‌ها داده می شود به نوعی است که انگار آنها دائم یا در آشپزخانه هستند و یا اینکه سبزی پاک می‌کنند؛ درحالی که زن‌های ما امروز قابلیت بیشتری دارند.

به گفته کوثری متاسفانه در بحث حضور زن‌ها در سینما و تلویزیون دچار سیاست‌های یک بام و دوهوا هستیم وگرنه بیشتر بازیگرهای ما توانایی‌های خوبی دارند اما محدودیت‌هایی که وجود دارد باعث می‌شود استعدادهای بازیگران کامل دیده نشود.

دستمزدم در مختارنامه بسیار پایین بود

کوثری همچنین گفت: این روزها در بازیگری به غلط همه به مدت زمان کار و میزان پولی که یک بازیگر می‌گیرد توجه دارند، در حالی که بعضی نقش‌ها، خود شخصیت نقش است که ارزش دارد؛ مثلا، برای من بازی در «مختارنامه» بسیار ارزشمند بود و برکات زیادی داشت، هرچند دستمزدم پایین بود.

وی با یادی از عظیم جوانروح گفت: ۱۳ سال با جوانروح همکاری داشتم و او به بازیگران و سایر عوامل گروه آنقدر نزدیک بود و محبت داشت که ما او را عموعظیم صدا می‌کردیم.

سریال های تاریخی از یک هویت مشخص برخوردارند

کوثری با اشاره به علاقه‌اش به سریال‌های تاریخی گفت: من سریال‌های تاریخی را دوست دارم زیرا به نظر من سریال‌های تاریخی از یک هویت مشخص و نشان مشخص برخوردارند و وقتی ما نقش یک فرد تاریخی را بازی می‌کنیم نقش انسانی با هویت را ایفا می کنیم.

بازیگر «فرزند خوانده» در ادامه افزود: بخش‌هایی از این سریال شامل صحنه های عاشورا، که به شدت هم تاثیرگذار بود حذف شد. تصور می‌کنم پیشداوری، دلیل حذف این صحنه ها قبل از دیده شدن آنها بود.

همچنین در ادامه این نشست میترا آقامیری یکی از مجریان گریم این سریال نیز گفت: طراحی های گریم این سریال توسط عبدالله اسکندری انجام می شد و میرباقری با اسکندری مشورت می کرد . تمام تلاش ما این بود که چهره بازیگران به شخصیت های عرب نزدیک‌تر شود. به خصوص درباره گریم خانم‌ها دنبال این بودیم تا گریم آنها دیده نشود.

وی در ادامه افزود: در این سریال برای گریم آقایان ۱۵ نفر گریمور وجود داشت اما برای گریم خانم ها فقط یک نفر وجود داشت. گریم هرکدام از خانم ها بین یک تا یک و نیم ساعت طول می کشید.

آقامیری گفت: در سینمای ایران دست گریمورها و چهره پردازان برای گریم خانم ها نسبت به آقایان بسیار بسته تر است و به طنز اتاق گریم را به نام اتاق توطئه می شناسند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز هم تبعیض علیه زنان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج