۱۶۵۲۰۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

احمد خاتمی: جنایت فتنه‌گر دادگاه نمی خواهد

امام جمعه موقت تهران گفت: جنایت فتنه‌گر هیچ نیازی به دادگاه ندارد.

ایسنا: آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم گرامیداشت مراسم ۹ دی ماه که در رواق امام خمینی(ره) در حرم رضوی برگزار شد، حضور مردم در مراسم ۹ دی را معنای عملی همان شعاری دانست که در ۹ دی ماه ۸۸ در سراسر ایران فریاد شد و اظهار کرد: در جامعه‌ای که ما زندگی می‌کنیم ممکن است سه فضای متفاوت داشته باشیم.

وی افزود: فضای اول فضای حاکمیت حق است که در این فضا نباید حق و ولی فقیه را تنها گذاشت و تنها گذاشتن ولی فقیه به معنای همان تنها گذاشتن حضرت علی(ع) و همان وضعیتی است که برای مولا در شب ۱۹ رمضان پیش آمد و باعث شد او طلب مرگ کند.

خاتمی اضافه کرد: بنابراین در فضای حق نباید ولی فقیه را نیز تنها گذاشت و یکی از اهداف فتنه‌گران در سال ۸۸ شخص ولی فقیه بود آن‌ها می‌خواستند این اعتقاد را که ولی فقیه نائب امام زمان(عج) است را بشکنند و اگر می‌توانستند این کار را بکنند خیلی کارهای دیگر نیز انجام می‌دادند آنها آمدند تا کمر ولایت را بشکنند اما خودشان شکستند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: فضای دوم فضای باطل است گاه و گاه پیش می‌آید که فضای حاکمیت در یک کشور مانند زمان طاغوت فضای باطل باشد، اما گاه نیز حاکمیت باطل نیست و این فضای کشور است، که آلوده است.

وی به دو وظیفه مهم در فضای باطل اشاره کرد و گفت: کف وظیفه در فضای باطل این است که تحت تاثیر این فضا قرار نگیریم و خودمان را در این فضا هضم نکنیم و سقف وظیفه این است که این فضا را عوض کرده و بهبود ببخشیم.

خاتمی در ادامه در خصوص فضای سوم اظهار کرد: فضای سوم فضای فتنه است که در آن حق و باطل قاطی شوند و به صورت شفاف خود را نشان ندهند.

امام جمعه موقت تهران افزود: فتنه سال ۸۸ فتنه‌ای بود که در آن جاه طلبان و قدرت‌طلبان کشور را تا لبه پرتگاه پیش بردند اما نتوانستند موفق شوند و اگر موفق می‌شدند آنچه که بر سر اکراین آمد بر سر ایران نیز می‌آوردند.

خاتمی ادامه داد: اما به فضل خدا اینان نتوانستند موفق شوند و شما مردم کودتای مخملی آنها را شکست دادید.

این عضو مجلس خبرگان رهبری به هفت نکته در خصوص فتنه سال ۸۸ اشاره و اظهار کرد: نکته اول این که یک راس خارجی داشت که به آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، منافقین، سلطنت‌طلبان و رقاصه‌های فراری برمی‌گشت که اینان اردوگاه شرک و کفر را تشکیل داده بودند و در داخل نیز کسانی بودند که از ولایت عقده داشتند.

وی افزود: اینان نظامی می‌خواستند که خودشان در راس آن باشند و چه بسا حتی ولایت فقیه را می‌خواستند اما ولی فقیه‌ای که مقام معظم رهبری نباشد و این فقط ناشی از جاه‌طلبی و قدرت‌طلبی آنها بود.

خاتمی گفت: در فتنه ۸۸ به وضوح دیدیم سران فتنه برای اینکه رای نیاوردند حاضر بودند کشور را به آتش بکشند و مدام می‌گفتند انتخابات و رای مردم باید باطل شود که در اینجا رهبر مقام معظم از جمهوریت اسلام دفاع کردند و فرمودند «چرا رای مردم را باطل کنیم؟ چون شما رای نیاوردید؟ چون شما از صندوق در نیامدید» این مصداق بارز دیکتاتوری است و اینها دیکتاتوری‌های پنهان بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فتنه‌گران برای دنیای خود مسجدها به آتش کشیدند و در جریان این آشوب‌ها ما ۳۰ شهید، صدها جانباز و حتی جانباز قطع نخاعی داریم و روز عاشورایی که حتی در زمان طاغوت نیز روز محترم بود و کسی به عزاداران حمله نمی‌کرد اما در عاشورای سال ۸۸ از نزدیک دیدم که تهران مرکز جنگ شده بود و عده‌ای در خیابان‌ها شعار مرگ بر ولایت فقیه سر دادند.

وی عنوان کرد: ممکن است برخی از این سران فتنه بگویند این به ما مربوط نیست اما شماها بودید که که بیانیه شورشی دادید و مردم را به صحنه آوردید، آیا کسی با انگیزه الهی شهر را به آتش می‌کشد؟

خاتمی تصریح کرد: نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی آیت‌الله واعظ طبسی نیز هم در فتنه ۸۸ به صراحت به میدان آمدند و به صراحت گفتند حکم سران فتنه اعدام بوده و رافت نظام شامل حال آنها شده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: در حال حاضر نیز چنانچه قرار است پرونده فتنه‌گران توسط یک قاضی بررسی شود باید دو عنوان را برای فتنه‌گران در نظر گرفت اول باغی یعنی کسی که بر امام عادل خود خروج کند و دوم محارب به معنای کسی که سلاح برکشد و مردم را بترساند.

وی افزود: رافت نظام شامل حال فتنه‌گران شد ولی بعضی‌ها در این دانشگاه و آن دانشگاه سخنرانی می‌کنند و حمایت از فتنه‌گران را قهرمانی می‌دانند اما اینان همان کسانی هستند که هشت ماه مرکز کشور و برخی از استان‌ها را به آشوب کشیدند و در طول این هشت ماه هرچه بیگانگان خواستند به آنها خوراک دادند.

خاتمی گفت: در جریان فتنه دختری را سوزاندند و دفن کردند و یکی از همین سران فتنه در مراسم ترحیم او اشک تمساح ریخت اما بعدها همین دختر زنده پیدا شد اینان نه تنها با آبروی این دختر بلکه آبروی نظام را زیرسوال بردند.

وی اظهار کرد: فتنه‌گران مساله تجاوز در زندان را مطرح کردند اما قوه قضائیه و مجلس برای بررسی این موضوع هیات تشکیل داد که تا امروز فتنه‌گران نتوانستند این دروغ آشکار خود را اثبات کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به مراسم ۱۳ و ۱۶ آبان اشاره کرد و گفت: هر مراسم ملی که برگزار شد را به آشوب کشیدند و عکس امام را در آن به آتش زدند.

خاتمی خطاب به مردم گفت: اگر شما به میدان نیامده بودید هیچ قدرتی نمی‌توانست سفره زبونانه و ذلیلانه اینها را جمع کند و این مایه عبرت است.

امام جمعه موقت تهران حماسه ۹ دی را حماسه بصیرت دانست و عنوان کرد: در این حماسه از عصر انقلاب پاسداری شد و حماسه ۹ دی به معنای مقابله در برابر دشمن بود و مهمتر از همه حماسه ۹ دی حماسه تولی و تبری بود و در این حماسه هیچ عکسی به جز عکس رهبری وجود نداشت که این به آن معناست که همه عشق‌ها به سمت مقام معظم رهبری بود.

وی تصریح کرد: مردم در حماسه ۹ دی نفرت خود را از سران فتنه اعلام کردند و حکم سران فتنه را نیز به صراحت بیان کردند دادگاه مردم قاطعانه‌ترین دادگاه است و مردم از همه جای ایران برای آنها شدیدترین مجازات را خواستند.

خاتمی ادامه داد: اما رهبر معظم انقلاب اسلامی فرزند پیامبر(ص) است و رافت وی شامل حال فتنه‌گران شد اما فتنه‌گران بازی در می‌آورند اما این فتنه گران باید بدانند که اگر این پنج سال از آنها حفاظت نمی‌شد مردم آنها را در امان نمی‌گذاشتند و حال همین فتنه‌گران دم از مظلومیت می‌زنند کدام مظلومیت؟ اگر دادگاه برای آنها برگزار شود قطعا اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار کرد: همواره پاسداری از حماسه‌ها پاداشش کمتر از اصل حماسه نخواهد بود همان طور که حماسه بزرگ عاشورا را شهیدان کربلا به پا کردند و اگر حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) از این حماسه پاسداری نمی‌کردند کربلا در کربلا می‌ماند.

وی ادامه داد: بنابراین حضور شما دراین مراسم و مراسم‌هایی که در سالیان آینده به مناسبت این روز برپا خواهد شد در حقیقت تحکیم حماسه ۹ دی ماه سال ۸۸ است.

خاتمی در ادامه به سخنرانی مقام معظم رهبری در هفته دولت اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در هفته دولت به چند نکته اشاره کردند که یکی از آنها حمایت از دولت بود حمایت از دولت هم خط امام (ره) و هم خط نظام و رهبری است چرا که بار سنگین اداره کشور بر دوش آنهاست و اگر کمک رهبر نباشد آنها نمی‌توانند کشور را اداره کنند و کمک و حمایت رهبر از دولت خردورزانه است اما نکته مهم دیگر که مقام معظم رهبری در هفته دولت به آن اشاره کردند این بود که فتنه خط قرمز است و معنی این کلام این است که هیچ فتنه‌گری لیاقت هیچ پست کلیدی را ندارد و این فرمایش ولایت است و وزراء باید به عهدی که با مجلس بستند وفادار بمانند و فتنه‌گران از پست های مختلف استفاده نکنند.

امام جمعه موقت تهران برخی به دنبال رد گم‌کنی هستند، گفت: آقایی که خودش بیانیه شورشی فتنه نوشته می‌گوید فتنه‌گر کسی است که دادگاه حکم به فتنه‌گری‌اش بدهد اما آیا جرم مشهود نیاز به دادگاه دارد. خیر جنایت فتنه‌گر هیچ نیازی به دادگاه ندارد چرا که شورش به پا کردن علیه ولایت فقیه صراحتا فتنه است اینان می‌خواهند صورت مساله را پاک کنند اما صورت مساله پاک شدنی نیست و جایی برای فتنه‌گران در عرصه‌های مدیریتی نبوده، نیست و نخواهد بود.

وی تصریح کرد: شاهدیم که جریانی بعد از ۵ سال برای تطهیر فتنه‌گران به راه افتاده و در محافل مختلف سخنرانی می‌کنند و از دیگران دفاع می‌کنند.

خاتمی خطاب به مردم گفت: مردم غیور، امت حزب‌اللهی به هوش باشید که این تطهیر فتنه‌گران در تداوم همان اصل فتنه است و اگر آنها موفق شوند که نخواهند شد مرحله بعد از تطهیر اصحاب فتنه طلب‌کار کردن آنهاست آنچنان که یکی از فتنه‌گران در انتخابات گفت ما از طلب خود دست برداشتیم کدام طلب ؟

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: شما سرمایه ملت را به آتش کشیدید اگر اینها طلبکار شوند چوب دار شیخ فضل الله نوری‌ها را بر پا می‌کنند و برخی از همین جماعت از قاتلین شیخ فضل‌الله نوری حمایت کرده؛ اگر ما راحت باشیم دشمن نخوابیده است و حماسه‌های امروز ۹ دی باید زنگ هشداری برای فتنه‌گران باشد.

وی اظهار کرد: فتنه‌گران باید بدانند این ملت آرام نخواهند ماند و تا زنده‌ هستند در تجمع‌های خود جنایات فتنه‌گران را فراموش نخواهند کرد.

خاتمی عنوان کرد: باز هم خطاب به فتنه‌گران می‌گویم آغوش ملت و ولایت باز است آنچنان که آغوش خدا برای توبه‌کنندگان باز است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جنایات گذشته خاموش نخواهد شد اما توبه آغاز حل مشکل آنها خواهد بود و در این عرصه باید با سعه صدر برخورد کنیم.

وی عنوان کرد: حساب بدنه فتنه از سران فتنه جداست و اگر کسی در سال ۸۸ به یکی از کسانی رای داده که بعدها فتنه‌گر شده اگر همراه ولایت شده باشد نباید او را شماتت کنید و باید با آغوش باز او را بپذیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج