adexo3
۱۶۳۳۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تا ۱۰ روز دیگر قیمت ها ۲۰ درصد گران خواهد شد

برای خرید لوازم خانگی عجله کنید

اگر می خواهید برای دخترتان جهیزیه بخرید یا با پس اندازی که دارید می خواهید لوازم خانه خود را عوض کنید، فرصت را غنیمت بدانید و تا ۱۰ روز دیگر خرید خود را انجام دهید؛ زیرا از روز بیستم دی به طور رسمی، پروژه افزایش قیمت کلید خواهد خورد.

برترین ها به نقل از تماشا: اگر می خواهید برای دخترتان جهیزیه بخرید یا با پس اندازی که دارید می خواهید لوازم خانه خود را عوض کنید، فرصت را غنیمت بدانید و تا ۱۰ روز دیگر خرید خود را انجام دهید؛ زیرا از روز بیستم دی به طور رسمی، پروژه افزایش قیمت کلید خواهد خورد.

اگر تا دیروز زمزمه های درگوشی بسیاری از فعالان این حوزه حکایت ازاین داشت که باتوجه به هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت مواد اولیه، باید قیمت کالاهای خانگی تغیری یابد امروز این زمزمه ها جای خود را به اظهارنظر رئیس اتحادیه داده است؛ طوری که محمد طحان پور، رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی، افزایش قیمت را امری گریزناپذیر دانسته و می گوید: «زمزمه تغییر قیمت ها هست و همه درخواست افزایش نرخ دارند. ما هم برای اینکه کالا کمیاب نشده و بازار سیاه درست نشود و تولیدکننده هم از تولید نیفتد، با این کار موافقیم».

این اظهارنظر رسمی طحان پور در حالی صورت می گیرد که تا پیش از این، ریاست اتحادیه برابر این افزایش قیمت مقاومت کرده و اجازه نداده بود قیمت ها افزایش یابد. البته او ورود به فاز دوم هدفمندی یارانه ها را در افزایش قیمت ها بسیار موثر می داند و می گوید: «با اجرای فاز دوم هدفمندکردن یارانه ها حامل های انرژی گران تر و مباحث بالارفتن هزینه هایی مانند حمل و نقل هم در کنار نوسان نرخ ارز برای اجناس خارجی مطرح می شود».

رئیس اتحادیه در لا به لای سخنان خود به گرانی ارز اشاره و تصریح کرده است: «وقتی ارز ۲۰ درصد گران می شود ممکن است کالا پنج درصد گران شود. باتوجه به درپیش داشتن بازار عید، نمی خواهیم قیمت ها بی رویه گران شود. هرچند برای اینکه در تولید وقفه نیفتد باید قیمت ها تا ده روز دیگر افزایش یابد».

افزایش قاچاق

هرچند گرانی لوازم خانگی را رئیس اتحادیه امری گریزناپذیر می داند و گرانی مواد اولیه و ارز را مهم ترین دلیل این گرانی برمی شمرد اما به نظر می رسد که افزایش قاچاق از مرزهای ایران عامل اصلی این گرانی باشد. این مسئله مورد اشاره رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هم قرار گرفت.

محمد طحان پور در این باره می گوید: «طی چند سال اخیر میزان قاچاق لوازم زندگی به کشور کاهش یافته بود، اما متاسفانه این روند در سال جاری به شدت رو به افزایش است. بین کالاهایی که به صورت قانونی وارد می شوند و کالاهای قاچاق تفاوت قیمت بالایی وجود دارد که همین عامل باعث رونق یافتن مجدد قاچاق لوازم خانگی به کشور شده است».

طحان پور با اشاره به اینکه کولر گازی و تلویزیون های LCD بیشترین میزان قاچاق را به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: «تفاوت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی قیمت کولر گازی و تلویزیون های LCD قاچاق با نمونه های غیرقاچاق مهم ترین علت افزایش استقبال مصرف کنندگان از کالاهای قاچاق است. طی ماه های اخیر شاهد ازدیاد انواع لوازم خانگی بی نام و نشان در بازارهای مصرف هستیم».

سخن آخر

رئیس اتحادیه لوازم خانگی اظهارداشت: «پایین بودن قیمت کالاهای قاچاق در مقایسه با محصول کارخانه های معتبر باعث استقبال مردم از آنها شده و روز به روز تقاضا برای این دست لوازم افزایش می یابد و اگر اوضاع به همین روال ادامه یابد، شاهد خواهم بود در آینده ای نه چندان دور بازار لوازم خانگی در انحصار کالاهای بی کیفیت و تقلبی قرار خواهد گرفت. سود حاصل از خرید و فروش این لوازم نصیب قاچاقچیان شده و دود آن به چشم مصرف کننده می رود».


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

برای خرید لوازم خانگی عجله کنید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج