adexo3
۱۷۲۶۵
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

مهتاب کرامتی، علی مصفا و فردین صاحب زمانی در باشگاه فیلم «چیزهایی هست که نمی دانی» را بررسی کردند

علی مصفا: لیلا همکار قدیمی من!

علی مصفا در ابتای صحبت خود از عدم حضور لیلا حاتمی عذرخواهی کرد و گفت: «لیلا حاتمی همکار قدیمی من امشب عازم سفر است و هم اکنون در حال بستن چمدان و تدارک قبل از سفرش است!»

برترین ها به نقل از تماشا: باشگاه فیلم تهران یکشنبه شب به نمایش، نقد و بررسی فیلم سینمایی «چیزهایی هست که نمی دانی» ساخته فردین صاحب زمانی پرداخت. در این نشست مهتاب کرامتی، علی مصفا و فردین صاحب زمانی حضور داشتند. بعد از حرف های معمول در این نشست ها، مهتاب کرامتی در پاسخ به کم کار بودنش گفت: «نسبت به گذشته ناپرهیزی کردم و بیشتر از گذشته کار می کنم. اما به خاطر اینکه بیشتر فیلم هایم توقیف شده اند، کمتر از گذشته دیده می شوم و همین اتفاقات در پایین آمدن انگیزه ام برای قبول کارهای جدید موثر است. شاید به همین خاطر است که مردم فکر می کنند کم کار شده ام».

او با اشاره به اینکه نقش خود را در این فیلم دوست دارد اضافه کرد: «متاسفانه از زمان بازی ما بازیگران در یک فیلم تا موقع اکران آن قدر فاصله می افتد و در طول این مدت پروژه های دیگری را کار می کنیم که کم کم حال و هوای فیلم از سرمان می رود و زمانی که این نشست ها برگزار می شود، باید بیشتر تمرکز کنیم تا خود را به قالب آن نقش نزدیک کنیم».

علی مصفا: لیلا همکار قدیمی من!

او همچنین درباره نقش خود توضیح داد: «این فیلم به زندگی نزدیک است، نقشم را دوست داشتم و بازخوردهای مثبتی نیز ای نقش دریافت کردم. لحن فیلم مینی مالیستی است که اتخاذ این لحن برمی گردد به شخصیت خود فردین صاحب زمانی که خیلی کم صحبت می کند».

کرامتی در ادامه افزود: «اصولا بازیگری هستم که دوست دارم با کارگردان صحبت کنم اما پارتنرهای من در این فیمل هم کم صحبت بودند».

این بازیگر در ادامه افزود: «چیزهایی هست که نمی دانی جزو فیلم های موردعلاقه من است. فیلم ریتم، موضوع، موسیقی و بازیگری فوق العاده ای دارد».

کرامتی در ادامه افزود: «سیما، شخصیتی بود که همه چیز را فرو خورده بود؛ دیالوگ های موجز، زمان محدودی جلوی دوربین بودم اما فردین صاحب زمانی تاکید کرد که زیاد بازی نکنم».

علی مصفا در ابتای صحبت خود از عدم حضور لیلا حاتمی عذرخواهی کرد و گفت: «لیلا حاتمی همکار قدیمی من امشب عازم سفر است و هم اکنون در حال بستن چمدان و تدارک قبل از سفرش است!»

او در ادامه این نشست اظهارداشت: «ریسک بزرگی است که یک کارگردان بخواهد از دغدغه های درونی خود فیلم بسازد و این همه موفقیت به دست آورد».

او درباره شباهت بازی هایش در فیلم های مختلف عنوان کرد: «باید اعتراف کنم بازیگری هستم که توانایی بازی در ژانرهای مختلف را ندارم و گاهی که نقشی متفاوت از آنچه می توانم بازی کنم، به من پشنهاد می شود کارگردان را توجیه می کنم در قالبی که به راحتی از پس آن نقش برمی آیم، بازی کنم. این شاید از ضعف من باشد اما فکر می کنم اگر در یک نقش بتوانم خوب بازی کنم بهتر است تا بخواهم همه ژانری را با کیفیتی پایین ارائه دهم».

او در پاسخ به شباهت فیلم «سیمای زنی در دوردست» با «چیزهایی هست که نمی دانی» عنوان کرد: «به نظر من بیشتر از شباهت، درباره یک تفاوت بزرگ می توان بین دو فیلم صحبت کرد و آن اینکه «چیزهایی هست که نمی دانی» فرصت دیده شدن پیدا کرد اما فیلم من در بدترین شرایط به نمایش درآمد و هیچ وقت فرصت دیده شدنی که بتوانیم درباره آن صحبت کنیم، پیدا نکرد».

با ارائه مطرح شدن فیلم آخرالزمانی بودن «چیزهایی هست که نمی دانی» علی مصفا به طنز بیان کرد: «این فیلم بیشتر صاحب الزمانی است تا آخرالزمانی چراکه درباره دوره ای که در آن زندگی می کنیم حرف می زند و دغدغه انسان های امروز را به تصویر می کشد».

کارگردان فیلم نیز در پاسخ به مقایسه فیلمش با «راننده تاکسی» ساخته اسکورسیزی عنوان کرد: «در سینمای ما از این دست فیلم ها کمتر ساخته شده و اگر قرار باشد روزی رابرت دنیرو نقش راننده تاکسی را بازی کند، هفت تیر نمی کشد».

او افزود: «این فیلم اگر در فرانسه هم ساخته می شد، ساختاری جز این نداشت چون موضوع ما یک آدم در یک جای خاص نیست بلکه بیان تفکرات و دغدغه هایی است که هر اسنانی در شبانه روز با آن درگیر است. با اینکه برخی به فیلم لقب روشنفکری می دهند خیلی موافق نیستم چون این روزها روشنفکری یک توهین تلقی می شود تا تعریف».

او با اشاره به اینکه فیلمنامه تا زمان ساخت شش بار بازنویسی شده و در طول این چند سال اسمی بهتر از آنچه الان روی فیلم است به ذهنم نرسید، ادامه داد: «هنوز زمان اکران دقیقا مشخص نیست. اول قرار بود پاییز اکران شود که این اتفاق نیفتاد اما امیدوارم زمان اکران فیلم هنگام جشنواره یا تابستان که بدترین زمان نمایش برای یک فیلم است، نباشد».

«چیزهایی هست که نمی دانی» ساخته فردین صاحب زمانی تنها سه بازیگر اصلی به نام های علی مصفا، لیلا حاتمی و مهتاب کرامتی دارد که در جشنواره سال گذشته به نمایش درآمد اما جز در برخی مواقع خاص به صورت یک روزه هنوز فرصت اکران عمومی پیدا نکرده است.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

علی مصفا: لیلا همکار قدیمی من!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مانی

      یعنی باید کلاس تیترزنی بذارین شما .
      واقعا که.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج