۱۶۰۷۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

بازیگرانی که سیمرغ کارگردانی را می خواهند

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال شاهد حضور بازیگرانی است كه این بار در كسوت كارگردانی در رقابت با فیلمسازان با تجربه و صاحب نام، بخت خود را برای كسب تندیس سیمرغ فجر می آزمایند.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال شاهد حضور بازیگرانی است كه این بار در كسوت كارگردانی در رقابت با فیلمسازان با تجربه و صاحب نام، بخت خود را برای كسب تندیس سیمرغ فجر می آزمایند.

حضور بازیگران در كسوت كارگردانی اتفاق جدیدی نیست و می توان در سینمای جهان نیز فیلمسازانی چون مل گیبسون، رابرت رد فورد، وارن بیتی، بیل مورفی، جودی فاستر و بسیاری دیگر را نام برد كه از مسیر بازیگری به كارگردانی رسیده اند.

اكنون در كنار كارگردانان مطرحی چون احمدرضا درویش، داریوش مهرجویی، ابوالقاسم طالبی كه برای حضور در جشنواره فجر خیز برداشته اند،'پیمان معادی'،'رضا عطاران'،'علی مصفا' و 'فرامرز قریبیان' بازیگران سینما با آثارشان خواهان حضور در ماراتن جشنواره سی ام فیلم هستند.

از میان این چهار بازیگر - كارگردان، معادی و عطاران فیلم اولی محسوب می شوند؛ مصفا دومین فیلمش را ساخته است و قریبیان نیز چهارمین تجربه كارگردانی را به جشنواره می آورد.

بازیگرانی که سیمرغ کارگردانی را می خواهند

** ۱۲ سال وقفه تا 'گناهكاران'

'فرامرز قریبیان' كه تاكنون در بیش از ۷۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی نقش آفرینی كرده، قصد دارد در سن هفتادسالگی تجربه جدید كارگردانی را در كارنامه هنری خود ثبت كند.

قریبان تاكنون سه بار در سال های ۶۶، ۷۱ و ۷۸ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم های سینمایی 'ترن'، ' بندر مه آلود' و 'مرد بارانی' از جشنواره فجر كسب كرده است.

او در سال ۶۵ با ساخت فیلم سینمایی 'جدال در تاسوكی' وارد عرصه كارگردانی شد اما تا ۹ سال بعد كه فیلم 'قانون' را جلوی دوربین برد، عرصه بازیگری را رها نكرد هرچند كه فیلم سینمایی 'چشمهایش' ساخت.

قریبیان این بار فیلم 'گناهكاران' را برای سی امین جشنواره فیلم فجر می سازد كه داستان آن را پسرش 'سام قریبیان' در گونه جنایی به نگارش درآورده است.

از رامبد جوان، شقایق فراهانی، كورش تهامی، قطب الدین صادقی، محسن افشانی و امید روحانی به عنوان بازیگران این فیلم سینمایی نام برده می شود و البته نقش آفرینی قریبیان در فیلم خود نیز جالب است .

بازیگرانی که سیمرغ کارگردانی را می خواهند

** زوج بازیگر این بار در 'پله آخر'

'علی مصفا' كه ۴۵ سالگی را پشت سر گذاشته است، دیگر بازیگری است كه دومین فیلم سینمایی خود را امسال راهی جشنواره فجر می كند؛ او در سال ۸۲ نخستین فیلم بلند خود با عنوان 'سیمای زنی در دوردست' و با نقش آفرینی همسرش لیلا حاتمی ساخت.

وی كه از سال ۷۱ با بازی در فیلم امید به عرصه بازیگری پا نهاد، در فیلم جدید خود با نام 'پله آخر' علاوه بر كارگردانی، دركنار همسرش به ایفای نقش پرداخته است.

'پله آخر' داستان دكتری میان سال به نام امین است كه پس از سال ها به ایران باز می گردد و به همراه مادرش زندگی می كند؛ او با شنیدن خبر مرگ یكی از دوستان كودكی به خانه شان می رود و درگیر ماجرای مرگ او می شود.

بازیگرانی که سیمرغ کارگردانی را می خواهند

** فیلمنامه نویسی، بازیگری و اكنون كارگردانی

'پیمان معادی' ۴۱ ساله فعالیت خود در عرصه هنر هفتم را ۱۱ سال پیش با نگارش فیلمنامه

'آواز قو' آغاز كرد و درنهایت در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار شانس خود را در دنیای بازیگری در فیلم 'درباره الی' اصغر فرهادی آزمود.

وی كه نگارش فیلمنامه های آواز قو، عطش، كما، كافه ستاره و شام عروسی را در كارنامه دارد، بار دیگر در سال ۸۸ در فیلم 'جدایی نادر از سیمین' مقابل دوربین رفت و این بار توانست در جشنواره برلین خرس نفره ای بهترین بازیگر مرد - برای گروه بازیگر مرد- را كسب كند.

معادی، سال گذشته فیلمنامه 'برف روی كاج‌ها' را كه حدود پنج سال پیش به نگارش درآورده بود، جلوی دوربین برد تا به عنوان یك فیلم اولی در سی امین جشنواره فیلم فجر حضور یابد.

معادی می گوید كه این فیلم یك درام اجتماعی و عاشقانه است و روایت ساده ای دارد و زندگی های زناشویی در جامعه امروز را به تصویر می كشد.

مهناز افشار، ویشكا آسایش كه سال گذشته سیمرغ بهترین بازیگری جشنواره فجر را كسب كردند، در كنار حسین پاكدل، صابر ابر، شیرین یزدان بخش و حسن معجونی در 'برف روی كاج ها' ایفای نقش كردند.

بازیگرانی که سیمرغ کارگردانی را می خواهند

** عطاران و 'رضا هرگز نمی خوابد'

'رضا عطاران' كه علاقه او به بازیگری و حضور در آثار طنز و كمدی غیر قابل انكار است و اكنون نیز دو فیلم ' اسب حیوان نجیبی است' و 'اخلاقتو خوب كن' را روی پرده سینماها دارد، امسال با فیلم 'رضا هرگز نمی خوابد' به جشنواره فجر سی ام می آید.

وی متولد ۱۳۴۷ مشهد است و از سال ۷۲ تاكنون به عنوان بازیگر، فیلمنامه نویس و كارگردان در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی حضور داشته است.

در فیلم رضا هرگز نمی خوابد كه مضمونی طنز دارد، اكبر عبدی، مریلا زارعی، رضا عطاران، سروش صحت، ویشكا آسایش، ناصر گیتی جاه، اصغر سمسارزاده و خداداد عزیزی نقش آفرینی كردند.

نام این فیلم بیش از هرچیز یادآور فیلم سینمایی 'وال استریت: پول هرگز نمی خوابد' ساخته الیور استون كارگردان آمریكایی است.

باید منتظر ماند تا مشخص شود، كارگردانانی كه ردای بازیگری نیز بر تن دارند،آیا توانسته اند آثار قابل قبولی برای نمایش در جشنواره سی ام فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی كشور ارایه كنند؟.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه امسال برگزار می شود.


منبع: ایرنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بازیگرانی که سیمرغ کارگردانی را می خواهند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ساینا

      ممنون از اطلاع رسانیتون ، تقریبا از همشون خوشم میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج