۱۷۷۰۰۱
۱۸ نظر
۵۰۰۶
۱۸ نظر
۵۰۰۶
پ

زمان و نحوه حذف یارانه نقدی برخی خانوارها

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی روزآمد درباره زمان حذف یارانه خانوارهای با درآمد بیشتر از ۲.۵ میلیون تومان توضیح داد.

خبرآنلاین: جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی روزآمد درباره زمان حذف یارانه خانوارهای با درآمد بیشتر از ۲.۵ میلیون تومان توضیح داد.

بر اساس گفته های جعفر قادری اگر مجلس شورای اسلامی مصوبه کمیسیون تلفیق را تایید کند از ابتدای سال آینده یارانه خانوارهای با درآمد بیشتر از ۲.۵ میلیون تومان حذف خواهد شد.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه مجله اقتصادی صبحگاهی روزآمد که هر روز صبح از شبکه پنج سیما پخش می شود در باره جزییات حذف یارانه خانوارهای با درآمد بیشتر از ۲.۵ میلیون تومان گفت: « دولت با توجه به پایگاه های اطلاعاتی که در اختیار دارد می تواند با توجه به اطلاعات مربوط به حقوقی که افراد در بخش های دولتی، بخش عمومی و غیر دولتی می گیرند و همچنین سپرده های بانکی که دولت دسترسی به آنها دارد و اطلاعات مربوط به خودرو، املاک، سهامی که افراد در بورس دارند و سایر مجوز هایی که از اتحادیه های صنفی گرفتند و به شکل های مختلف دیگر می تواند به کف حقوق افراد دسترسی پیدا کند.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه اعتقاد دارد که ایراد هایی به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره حذف یارانه خانوارهایی با درآمد بیشتر از ۲.۵ میلیون تومان وجود دارد: « البته این طرحی که در کمیسیون تلفیق مصوب شده به نظر می رسد ایراداتی داشته باشد. ممکن است این اشکال را مطرح کنند وقتی تعداد افراد متفاوت باشد چطور می شود که عدد دو و نیم میلیون تومانی را برای همه به صورت یکسان در نظر گرفت؟ این نقیصه ای است که باید برطرف شود.»

قادری در ادامه توضیحات خود به تفاوت هزینه زندگی شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت: « بحث دیگری که وجود دارد تفاوت هزینه ها در شهر های مختلف است. در جایی ممکن است هزینه زندگی بسیار پایین باشد. برخی خانوار ها ممکن است مسکن ملکی داشته باشند و برخی ممکن است هیچ مسکن و زمینی را در شهر ها نداشته باشند که این هم به راحتی قابل کنترل است و می شود برای افرادی که دسترسی به منزل ملکی ندارند کف مبلغ را بالاتر در نظر گرفت. یا برای خانوارهایی که تعداد افراد بیشتری دارند این کف را اضافه کرد. »

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره زمان اجرای این تصمیم نیز اینگونه توضیح داد: « اگر مجلس هم این مصوبه کمیسیون تلفیق را تایید کند از ابتدای سال آینده می تواند اجرایی شود. مگر اینکه دولت آمادگی لازم را برای اجرا نداشته باشد و یکی دو ماه فرصت نیاز داشته باشد تا بتواند این آمادگی را در خودش ایجاد کند. »
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      با سلام ؛
      به اطلاع مجلسی ها برسانید کارمندی که 2.5 میلیون حقوق می گیرد 1.5 میلیون آن فقط قسط و مشکلات دیگر می باشد با فکر باز تصمیم بگیرند نه با چشمان بسته . اول خودشان را حذف کنند بعد برای دیگران تصمیم بگیرند . من به عنوان یک شهروند اگر این کار بکنند نه پول آب و نه برق نه گاز و تلفن نمی دهم حال مجلسی ها تصمیم بگیرند .

    • محمد رضا

      اخه حضرت ادم این یارانه ای که به این ملت میدید یک هزارم هزینه های چرتو پرت شما نیست ....تا کی میخواهید از جیب ملت بخورید .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه منفی دادم

    • حسن

      (هرکس بالای 2/5میلیون درامد دارد یارانه نگیرد زیر 2/5 میلیون بگیرد ) این غیر منطقی وغیر کارشناسی است وهدف مجلس از این طرح خراب کردن دولت است

    • حققگو

      درامد بیشا از 2.5 میلیون تومان به ازای ب هر فرد باید ملاک باشد البته بر حسب شهر و روستا و.......

    • علی مهری

      یارانه اصولا برای اقشار کم درآمد است به شر ط انکه از یک استاد دانشگاه یارانه کم شد به این طبقه ضعیف داده شود.

    • حسین

      آغا من با روزی 12ساعت کار ماهی یک میلیون میگیرم ...
      حاضرم یارانم قطع بشه دولتمردان ما یوخ بهشون فشار نیاد ...
      شورشو درآوردن دیگه بخدا...

    • بدون نام

      در سال 89 به 90 افزایش حقوق ناچیزی به ما کارگران داده شد و دلیل آن پرداخت یارانه بود. اکنون که یارانه ها دارد حذف می شود چگونه زیانهایی که از محل یارانه به حقوق ما وارد شده است جبران می شود؟
      قطعا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، نمایندگان قشر کارگر نیز هستند و باید در این رابطه از خود واکنش نشان دهند. عملا با عدم افزایش حقوق ها متناسب با تورم و سطح معیشت؛ از جیب ما کارگران سهم کارفرمایان از یارانه ها پرداخت شده است. خواهشمند است به این طریق صدای ما را به گوش نمایندگان و مسئولین برسانید

    • سینا

      کشتن مارو با این یارانه دادنشون چند برابرشو از طریق حاملهای انرژی از ما دارن میگیرن و دنبال این شندغاز هستند از دست مردم بگیرند . خونه ما یک بخاری گازی یک آبگرمکن و یک اجاق گاز داریم . دفعه قبل قبض اومد 58900 تومن پدر بیچاره ام زد توسرش . درصورتیکه اجاق گاز و آیگرمکن که دائم روشن نیستند . حالا بماند قبض آب و برق .

    • یک کارمند

      دونیم میلیون میشه پر درآمد ؟؟

    • مهدی

      برید بابا شما هم با این یارانتون خدایا به داد ما برس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به خدا ندارم ندارم ندارم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به خدا دست به دزدی میزنم ...........

    • سر دار

      خوبه

    • محمد علی

      کسی که توی بورس سهام داره و هرروز از ارزشش کم میشه نباید یارانه بگیره؟ حمایت از بورس اینطوری دیگه؟!!

    • بچه اهواز

      یادتون نره که یارانه رابابت گران کردن منابع انرژی و نان و .......... بنا شد به مردم بدهندکه مردم خودشون اونو مدیریت کنند.....
      وحرف از دارا و ندار نبود.......!!!!!

    • ح راد

      اقا چند نفر در این کشور ماشین بالای 400میلیون یاخانه 1/5میلیارد یا مغازه بالای 1میلیارد وصاحبا ن شرکت ها وکارخانه ها اینها می شود 10میلیون نفر چرا گلوی حقوق بگیر را گرفتی شما دشمن حقوق بگیر هستی

      پاسخ ها

      • esi

        جناب نترس نگفته حقوق بگیر .گفته بالای درامد 2.5

    • بدون نام

      اگرتصمیمات دولت ومجلس براساس نظرخواهی باشد...خب کارشناسی هاچه میشود؟بازارکسبه تکیف اش مشخص است کرکره کاسبی بالانمیرودمگرروزانه دونیم میلیون گران فروشی داشته باشد>دولت ومجلس چگونه میخواهددرآمدبعضی هارامحاسبه بکنداگرمبنای محاسبه دریافت حقوق ومزایاباشدرومیزی هاوزیرمیزی هاچکونه محاسبه خواهدشد..ازاین قبیل مشکلات فراوان داریم تنهاکسی که اینجابحساب نمی آیدبیکاران بیمارن سالمندان وقشرآسیب پذیروآسیب دیده جامعه است

    • پسرخاله

      سلام:
      احسن به شمامسئولین خدوم خسته نباشید،
      همه می دونن که این همه آسمون ریسمونی که دارین به هم می بافید برای اینه که کم کم مردم را ازحق مسلم دریافت سهم ازدرآمد های ملی شون محروم کنید.
      یه وقت فکر نکنید کسی حالیش نیست.
      بزارید جمع بشه برای اختلاس بعضیا مردم هم یه خاکی به سرخودشون می کنن،
      یه وقت نگین کسی نفیهمیدوچیزی نگفت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج