adexo3
۱۷۶۶۸۴
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

حذف‌ ۴ گروه شغلی از‌ دریافت یارانه نقدی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در مصوبه کمیسیون تلفیق اندازه خانوار برای دریافت یارانه مشخص نیست و اما در عین حال پزشکان، وکلا، قضات و استادان دانشگاه از یارانه نقدی در سال آینده حذف خواهند شد.

خبرگزاری فارس: جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد تعیین سقف ۲.۵ میلیون تومان درآمد و مشمولان یارانه‌‌بگیر، بیان داشت: اکنون با پیشنهادی که در کمیسیون تلفیق مصوب شد، دولت دیگر بهانه‌ای برای عدم حذف پردرامدها نخواهد داشت.

قادری ادامه داد: البته این مصوبه اشکالاتی دارد و اینکه بعد خانوار مشخص نشده و خانوار یک نفره و ۱۰ نفر با تعیین سقف ۲.۵ میلیون تومان تفاوتی ندارد.

وی تأکید کرد: در این پیشنهاد درآمد خانوار مطرح شده و نه سرپرست که شامل مجموع درآمد است و باید به این نکته توجه شود، اگر تعداد فرزندان از میانگین بالاتر برود، باید شرایط درآمد تغییر کند و به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان افزایش یابد که به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر است.

به گفته قادری اگر پیشنهاد کمیسیون تلفیق در صحن مجلس رأی بیاورد، استادان دانشگاه، پزشکان، وکلا، قضات و قشرهای حقوق‌بگیر بالای ۲.۵ میلیون تومان از یارانه نقدی حذف می‌شوند.

وی افزود: در بعد هزینه هیچ موضوعی پیش‌بینی نشده است و احتمال دارد، پیشنهاد جدیدی ارائه شود و ثروت خانوار نیز مدنظر قرار گیرد.

قادری با اشاره به موضوع مصوبه ستاد تدابیر ویژه برای ۱.۲ میلیارد دلار اظهار داشت: مسئولان دیوان محاسبات گزارشی ارائه دادند که با مصوبه ستاد تدابیر ویژه ۱.۲ میلیارد از دلار نفت که به یک شرکت فروخته شده، به ریال در داخل کشور تبدیل شود و چنین اتفاقی افتاده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قطعا تا پایان سال مالی دیوان محاسبات نمی‌تواند نظر قطعی بدهد و هنوز فرصت باقی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه احتمال دارد تا پایان سال پول نفت به حساب‌های بانک مرکزی واریز و این مصوبه اصلاح شود، تصریح کرد: احتمال دارد، پول نفت توسط شرکت خارجی به حساب‌های بانک مرکزی تا پایان سال واریز شود، اما اگر واریز نشود، شرایط فرق می‌کند و از نظر ما غیرقانونی است.

به گفته قادری، دولت معتقد است، مصوبه ستاد تدابیر ویژه برای مسئولان ملاک عمل است و در قوانین مختلف آورده شده که مصوبات این ستاد نباید خلاف قانون باشد و فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند چنین اقدامی انجام دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اگر تا پایان سال این فرآیند اصلاح نشود، دیوان محاسبات طبق وظیفه نظارتی عمل خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره ..
      نمایندگان مجلس راهم اضافه کنید...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونا که درامدی ندارن .بعدشم قانون برا مردم میزان برا خودشون که نیست

      • ناشناس

        بیچاره نماینده ها؟؟؟
        آخی!!! آدم دلش واسشون میسوزه اصلا درآمدی ندارن باید یارانه بگیرن دیگه......

    • نیما

      باضافه سردفتران اسناد رسمی

    • ناشناس

      کلیه استانداران - فرمانداران - روسای ادارات -والبته کلیه دارندگان مدرک دکترا که ازدانشگاه های دولتی فارغ التحصیل شدند زیرااینها ازبیت المال سهمیه خودرادریافت کرده اند.

    • بدون نام

      تجار، بازرگانان، بازاریها، طلا فروشان و....اینها را فراموش کردید. بعضی از اینها به اندازه صد تا از اقشاری که نام بردید درآمد دارند، مالیات درست و حسابی هم نمی دهند.

    • بدون نام

      ما دو تا کارمندیم که 3 ساله از زندگیمون میگذره. هر چی درآمد داریم میره برای قسط. هر دفعه هم وام میگیریم ولی فایده ای نداره. از اول که با قسط و قرض شروع کنی تا آخر کارت میشه قسط و قرض. به اقساط و اقراض ما هم نگاهی بکنید.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        آره عزیزم اینا فقط درآمدها رو میگن نه اقساطی که آدم پرداخت می کنه در ثانی قیمت نونو که حساب نمی کنن اون وقت می بینن که 2.5 میلیون تومان هم کمه....

    • بدون نام

      آره دقیقا= اضافه باید بشه نماینده مجلس-دفاتر ثبت-طلافروشان-تجار و بازرگانان

    • ali

      کلیه کارگران و کارکنان باید حذف بشند بقیه بگیرند!!!

    • هرمان

      سلام یارانه نقدی که هر نفر 45تومن هست اما مگه میشه حقوق بالای 2.5میلیون پس ما بدبخت بیچاره ها با درد معلولیت آسیب نخاعی و با حقوق 818000تومان باز نشستگی با ید چه بگوییم وا قاًمال مارا قطع کنید بدین به این بندگان خدا چون چول شارژ جکوزی و سناشون هم نمیشه

    • ایمان

      دولت فقط درآمدحقوق بگیران را می داند واز درآمدشغلهای آزاد بیخبر است آنها زرنگند درآمدشان رابه ملک و...بین فرزندان تقسیم می کنند در اینجا فقط حقوق بگیر است که هیچ کاری از دستش در نمی اید ومتضرر می شود لطفا فکر اساسی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج