اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۷۲۶۵۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رکورد فروش ملک به اتباع خارجی در ترکیه

فروش ملک به اتباع خارجی در ترکیه در سال ۲۰۱۴ میلادی با رشدی به میزان ۵۵.۶ درصد به ۱۸ هزار و ۹۵۹ واحد رسید که بالاترین رقم در فروش ملک به اتباع خارجی در ظرف یک سال در این کشور به شمار می رود.

خبرگزاری ایرنا: فروش ملک به اتباع خارجی در ترکیه در سال ۲۰۱۴ میلادی با رشدی به میزان ۵۵.۶ درصد به ۱۸ هزار و ۹۵۹ واحد رسید که بالاترین رقم در فروش ملک به اتباع خارجی در ظرف یک سال در این کشور به شمار می رود.

در سال ۲۰۱۳ میلادی میزان فروش ملک به خارجی ها در ترکیه ۱۲ هزار و ۱۸۱ واحد اعلام شده است.

در سال های اخیر برای جذب سرمایه خارجی به ترکیه تسهیلات مهمی در فروش ملک به اتباع خارجی داده شده که گفته می شود افزایش فروش ناشی از این تسهیلات است.

به رغم این کارشناسان، بهترین گزینه را برای ترکیه سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ترکیه با انتقال فناوری پیشرفته ارزیابی کرده و می گویند که نبود جذب مطلوب این نوع سرمایه به ترکیه سبب شده است تا دولت برای جذب سرمایه خارجی دنبال گزینه های دیگری چون امکان فروش ملک برای اتباع خارجی باشد.

ترکیه با اصلاح قانون فروش ملک به اتباع خارجی، شرط اصل تقابل را با بسیاری از کشورهای خارجی حذف کرده است. افزون بر این برای کسانی که ملک در این کشور خریداری می کنند، امکان کسب مجوز اقامت یک ساله نیز می دهد.

پیشتر فقط برای اتباع کشورهای محدودی اجازه خرید ملک و کشورهایی که برای اتباع ترکیه اجازه خرید ملک را می دادند، چنین اجازه ای داده می شد. اکنون فروش ملک به خارجی ها سهل شده و فقط برخی ملاحظات امنیتی وجود دارد. از جمله فروش ملک در نواحی مرز و یا مناطق نزدیک به مراکز نظامی و امنیتی ممنوع است. در ضمن میزان فروش به اتباع خارجی نمی تواند از ۱۰ درصد کل اراضی شهر مورد نظر فراتر رود.

بررسی آخرین آمار داده های موسسه آمار دولتی ترکیه نشان می دهد در سال گذشته میلادی در مجموع یک میلیون و ۱۶۵ هزار و ۳۸۱ واحد مسکن در ترکیه بفروش رسی که نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی ۰.۷ درصد افزایش دارد.

براساس این داده بیشترین مسکن با ۲۲۵ هزار و ۴۵۴ واحد در استانبول فروخته شد تا این کلان شهر سهمی برابر ۱۹.۳ درصد در کل فروش مسکن در ترکیه داشته باشد. آنکارا با ۱۳۱ هزار و ۸۲۵ واحد در ردیف دوم و ازمیر با ۷۱ هزار و ۷۷۹ واحد در ردیف سوم قرار گرفتند.

برابر ۳۸۹ هزار و ۶۸۹ واحد از منازل فروخته شده در ترکیه از طریق رهن، ۷۷۵ هزار و ۶۹۲ واحد نیز به سایر روش به فروش رسیده است.

براساس همین داده بیشترین فروش ملک در ترکیه به خارجی ها در آنتالیا به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه صورت گرفته است.

در سال گذشته ۶هزار و ۵۴۲ واحد مسکن در آنتالیا به اتباع خارجی فروخته شده است. این نسبت در سال ۲۰۱۳ میلادی ۵ هزار و ۵۴۸ واحد بود.

براساس همین داده ها در سال گذشته نسبت به ۲۰۱۳ میلادی میزان فروش ملک به خارجی ها در استانبول با ۱۲۸ درصد افزایش به ۵ هزار و ۵۸۰ واحد رسید. به این ترتیب سهم آنتالیا در فروش ملک به اتباع بیگانه در سال گذشته به ۳۴.۵ درصد و در استانبول ۲۹.۴ درصد رسید. شهرهای ساکاریا در شرق استانبول، ترابوزان در ساحل شرقی دریای سیاه، بورسا و یالوا در کناره دریای مرمره از دیگر شهرهای مورد علاقه سرمایه گذاران خارجی به شمار می رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج