اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۳۲۲۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

دلیل ۸۰ درصد تصادفات رانندگی در ایران

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با بررسی دقیق حوادث رانندگی در راه های کشور و تجزیه و تحلیل آن، حدود ۸۰ درصد تصادفات و تلفات جاده ای دارای منشا خطاهای انسانی هستند.

خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با بررسی دقیق حوادث رانندگی در راه های کشور و تجزیه و تحلیل آن، حدود ۸۰ درصد تصادفات و تلفات جاده ای دارای منشا خطاهای انسانی هستند.

داود کشاورزیان بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی در رانندگی و نهادینه کردن رفتار و فرهنگ صحیح رانندگی تاکید کرد و افزود: با فرهنگ سازی و نهادینه شدن رانندگی صحیح باید از افزایش حوادث رانندگی در راه های کشور جلوگیری شود.

وی با اشاره به وجود حدود ۱۸ میلیون خودرو، شش میلیون موتور و ۸۰ هزار کیلومتر راه شامل آزادراه، بزرگراه و راه اصلی و فرعی و بالغ بر یکصد هزار کیلومتر راه روستایی در کشور، گفت: در نگاه کلان شاید چنین تصور شود که بخش اندکی از تصادفات و سوانح رانندگی برون شهری مربوط به وضعیت جاده ها و یا وسایل نقلیه باشد، اما در نگاه خرد و تجزیه و تحلیل دلایل تصادفات و بررسی شاخص های مختلف حاکی از آن است که حدود ۸۰ درصد تصادفات و تلفات جاده ای منشا انسانی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: کاهش تلفات سوانح رانندگی در جاده های کشور عزم جدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس و دیگر دستگاه های ذیربط است و با اعمال قانون و بخش دیگری از آن با توسعه و ترویج فرهنگ و رفتارهای رانندگی امکان پذیر است و رادیو با برنامه صدای راهبران بستر و ظرفیت مناسبی در این زمینه محسوب می شود.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از آمادگی این سازمان برای هر نوع اقدام و تلاش فرهنگی جهت ارتقا ایمنی و سفر هموطنان در راه های کشور خبر داد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت این رسانه و اصلاح برخی عادات فرهنگی نادرست از سوی عده قلیلی از رانندگان، می توان به کاهش حوادث رانندگی در کشور امیدوار بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      80 درصدش اشتباهات انسانی نیست. اشتباهات خودروسازیهامونه. چطور برای کشورهای دیگه اینطور نیست. اگه جاده ها استاندارد بود و خودروهامون گاری نبودن و امنیت داشتند معلوم میشد اشتباهات انسانی هست یا نه. با یه تصادف کوچیک طرف فوت میشه بعدم میندازن گردن مردم. خودتون هیچ اشتباهی ندارین ماشالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج