adexo3
۱۶۳۱۰۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کشته شدن ۶۰ خبرنگار در سال ۲۰۱۴

کمیته حمایت از خبرنگاران اعلام کرد در سال ۲۰۱۴، ۶۰ خبرنگار در سراسر جهان به خاطر شغل‌شان یا فعالیت‌های کاری‌شان کشته شده و ۴۴ درصد از آنها نیز به قتل رسیده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: کمیته حمایت از خبرنگاران اعلام کرد در سال ۲۰۱۴، ۶۰ خبرنگار در سراسر جهان به خاطر شغل‌شان یا فعالیت‌های کاری‌شان کشته شده و ۴۴ درصد از آنها نیز به قتل رسیده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ کمیته حفاظت از خبرنگاران مستقر در نیویورک در گزارش جدید خود آورده است یک چهارم از خبرنگاران کشته شده در سال ۲۰۱۴ به قتل رسیده‌اند و تعدادی نیز تهدید به مرگ شدند.

این کمیته اوایل امروز (سه شنبه) گزارش خود را منتشر کرده و در آن آورده است تعداد خبرنگاران کشته شده در سال ۲۰۱۴، از تعداد خبرنگارانی که در سال ۲۰۱۳ کشته شدند ۱۰ مورد کمتر بوده است اما این تعداد در سال ۲۰۱۴ در سه سال گذشته بالاترین آمار را داشته است.

کمیته حفاظت از خبرنگاران در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و از آن زمان تاکنون به انتشار گزارش در مورد تعداد خبرنگاران کشته و مقتول در جریان درگیری‌ها و حضورشان در صحنه برای گرفتن گزارش می‌پردازد.

در این گزارش همچنین آمده است، دستکم ۱۷ خبرنگار در جریان انتشار اخبار درباره درگیری‌های داخلی سوریه در سال ۲۰۱۴ کشته شدند که از زمان آغاز این ناآرامی‌ها در سال ۲۰۱۱ در سوریه این تعداد ۷۹ تن هستند.

درگیری میان دولت اوکراین و مخالفان دولت کی‌یف در شرق اوکراین نیز باعث شده تا پنج خبرنگار و دو تن از اصحاب رسانه در این منطقه کشته شوند. این اولین تعداد قربانیان اصحاب رسانه در اوکراین محسوب می‌شود.

در جریان جنگ ۵۰ روزه اسرائیل در نوار غزه دستکم چهار خبرنگار و سه تن از اصحاب رسانه کشته شدند. در عراق نیز پنج خبرنگار کشته شدند که سه تن از آنها حین پوشش درگیری‌ها علیه داعش جان خود را از دست دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج